Gå til innhold

Julekalender 2003 dag 20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da tror jeg at jeg har bestemt meg for dette hovedkortet (Asus K8V Deluxe).

Da gjenstår bare RAM... hvilken type RAM vil fungere optimalt sammen med dette hovedkortet?

dp: Jeg krysser fingrene for deg og håper du får den opp i 2,5GHz. Du MÅ bare benche den mot den råe P4-4GHz'en din. Hadde vært veldig gøy å se om A64'en klarer å stille opp mot den i noen grener. Håper du poster litt resultater etter hvert.

Spørs hvor mye du skal overklokke, men sats på minne med gode timinger på den hastigheten du skal kjøre. (helst 2-2-2-6). Det er noe av nøkkelen bak ytelsen til A64.

PS. For et super tilbud! I forhold til det billigste 64-bit systemet man kunne få for bare et par uker siden er jo dette et prisfall på over 2000kr. Helt utrolig å få en CPU som slår en til 3650kr for bare 1895kr. :D

Lenke til kommentar
Er det VIA eller Nforce brikksett som har best ytelse for tiden? Tenker på til AMD 64...

Via's KT800 er den beste overklokkeren og har den beste HT-bussen (800"MHz"). Nforce2 gjore det SÅ bra på SocketA, men Nforce3-150 har desverre ikke klart den samme for A64 ennå. (600"MHz" HT-buss, dårlig til overklokking)

Men når det er sagt så er det egentlig minimal forskjell. Minnekontrolleren er jo flyttet til CPU, dermed er den største potensielle ytelsedifferansen mellom chipsett nullet ut.

Lenke til kommentar

blir veldig spennende å se hva hwb har bak luke 24!

tror ikke amd64-light er noe og "satse på" nå, så ny 64-cpu blir nok heller julekalenderen 2004 :) Da finnes det vel 64-bit software også.

når det gjelder samsung 160gb er den jeg har både stille og rask, så det er nok et ok kjøp for dere som trenger hd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...