andesam Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Prøver å reistallere windows på dataen min. men når jeg setter inn xp (pro) cd en under (eller før jeg re-booter) så står det "trykk en tast for å boote fra cd rom". Men uansett hva jeg trykker så reagerer ikke dataen, den bare starter opp windows som vanlig. Tastaturet funker fordi jeg kommer inn i biosen, men jeg fikk en "missing keyboard" feilmelding en gang...men så bare restarta jeg og alt funket fint. boot rettefølgen stod på floppy-hd-cdrom, men da reagerte ikke dataen på windows dc en i det hele tatt. så jeg satte den til floppy-cdrom-hd og da "fant" dataen cdromen. Har delt harddisken i to, hvis det kan ha noe å si... Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 prøv å ikkje trykk på den tasten, så ordner det seg. Dersom du trykker så starter den instalasjonen på nytt kvar gong. Det treng du bare fyrste gongen. Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 La rekefølgen på boot'en være sånn:cd-rom,hardisk,floppy! Det funka ialfal til meg! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Kanskje dette endte bra? Dette er riktig: boot rettefølgen stod på floppy-hd-cdrom....(floppy-hdd 0-cdrom) EDIT: Og hvis du ikke har formatert så dobbelklikker du Min datamaskin og CD setup. EDIT igjen: Og hvis du skal formatere lager du en oppstartdiskett ved hjelp av WindowsCD, setter den i floppydrive og restarter. Så er det: Format C: Endret 19. desember 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Har ingen ide. Det ser jo ut som at maskina detekterer en bootbar CD, men ikke reagerer på keyboard. Du kan komme rundt problemet ved å boote fra floppy, bruk disse floppyene: http://www.microsoft.com/downloads/details...B7-4FED408EA73F Endret 20. desember 2003 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå