frohmage Skrevet 20. januar 2019 Del Skrevet 20. januar 2019 Denne saken ble nylig lagt ut på NRK sine nettsider: https://www.nrk.no/vestfold/_-det-er-ti-timer-med-arbeid-forgjeves-1.14388193 Jeg greier ikke å se problemet med hundesporene. Hvorfor hisser noen seg opp pga dette? 4 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 20. januar 2019 Del Skrevet 20. januar 2019 "Mann som aldri har gått på ski skjønner ikke hvorfor folk som går på ski ikke liker at folk ødelegger skiløyper." 5 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2019 "Mann som aldri har gått på ski skjønner ikke hvorfor folk som går på ski ikke liker at folk ødelegger skiløyper." Jeg har gått masse på ski. Det er et enkeltspor der, og flatt preparert ved siden av. Er sporet ødelagt, eller er problemet at det ikke går an å skøyte ved siden av lenger? 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. januar 2019 Del Skrevet 20. januar 2019 (endret) Jeg ble litt forbauset av dette selv, så la meg, en som aldri går på ski, prøve å ta dette fra en spørrende retning: Hva skjer når det er hundespor i løypa? Endret 20. januar 2019 av Gavekort Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2019 Del Skrevet 20. januar 2019 er jo unødvendig og lite hensynsfullt å la bikkjene labbe i selve skisporet, på en såpass bred skogssti som det der. Men, hvis kritikken gjelder at det går hunder der, over hele den preparerte delen(?), så er jeg uenig. For kan ikke være slik at skifolket kan legge beslag på hele turområder om vinteren. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 20. januar 2019 Del Skrevet 20. januar 2019 Hadde snøen fått satt seg, er ikke hunder i skiløypene noe problem. (Hvis vi ser bort ifra hundebæsj, tiss, og hundeeiere som ikke evner å ha kontroll på bikkjene sine - og ikke skjønner problemet med det heller.) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2019 Del Skrevet 20. januar 2019 kan det være, at synderen i dette tilfellet er skiløper (og hundeieren) selv mon? se på bildet såvidt jeg kan bedømme, er det ikke et eneste fotavtrykk av gående der. Det kan indikere at den hensynsløse har gått med ski på beina. Med andre ord "er av sine egne man skal ha det" (alternativt, en flokk herreløse løshunder, men det er ganske uvanlig da på våre trakter) Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2019 Hva skjer når det er hundespor i løypa? Jeg mistenker at det kun er forstyrrende rent estetisk. 3 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) Dette bildet brukes som reklame for et skisted i VG. Er forholdene bedre her enn på bildet i første post? Og under dette bildet har de teksten "BY ELLER FJELL: Både Beitostølen og Oslo byr på fine skiløyper for hele familien. FOTO: MARIUS KNUTSEN, VG" Endret 22. januar 2019 av frohmage Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Viser bare hva slags folk noen skiløpere er. Like stein gale som syklister i kondomdrakt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå