Molecule Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 (endret) Jeg hadde tenkt å installere ny kjøkkenkran og begynte med å se en god del videoer om demontering av gammeø og montering av ny. Det så i utgangspunktet rimelig greit ut.Jeg står fast allerede på steg 1 av demonteringen, dvs ved løsningen av mutrene til varmtvann + kaldtvann av vasken. Se vedlagte bilder for å forstå hva jeg mener videre.Når jeg prøver å løsne mutrene (B) går det i utgangspunktet fint. Men det fleksible røret til nåværende kran (A) «henger med» når jeg skrur mutterne (B). Det betyr at rørene «tvinnes» mer og mer, til det til slutt blir umulig å skru mer. Av videone jeg har sett skal ikke røret (A) henge med slik. Forstår jeg det rett skal mutter (B) kunne løsnes og skrus av enkelt, og bevege seg uavhengig av røret opp til kranen. Hva gjør jeg feil?Alle tips mottas med stort takk!2 bilder vedlagt. Endret 19. januar 2019 av Taldust Lenke til kommentar
Knoyken Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Hold igjen med en tang på A mens du skrur fast mutteren/kuplingen Lenke til kommentar
Molecule Skrevet 19. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2019 Hold igjen med en tang på A mens du skrur fast mutteren/kuplingen Takk for svar! Prøvde på det, men klarte ikke å holde igjen A uansett hvor hardt jeg tok i... Ser at hele C kommer med når jeg skrur i B. Det virker også noe rart, men C er jo både helt rund og så smal at jeg ikke kan få grep med noe... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Du må få løsnet B fra C først. Hvis B er fastskrudd til C vil slangen (A) være låst til mutteren. 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) Takk for svar! Prøvde på det, men klarte ikke å holde igjen A uansett hvor hardt jeg tok i... Ser at hele C kommer med når jeg skrur i B. Det virker også noe rart, men C er jo både helt rund og så smal at jeg ikke kan få grep med noe... ja det er b og c som skal klemme fast a. Brul vannpumpe tang eller rørtsng på c og skru på b med nøkkel Endret 22. januar 2019 av Invader Zim 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Skru av B og la C henge med. Om du ødelegger A er vel ikke så farlig siden dette følger med nytt blandebatteri? Derimot må du muligens fjerne C fra B i etterkant hvis du trenger C for montering igjen. Dette gjøres ved å sette den i skrustikke og skru med vannpumpetank eller rørtang. Lenke til kommentar
Molecule Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 Tusen takk for svar, alle! Det blir et nytt forsøk om ikke alt for lenge. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Slenger meg på at dette hørtes riktig ut. Ganske vanlig problem i grunn. Og når du skal montere vil det nok devlis også bli et problem, og har hendt jeg rett og slett har tvistet slangen motsatt vei før du skrur den på igjen, for at den skal nå normal posisjon når slangen er skrudd til. (til tross for at du holder igjen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå