Gå til innhold

RS-550s 18v (6v - 24v) DC Motor High Power/Torque DIY Drills Robots RC


Anbefalte innlegg

https://www.protechtrader.com/RS-550S-18v-DC-Motor

 

https://www.ebay.com/itm/RS550-Electric-Drill-Motor-12V-18V-12-Teeth-Replacement-for-Bosch-GSR-Cordless/292829712729?hash=item442e02d159:m:m7lVj7wfb0cagfSKGxGNF2Q:rk:1:pf:0

 

Hei, har dere peiling på slike driller. Billig claohlson drill til 300 kr, fordi jeg vet biltema er mye bedre.

 

https://www.biltema.no/verktoy/el-verktoy/boremaskiner/drill-og-skrutrekker-cd-16-2000036092

 

Det jeg lurer på hva vil skje hvis det er oppgitt 12 volt og man setter litt over? Betyr det drillen går i stykker, eller tåler de ofte mere en produsenten gir? Blosser i redusert levetid så sant den holder mere en noen timer.

 

Hadde det bare vært 500 kr kunne jeg kjøpt ny, men batteriet er veldig dårlig på slike driller, så man må uansett lage selv, er mye luft og lite kostnad å kjøpe.

 

Men usikker på den som er i fra før, om det er motstand i knappen så er ikke vits å kjøpe ny motor?

https://www.clasohlson.com/uk/Drill-Driver./Pr183146000

Ligner på denne. Så er nok enklere å oppgradere batteri en biltema drillen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du hadde turt å prøvd 14 volt uten å ødlegge motoren? Eller hva tror du?

For sjekket virker, ut som størrelsen på motoren er ganske å lik, men er kun 9 tannhjul mot 12 på det jeg finner på ebay.

 

Vet du hva knappen har? Tror du det er omformer\motstand eller ligdene der?

For litt dumt når man ikke har peiling å kjøper nytt som kan brukes videre, men syns det er rart de oppgir kun 12 volt på den motoren og 550 RPM. Men andre oppgir langt høyere turtall.

 

Er det noe risiko å prøve å feile her, eller er batteri som er farligst? Motoren verste som kan skje den lukter svidd og slutter å fungere?

 

Hva betyr:

No Load RPM: ~19300

No Load Current: ~1.2A

Er dette maks hva motoren klarer uten å ødlegges?

Slik jeg forstår er det volt som styrer hastighet eller motstanden i tannhulene? Er vel slik driller funger.

Men overrasker meg det er så mye luft på innsiden? Riktignok kan de bli varme hvis man borrer hardt over tid.

Men faktisk usikker på det er særlig stor forskjell på motoren på dyre driller vs billigere, god mulig dyre tåler mere over tid, men produsentene velger å satse på levetid vs ytelse.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Prøver å oppgradere den, men usikker hva som må byttes ut.

 

Plastic Hand Drill Switch High Quality for Hand Drill Assembling

 

s-l1600.jpg

Kan du forklare hva dette er? Og om disse eller motoren må byttes for å få bedre styrke?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tl;Dr: Kjøp heller en ferdig drill som er kraftigere.

 

Hastigheten reguleres med pulsbreddemodulering. Ikke noen enkel motstand. Å "trimme" er billig-drill er mer trøbbel enn det er verdt. Motorene du linker til er ganske generiske og trolig like dårlige/gode som de som allerede er montert.

 

I tillegg trenger du en regulator som kan levere den effekten du vil ha uten å brenne opp. Denne må også selvsagt passe fysisk i drillen.

 

Og motoren må ha riktig spenning, riktige dimesnjoner, riktige festeanordninger, riktig lengde på aksling, riktig feste på tannhjul, tannhjulet må ha riktig antall tenner, feste som passer på aksling og riktig modulus.

 

Setter du inn kraftigere motor må du sansynligvis forandre giring. Lykke til med det.

Endret av sedsberg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde det vært enklere å skaffe billig batteri bedre en biltema i så fall, for biltema gir mye drill for pengene til 500 kr.

Men jula har mulighet å kjøpe ting som deler, men blir fort dyrt til hobby bruk.

 

Er også uten å ha drillen vanskelig å vite merke drillen opererer under.

For de som selger på ebay\aliexpress tar ikke hensyn til 350 kr grensen heller, så blir nok vanskelig å finne særlig bedre drill en den jeg har.

Er slik vanlig i billig batteri drill?

RI-DEW-18V1-22%20(1).jpg

Er bare dyre som ser slik ut?

hqdefault.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Edit fant:

18V 4.0AH For Ryobi One+ Plus P108 Lithium Battery P104 P105 P102 P103 P107 MP

 

US/UK/EU Plug Charger For Ryobi 18V ONE PLUS P100 P102 P107 P108 Lithium Battery

 

Men mistenker dette er falske kopier, siden drillen er mye dyrere.

 

Ganske utrolig i så fall hvis den ser slik ut på innsiden? Er vesentlig oppgradering i så fall.

 

Eller hvis det er falsk tror du den har kun halvparten av batteriene?

Forstår ikke hvorfor kredtskort i batteri? Er det for sensor for degradering? Og batterilmåler?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...