Gå til innhold

Det begynner å bli mange ensomme ulver nå. Hvor mange er det av disse?

Anbefalte innlegg

Det gikk ikke lang tid før VG var ute og karakteriserte mannen bak knivstikkingen på Kiwi i Oslo som en ensom ulv. Naturligvis også psykisk syk og ustabil.

Synes det begynner bli ganske mange av disse ensomme ulvene nå. Ofte viser det seg vel også at de ikke var så ensomme når alt kommer til alt.

Vi får vel bare håpe det faktisk var en ensom ulv og at det ikke finnes flere av disse luskende rundt i våre gater...  :confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor fikk han penger fra? Og idéen?

En enkel lettpåvirkelig sjel fra landsbygda, fra fattige kår, snur plutselig ikke helt om og blir globetrotter, skaffer sitt første pass, søker visum på ambassaden til Sverige, osv. Det er garantert noen som ligger bak og har pushet denne figuren frem.

Forøvrig kan man undre over om svenskene i hele tatt gjorde noen seriøs sikkerhetsvurdering på denne personen, eller har forhørt seg med russiske motpart før de utsteder visum?

Området han kommer fra, er kjent tilholdssted for ekstremister, og russisk sikkerhetspoliti raider med jevne mellomrom

https://youtu.be/wquMdE8KQpc

Det er endel russiske republikker, nåværende og tidligere, i denne regionen, som burde få bjellene til å ringe, når kasus søker visum. Og hvis de slippes inn, bør de fotfølges.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg tenker på planleggingen og utførelsen av dette "terrorangrepet".

Hvordan vet du at nettverket planlegget eller hjalp han utføre terrorangrepet?

Jeg vil anta at nettverkets jobb er å radikalisere folk som han, og få han til Norge. Ellers så holder de seg unna.

Lenke til kommentar

Muligens en smule konspiratorisk, men kan vi egentlig være helt sikre på at russiske sikkerhetstjeneste ville stoppet mannen fra utreise, selv om de visste om reiseruten og planen hans?

For hvis vi ser dette i et større aktuelt bilde, er det jo ingen hemmelighet at russisk propaganda (og Kreml) nærmest elsker slike saker som omhandler terror og uro i Europa, alt for å nøre oppunder forestillingen om vannstyre og udugelige politikere.

Frasen "målet helliger middelet" er kanskje i bruk noen steder fortsatt?  :roll:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Muligens en smule konspiratorisk, men kan vi egentlig være helt sikre på at russiske sikkerhetstjeneste ville stoppet mannen fra utreise, selv om de visste om reiseruten og planen hans?

For hvis vi ser dette i et større aktuelt bilde, er det jo ingen hemmelighet at russisk propaganda (og Kreml) nærmest elsker slike saker som omhandler terror og uro i Europa, alt for å nøre oppunder forestillingen om vannstyre og udugelige politikere.

Frasen "målet helliger middelet" er kanskje i bruk noen steder fortsatt?  :roll:

Jeg tror ikke det er så mange i Norge som kjenner Russland godt nok til å svare på det spørsmålet. Så da blir det spekulasjoner. Jeg tror ikke det er sannsynlig. Jeg tror ikke Russland vil like at terrorister reiser vestover for å utføre angrep. Det kan skade omdømmet til Russland. De er nok også interessert i et samarbeid med Vesten for å få bukt med radikal islam.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

alt for å nøre oppunder forestillingen om vannstyre og udugelige politikere.

Udugelige politikere er nok ingen forestilling, det er ganske reelt.

En av de mest udugelige av de alle, en liten artikkel om han idag

Stefan Löfven, forklarer hvorfor det er unntakstilstand i svensk politikk. - Nazisme.
Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...