Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første date når man er introvert?

Anbefalte innlegg

Hei. Mann i 20 årene her. Har møtt en jente som jeg endelig turte å ta kontakt med for en liten stund siden. Har egentlig ikke datet eller hatt noe romantisk gående på 3-4 år pga. angst og div så trenger litt råd.

Kan vell trygt sies at jeg har et lite "crush" og vurderer sterkt å be henne med ut på noe.

Problemet er at jeg er nokså introvert og henne. Har tekstet en del her og der though.

Hva ville dere foreslått som en første "date"? Har vurdert å foreslå en kaffe eller bare en tur å gå.

Anonymous poster hash: 23eb0...5e8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kaffe, en øl, eller en tur er greit. Kanskje enda bedre om du finner en aktivitet; det gjør ofte at praten går lettere om alt og ingenting. Det kan fint være noe dere begge er dårlige til; biljard og øl, shuffleboard, bowling, brettspill på en pub, eller en ølsmaking. Da får du fokuset litt bort fra de kleine blikjent-spørsmålene.

Og slutt å kall deg selv introvert. Ingen er 100% introvert eller 100% ekstrovert, men jo mer du kaller deg selv introvert, dess mer lever du opp til det.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg og min kjæreste i nå snart 4 år er begge engstelige sjenerte vesener. Vi møttes på en nettdatingside og avtalte etterhvert et kafebesøk. Det fungerte veldig bra for oss. Jeg var kjempenervøs og skumpet bordet sikkert 10 ganger. Hun var også veldig nervøs men vi likte å prate med hverandre om alt mulig rart så det gikk bra.

Det fine med kafebesøk er at det gjerne er mange andre mennesker i nærheten så det føles trygt. Det er også lett å avslutte daten raskt om man må det. Hvis ting går bra kan man f.eks ta en spasertur etter kaffen og avtale neste date.

Lenke til kommentar

Fortell at du er nervøs og sjenert.

IKKE ta henne med på en aktivitet som mange foreslår for første date. Første date burde alltid være kort og være noe som begge to kan stikke fra hvis det blir kleint og dere ikke finner tonen, planlegger man en aktivitet blir dette mye vanskeligere å gjøre. Ville ventet med alt av bowling, kino, spise ute etc til dere er ferdig med første date og vet det er noe der mellom dere. Vanskelig å prate også hvis du er på en pub eller utested eller noe sånt, så å dra på en rolig Cafe første gang er å foretrekke, eller kan du ta med noe godt å drikke på termos og gå tur, det høres faktisk veldig kos ut :D

• Liker 3
Lenke til kommentar

It takes two to tango. Jeg anbefaler heller en setting hvor det mest er fokus på dere to, sånn at du finner ut raskere om dere passer sammen eller ikke. Å dra ting ut i lengden og lure på om det går den éne veien eller den andre kan være verre, kanskje ho begynner å date andre, så lurer du bare enda mer på hva som skjer.

Snakk om det vanlige, og dryss på med litt ærlige komplimenter, så tar du det derfra. Ho må også være interessert i deg. Hvis du ikke får noe tilbake, så merker du fort om det er liv laga eller ikke. Ikke kryp for noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...