Gå til innhold

Regjeringsplatformen - Hestehandelen avsluttet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slutt på NRK lisensen. Kutt i eiendomsskatten. Økt alder for gratis prevensjon til kvinner. Legemiddelassistert heroinbehandling. Færre ansatte i statsforvaltningen i 2021 kontra 2017. Færre heltidspolitikere. Øking i barnetrygden.

 

Dette går til helveeettttteeeee.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er spent på hva de mener med å "rydde opp i uheldige sider ved pliktsystemet" i fiskeriforvaltningen.

 

Da insinuerer de jo at det finnes noen positive sider. Husker jeg Per Sandberg riktig var det ikke noe positivt med ordningen.

 

Ellers er det jo spesielt at de får igjennom mer prevensjon samtidig som siste nytt er at vi får for lite barn. Dog er det sikkert bra barnetrygden økes, selv om jeg helst hadde sett at den behovsprøves. Syns ærlig talt ikke det burde være noe behov for å gi mer penger til de som allerede har mest.

Det kunne glatt finansiert kutt i en annen skatt eller avgift som hadde kommet alle til gode.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

De politiske partiene er så like hverandre at det burde ikke være noen utfordring. De er jo alle sammen sosialdemokrater. Det er bare journalistisk venstreparti som klarer å se forskjell på dem. Journalistisk venstreparti tror det finnes høyrepartier i Norge, fordi med dagens regjering kommer det tusen nye reguleringer istedenfor to tusen, og mer avgiftsøkning enn skatteøkning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Burde jo ligge under Kulturdep. eller?

Quote

Kulturdepartementet
Endringer i likestillings- og diskrimineringsloven – aktivitets og redegjørelsesplikten styrkes
Endringer i lov 16. juni 2017 nr. 51 om Likestilling og forbud mot diskriminering trer i kraft 1. januar 2020.

Aktivitets- og redegjørelsesplikten i likestillings- og diskrimineringsloven styrkes. Styrkingen innebærer blant annet at denne aktivitetsplikten tydeliggjøres og konkretiseres, herunder får visse arbeidsgivere en plikt til å gjennomføre lønnskartlegging fordelt etter kjønn. Styrkingen innebærer videre at alle arbeidsgivere pålegges en dokumentasjons- eller redegjørelsesplikt. Dokumentasjonsplikten som pålegges små arbeidsgivere, er mindre byrdefull enn redegjørelsesplikten, og innebærer at skriftlig informasjon om arbeidet skal være tilgjengelig for innsyn.

https://lovdata.no/lov/2017-06-16-51

Endringer i diskrimineringsombudsloven – lavterskeltilbud for behandling av saker om seksuell trakassering
Endringer i lov 16. juni 2017 nr. 50 om Likestillings- og diskrimineringsombudet og Diskrimineringsnemnda trer i kraft 1. januar 2020.

Diskrimineringsnemnda etableres som et lavterskeltilbud for behandling av saker om seksuell trakassering. Nemnda gis også myndighet til å ilegge oppreisning i saker innenfor arbeidslivet og erstatning i enkle saksforhold i disse sakene. Likestillings- og diskrimineringsombudet gis en eksplisitt veiledningsrolle i saker om seksuell trakassering. Likestillings- og diskrimineringsombudet gis i tillegg i oppgave å følge opp aktivitets- og redegjørelsesplikten etter likestillings- og diskrimineringsloven og rapporteringsplikten nedfelt i regnskapsloven § 3-3 c.

https://lovdata.no/lov/2017-06-16-50

Endringer i forskrift om forbud mot betalingsformidling for pengespill som ikke har norsk tillatelse
Endringer i forskrift 19. februar 2010 nr. 187 om forbud mot betalingsformidling for pengespill som ikke har norsk tillatelse trer i kraft 1. januar 2020.

Endringene innebærer en presisering av at Lotteritilsynet ikke bare har hjemmel til å pålegge banker å avvise transaksjoner til og fra pengespillselskap, men også til og fra betalingsformidlere som formidler transaksjoner på vegne av pengespillselskap. Endringene innebærer videre en plikt for betalingstjenesteytere i Norge til å undersøke alle betalingstransaksjoner til og fra pengespill som Lotteritilsynet har sendt vedtak om, samt en opplysningsplikt vedrørende selskap som formidler betaling knyttet til pengespill som ikke har tillatelse i Norge.

https://lovdata.no/forskrift/2010-02-19-184  

Endringer i forskrift om kringkasting – Kringkastingsrådet, tilgjengeliggjøring for personer med funksjonsnedsettelser mv.
Endringer i forskrift 28. februar 1997 nr. 153 om kringkasting og audiovisuelle bestillingstjenester trer i kraft 1. januar 2020.

Kringkastingsrådets mandat presiseres i ny § 1-9 i kringkastingsforskriften for å formalisere dagens praksis. Videre flyttes vedtakskompetansen i § 6-1a om godkjenning av nye NRK-tjenester i allmennkringkastingsoppdraget fra Kongen i statsråd til Medietilsynet. Det foreslås også at de kvantitative kravene til tilrettelegging for personer med funksjonsnedsettelser tas inn i ny § 2-5 om NRKs programmer og ny § 2-6 om kommersielle fjernsynskanaler. Videre gjøres det endringer i reglene i § 3-10 fjerde ledd om varigheten av sponsoridentifisering og adgangen til å presentere sponsede premier tydeliggjøres i nytt § 3-10 femte ledd.

https://lovdata.no/forskrift/1997-02-28-153

Endringer i forskrift om bingo
Endringer i forskrift 30. november 2004 nr. 1528 om bingo trer i kraft 1. januar 2020.

Endringene går ut på å fjerne kravet om at bingobonger kjøpt på nett må skrives ut før de kan benyttes til spill på radio- og TV-bingo. Videre innebærer endringene at det innføres enkelte ansvarlighetstiltak som bidrar til større likhet mellom reglene for radiobingo og entreprenørbingo. Dette gjelder muligheten til å stenge seg ute fra spill, krav om at trekningsresultatet skal leses opp to ganger, krav til at spilleren kun kan ha én spillkonto hos den enkelte aktør og krav til sikker identifisering av spillere.

https://lovdata.no/pro/auth/login#document/LTI/forskrift/2019-12-06-1832?from=SF/forskrift/2004-11-30-1528/https://lovdata.no/forskrift/2019-09-30-1278

Fant vi det, tror ikke det..

Lenke til kommentar

Fant den. Lå av en merkelig grunn under Finansdep., på tross av at Trine Skei Grande har sittet med det i Kulturdep.:

Quote

Avvikling av kringkastingsavgiften
Kringkastingsavgiften fjernes fra 1. januar 2020. NRK finansieres fra samme tidspunkt over statsbudsjettet ved å redusere personfradraget i inntektsbeskatningen. Samtidig økes skattefradraget for pensjonister slik at minstepensjonister fortsatt ikke vil betale skatt når personfradraget reduseres.

Se Prop. 1 LS (2019-2020) kapittel 3 og Innst. 4 L (2019-2020) kapittel 3.

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...