Gå til innhold

Visual Basic Roundup!

Anbefalte innlegg

Jaha .. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forklare det..

Når du skal skifte på en label, bruker du da denne koden?

label1.caption = "UHPIGPIYG"

Det gjør du nok.

Hvis labelen er i form2 to skriver du form2 forann. Slik:

Form2.Label1.Caption = "Heisann!"

Edit: Programerer du vb6 eller .net?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at det er jeg som har misforstått en del (det vil i såfall ikke være noe nytt), men kanskje dette er mulig.

Hvis du deklarerer variablene som Public, burde det jo være mulig. Så for meg noe slikt.

Public iValg as Integer

If Radio1.Checked Then
  MsgBox(ComboBox1.Text & ", du er en tunfisk!!", )
  iValg = 1
End if

If Radio2.Checked Then
  MsgBox(ComboBox1.Text & ", du liker hester mere enn noe annet")
  iValg = 2
End If

Da skal du vel kunne hente inn "iValg" i Form2 også?

Lenke til kommentar
Yes, jeg tror jeg fiksa text-boks-farge! Det var egentlig ikke så vannskelig :roll:

Edit: Har kommet på litt mer som må fikses. Vent på ny versjon zypher_ut.

Edit: Blaster2k, jeg prøvde litt jeg også, men fikk det ikke til..

Edit: Nå tror jeg text-boks-farge er ferdig! 3.zip er lagt til.

Joda den funker, men den søker jo igjennom hele teksten hver gang den skal endre en farge. Det hadde vært mye bedre om den bare begynner på den linja man skriver på, og så går frem til der man er.

Ellers er det veldig bra :thumbup:

Edit: Hmm, eller er det bare min som gjør det? skal sjekke en gang til :p

Edit2: Nei var visst bare meg som surra litt, tusen takk forresten :)

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar

Jonas, den siste greia di var kjempebra, men den funker ikke så bra når man skal skrive noe sån: "et eller annet", det blir ikke farga...

Prøvde å legge til " i listene, men da var det bare selve tegnet som ble farga, og ikke det imellom 2 tegn. Mulig det er litt pirkete, men vil jo ha det ordentlig :)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Jonas, den siste greia di var kjempebra, men den funker ikke så bra når man skal skrive noe sån: "et eller annet", det blir ikke farga...

Prøvde å legge til " i listene, men da var det bare selve tegnet som ble farga, og ikke det imellom 2 tegn. Mulig det er litt pirkete, men vil jo ha det ordentlig :)

På forhånd takk

Likt start tegn og stopp tegn vil ikke funke .. Man kan lage custom kode for akkurat det, men det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

Var på lan og fiksa sammen dette. Synes det ble litt stilig :roll:

Kansje jeg fortsetter, men jeg er liksom over det morsommer nå ..

Edit: Fiksa fps-teller.

Edit2: Triksa og miksa til litt mer fps

Edit3: For de som ikke merka det så er det en trykkbar byggning helt øverst til venstre. Spenstig map-greie. Og for å avslutte trykker du esc.

Edit4: Oppdatert litt. Nå kan man flytte på en unit. Tror jeg fortsetter på denne jeg :D

Edit5: Nå kan man beveger føttene seg! + fiksa et par bugs

Project1.zip

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Tøft!

De neste tingene du burde fikse, er kollisjoner (så man ikke går gjennom bygningen), og pathfinding (så man går rundt).

Kan jo bli veldig bra dette :)

Jeg kan ikke så mye om programmering, men spill, det kan jeg :)

Pathfinding (slik at den finner veien rundt skoger osv) kommer det nok ikke til å bli .. Har ingen anelse om hvordan man lager det :blush:

Lenke til kommentar

Fant et eksempel på hvordan man sendte sider osv på internett leseren på PSC og prøvde å lage en webserver. Jeg får ikke prøvd den over internett siden pga router innstillinger. Kan noen sette opp, så jeg kan prøve den?

Edit: Nå med et _meget_ avansert serverside språk!

Edit2: Nå med hotlink-sperre!

Edit3: Nå med index-redirect i mapper! ( :p )

Edit4: Server er satt opp! Adresse: http://80.203.37.121

Edit5: Hotlinkinga er litt buggy. Den stopper linking til mapper også :p Det er bare å refreshe.

Du kan lese om pathfinding her VBfx pathfinding

Tror jeg venter litt med pahtfinding jeg :p

post-32-1093207387_thumb.jpg

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

I de siste månedene har jeg jobbet med å snekret sammen et program som kunne være nyttig for mange. Ideen om et kalenderprogram har jeg hatt før, men den gang la jeg ikke så mye arbeid i det, og programmet ble aldri ferdig. Men denne gangen har jeg endelig fullført alt jeg kan tenke av funksjoner.

For å fremme utviklingen av kildekode, og gjøre de juridiske rettighetene i programmene mine mer klare, har jeg tatt i bruk GPL som lisens. Dette har absolutt ingen innvirking på alle dere amatørprogrammerere der ute, men hindrer store selskaper å tjene penger på koden uten min samtykke.

Nåvel, her er iallfall linken:

YourTime.zip

Jeg har også lagt til noen andre programmer som jeg har hatt liggende. Linker følger:

ScriptCalc.zip

VBWatch

Beskrivelse av de øvre programmene, og hvordan de funker, finner du på hjemmesiden min.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

"Programmer har utført en ulovelig blabla ..." når jeg åpna VBWatch :dontgetit:

Men den YourTime var helt sinsykt! Eneste problemet er at jeg får tilgang til alle dine besøk til tante Olga ( :p ), og at alt ser så "flatt" ut.

ScriptCalc var litt stilig. Viste ikke at man kunne legge til sub's i den. En stor revulusjon hvis man vil laste ned updates automatisk! :roll:

Lenke til kommentar

Dimensionx:

Private Sub Command1_Click()

Command1.Left = Rnd * Me.Width
Command1.Top = Rnd * Me.Height

End Sub

Rnd returnerer et tilfelig tall (med desimaler) mellom 0 og 1. Ved å gange det med formens bredde får du en fin random plasering. Eneste problemet er at knappen kan stikke ut på høyrekant og under. Se koden under får å ungå det problemet,

Har du lest nybegynner guidene på forumet her, så du forstår hva Top/Left og Width/height betyr? Annbefaler å lese de :)

Private Sub Command1_Click()

Command1.Left = Rnd * (Me.Width - Command1.Width)
Command1.Top = Rnd * (Me.Height - Command1.Height)

End Sub

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...