Gå til innhold

Visual Basic Roundup!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har begynt på en html-editor: Her

Den er langt fra ferdig da... hadde satt pris på om noen kunne kommet med tilbakemeldinger.

mvh

zypher

Ser bra ut det der, men du trenger kansje highlighting av diverse tagger og variabler.

Jepp, må bare lære meg hvordan først... :p

Ellers så har jeg fiksa preview og litt fler html-ting nå.

Lenke til kommentar
Jeg har laget en module som du sikker kan se litt på. Sjekk vedlegget ;)

Edit: Yes! Jeg tror nemlig jeg var den første som brukte vedlegg's funksjonen i dette forumet :p

Det som er litt dumt med den koden, er når man åpner et stort dokument, for da tar det laaang tid for den å farge alt...

Finnes det en måte å fikse dette på?

Lenke til kommentar
Jeg har laget en module som du sikker kan se litt på. Sjekk vedlegget ;)

Edit: Yes! Jeg tror nemlig jeg var den første som brukte vedlegg's funksjonen i dette forumet :p

Det som er litt dumt med den koden, er når man åpner et stort dokument, for da tar det laaang tid for den å farge alt...

Finnes det en måte å fikse dette på?

Nå har ikke jeg holdt på med vb så lenge, så jeg vet ikke om så mange forskjellige måter å gjøre en ting på, men aadnk kan sikkert hjelpe deg der ;)

Edit:

Hvordan lager jeg en progress bar som viser hvor langt den har kommet i "fargingen" av teksten?

Det kan jeg nok fikse! To sec ..

......

Fixed!

farger.zip

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Hmm det funka ikke så bra. Den oppdaterer ikke progress-baren før all teksten er fargelagt...

Edit:

Og hvordan får jeg den til å gå igjennom hele teksten når den har blitt loadet? sånn det er nå, så går den jo bare gjennom til og med dit du har skrevet eller klikket...

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar
Hmm det funka ikke så bra. Den oppdaterer ikke progress-baren før all teksten er fargelagt...

Jo.

Og hvordan får jeg den til å gå igjennom hele teksten når den har blitt loadet? sånn det er nå, så går den jo bare gjennom til og med dit du har skrevet eller klikket...

Hvis det i det hele tatt er noe etter der du har skrevet eller klikket, er det fargelagt fra før. Det er ikke vits å gjøre den unødvendig treg.

Lenke til kommentar

Jo.

Hvis det i det hele tatt er noe etter der du har skrevet eller klikket, er det fargelagt fra før. Det er ikke vits å gjøre den unødvendig treg.

Om jeg prøver å lime inn et relativt stort html-dokument, og prøver å legge til noe tekst langt ned, så fargelegger den teksten helt fra starten av, hver gang jeg skal skrive en bokstav..

Edit:

Når jeg ser på koden, så virker det ikke som om den henter linja du skriver på. Den gjør det bare på starten med:

nowline = txtText.GetLineFromChar(nowstart)

men etter det, så bruker den det ikke til noe..

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar
Dette blir nok noe av det veldig første jeg har laget, men jeg har ikke sett andre hatt samme ide'en. Pakkesporing it is. Veldig simpelt.

Stilig, men det er et problem da .. Det kommer jo opp "nytt søk"-knapp osv!

Løsningen på dette kan være å gjøre "webbrowseren" usynelig, og hente fram teksen.

Jeg tror du kan bruke HTMLDocument Property til det.

Google vet og MSDN vet!

Lenke til kommentar

Yes, jeg tror jeg fiksa text-boks-farge! Det var egentlig ikke så vannskelig :roll:

Edit: Har kommet på litt mer som må fikses. Vent på ny versjon zypher_ut.

Edit: Blaster2k, jeg prøvde litt jeg også, men fikk det ikke til..

Edit: Nå tror jeg text-boks-farge er ferdig! 3.zip er lagt til.

3.zip

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Har nå fått laget noe småtteri :roll:

Men lurer på om det går an å legge inn bakgrunns bilde i boksene som kommer opp? Altså forskjellige i de forskjellige boksene?

Public Class Form1

Private Sub ComboBox1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ComboBox1.SelectedIndexChanged

End Sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

If Radio1.Checked Then
           MsgBox(ComboBox1.Text & ", du er en tunfisk!!", )
       End If

If Radio2.Checked Then
           MsgBox(ComboBox1.Text & ", du liker hester mere enn noe annet")
       End If

If Radio3.Checked Then
           MsgBox("Ha en god dag " & ComboBox1.Text)
       End If

End Sub

End Class

Se vedlagt fil :yes:

Skrevet i Visual Basic 2005 Express Beta Edition

Ace_Inc.zip

Endret av ace_ventuora
Lenke til kommentar
Mener bakgrunsbilder.

Hvis jeg lager ny form, hvordan får jeg informasjenen fra form1 til form2? Og er dette noe for en vb n00b? :hmm:

Form2.Label1.Caption = "Heisann!"

Så lenge du setter "form2" forann alle objekter (text1, label1, command1 osv) funker det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...