Gå til innhold

Visual Basic Roundup!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har winsock.ocx på pc'en din, fordi du har innstallert VB. Men det er ikke sikkert at andre som skal bruke programmet ditt har denne filen, og da vil det jo ikke virke.

Derimot har de en fil i windowskatalogen som heter winsock.dll, og det er denne filen kodeeksempelet jeg la ved bruker.

Lenke til kommentar

Holder på å mekke så smått på et program som kan kjøre hjemmesnekra "assembly" kode. :p

Altså at jeg har et instuksjons-sett med enkle komandoer som SetA, SetB, Add, Sub, Mul, Div, Cmp, Jmp. De som har vært litt borti asm vet hva detta betyr. Har en drøm, får man vel si, om å bygge en computer, helt fra scratch. Noen få Hz, og noen byte minne. :p

Tror faktisk jeg hadde klart det også, men jeg mangler Proteus (for å lage og simulere elektroniske kretser), utstyr til å etse kort, tid, penger, kunnskap om endel detaljer (som hvordan jeg evt. skulle laget et skjermkort til dette spetaklet)... Lagde i grunn programmet bare for å se om jeg klarte å programmere noe av verdi med instruksjons-settet jeg hadde planlagt for computeren. OM jeg noengang får bygd denne fantasiskapningen min gjennstår jo et kjempeproblem... Jeg har ikke kompetanse til å skrive et os til den. :p

Uanz. skal prøve å få lasta opp programmet en dag (og linke, seff). I dag jobber jeg til 21 :cry: og jeg må jobbe litt mer på brukervennligheten i vb-versjonen + compiler så tar nok noen dager. Er litt vanskelig å debugge et program som ser slik ut: "0 0 1 1 10 5 0 6 0 1 10 15 16 2" (dette er forøvrig en loop som gjenntar seg 10 ganger, hvis du lurte :p)

Lenke til kommentar
Har sett mange som har lagd film databaser nå, så jeg måtte prøve jeg også :DHer en den.

Du har ikke vurdert å fikse multiline på tekstboksen "Om filmen"? ;)

Damn take, det har jeg glemt :blush: Lurer på om databasen støtter multiline.. Får håpe det :p

Edit: ...Og det gjorde den!! ny versjon ligger ute nå, med multiline.

Endret av jonas22282460
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nooo!! Ikke la tråden dø ut!!

Har prøvd å lage en mp3 player med litt "advance" gui ( :p ) Den ligger ute her!

Den der er bare sinnsykt bra, får vel komme meg skikkelig i gang med VB igjen og mekke litt jeg også. Et minus var at alt var så mørkt, vanskelig å lese da. :/

Lenke til kommentar

Sinsykt bra! :wow:

Hvor lang tid brukte du på den der?

Edit: Den mediaplayern er ikke ferdig. Det er et tomrom der som skal fylles med et VU-meter, men klarte ikke å lage det og har ikke sett andre som har lagd noe som funker med en "mediaplayer1". Noen som vet om en løsning?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Rep:

Har også et eksempel prosjekt liggende ute med hvordan styre og leke med Winamp fra ditt eget program. Kan jo f.eks lage klient/server og styre winamp på en annen maskin..? Den ligger her.

Lasta ned den jeg.....

Er litt hekta på Dj stuffz. Og har begynt A lure pA ett par ting...

Er det mulig å lage ett program som kan stoppe sangen på ett millisecund, og spille derfra og 10 msec om og om igjen....

Lage knapper, "+1 msec" "-1msec" +10msec" "-10msec"

Til winamp da helst... eller om noen kan lage det til en media player...

(reason: for at det re mulig og stoppe sangen før ett "beat", og pause den der.... for så å kunne trykke play, og kjøre sangen ut på riktig tidspunkt....)

En ting til... har sett på diverse Dj programmer... Hvordan er det mulig å måle BPM? (beat per minutte) Kan noen lage ett VB prog som kan klare dette?

-William- :thumbs:

Edit: Sjekka litt rundt omkring, og fant noe som var ganske interessant, men for avansert for meg! FMOD. Fant også en pitch justering som ikke var for god bygget på dette og en BMP teller som ikke var heilt riktig... menmen...

http://www.fmod.org/

Endret av wildjam
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...