Gå til innhold

Visual Basic Roundup!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IPv6 burde antagelig vært støttet. Problemet er at jeg kan veldig lite om det, men på en annen side... Jeg driver jo med dette for å lære :)

 

Punkt to skal være lettere å få gjort noe med, og det er et godt poeng du har. Men hvordan finner man nettmasken? Har prøvd å google litt kjapt, men fant ikke noen gode svar. Skal se mer på MSDN når jeg har litt bedre tid:).

 

Ellers er det morsomt med tilbakemeldinger; so keep it coming ;)

Hadde vært morsomt om noen hadde laget en add-in, det er sikkert en masse gøy man kan lage:). Så si i fra, så skal jeg legge den ut i Updatern... :)

Endret av _powerade_
Lenke til kommentar

Ser kult ut :)

 

Btw, når jeg starter programmet for første gangen får jeg opp:

pokosk.png

Kanskje legge med .DLL filen i rar-filen man downloader? :) Eller er dette ei fil man vanligvis har på PCen? :p

 

Edit:

Ser ikke ut som jeg trenger registrere med det første.

qpfqym.png

 

Hehe. ;)

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
Kanskje legge med .DLL filen i rar-filen man downloader? :) Eller er dette ei fil man vanligvis har på PCen? :p

 

:)

 

Heisann, skjønner at det virker litt rart, og selvsagt så burde den vært lagt i rar-filen:). Den skal egentlig spørre etter den når man oppdaterer fra Pinger 1 (noe som forøvrig ikke går an :p)...

 

Hehe, en liten bug med registreringsdagene der... :whistle: Må prøve å se litt nærmere på den.

 

Men Merkoen, hvordan får du til den controlbox'en du har på bildene der???

Lenke til kommentar
Kanskje legge med .DLL filen i rar-filen man downloader? :) Eller er dette ei fil man vanligvis har på PCen? :p

 

:)

 

Heisann, skjønner at det virker litt rart, og selvsagt så burde den vært lagt i rar-filen:). Den skal egentlig spørre etter den når man oppdaterer fra Pinger 1 (noe som forøvrig ikke går an :p)...

 

Hehe, en liten bug med registreringsdagene der... :whistle: Må prøve å se litt nærmere på den.

 

Men Merkoen, hvordan får du til den controlbox'en du har på bildene der???

Ang. Registreringsdagene, så stillte jeg bare klokka tilbake til 1980 eller noe :p

 

controlbox, du tenker på de oppe på tittellinja?

 

Vel, jeg har 2 skjermer, så bruker et program (Ultramon) hvor den legger til de 2 boksene. Ene knappen er til og flytte programmet over på den andre skjermen, den andre er til og maksimere programmet over begge skjermene samtidig

 

Edit:

 

Fikk "Wrong code" når jeg skulle registrere programmet med koden du gav meg i mail. :p

 

Btw, kan være greit om du bruker en BackgroundWorker til ting som registrering av kode, check for updates etc, slik at programmet ikke "fryser" mens den jobber.

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
Ok, da er mysteriet med knappene (og registreringen :p) løst :).

Ja, planen var å kjøre backgruoundworker på Updatern i løpet av noen dager, og da skal jeg ta registereren i samme slengen.

 

Ja, jeg vet, jeg glemte å lagre user-fila :blush: .. Skal være løst nå ;)

Koden min fungerer fremdeles ikke. Men er ikke så viktig, skulle bare teste funksjonen :p

Lenke til kommentar

Det virker som om nettstedet der filene ligger lagret er nede for øyeblikket, så hvis du prøvde nå nettopp, så er det nok sikkert derfor... :hmm: Men skal teste koden din selv når siden er oppe og går igjen:).

 

Fant løsning:

Byttet filehost under utviklingen, og jeg har glemt å endre en streng, så programmet kontaktet feil server :). Går litt fort i svingene noen ganger ;). Legger ut update i morgen når nettstedet er oppe og går igjen:)

Endret av _powerade_
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har fått satt Intervallen til 1000 ved å skrive:

 

Timer1.Interval = 1000

 

Jeg har testet med å skrive slik som dette:

 

Private Sub Timer1_Tick()

          RadioValue = RadioValue - 1

 

Men dette ser ikke ut til å fungere.

 

Også, hvordan får jeg "RadioValue" til å vises i HH:MM?

 

Jeg har skrevet Dim RadioValue As Decimal, jeg har skjønt at Dim XXXX er for å lage en variabel(?), og As Decimal betyr at det skal stå i desimaler, noe som blir feil i dette tilfellet.

 

Startet med dette i går så får ikke til alt enda :p

Lenke til kommentar

Du må skru på timeren en eller gang. Dette gjøres enten ved å sette Timer1.Enabled = True, eller kalle Timer1.Start()

 

Decimal betyr ikke bare "desimaltall"

Decimal (128-bit) brukes hovedsaklig til valutaberegninger, til alt annet kan du bruke Single (32-bit) eller Double (64-bit)

Men hvis du bare skal telle ned, er det bedre å bruke heltallstypene. Integer er sikkert mest riktig i ditt tilfelle. Disse inneholder ikke noe desimalpunkt.

Lenke til kommentar

Jeg har:

 

	Private Sub ButtonStart_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ButtonStart.Click
 	           Timer1.Enabled = True
 	           TextBox1.Text = RadioValue

 

Men dette ser ikke ut til å virke, hvordan vet jeg om timeren starter eller ikke?

 

	Private Sub Form1_Load()
 	           Timer1.Enabled = False
 	           RadioValue = 0
 	           TextBox1.Text = RadioValue

 

Form1_Load()

 

Har jeg forstått det riktig at dette er når programmet starter? I så fall fungerer heller ikke TextBox1.Text = RadioValue under Form1_Load()

 

Selvom det fungerer under ButtonStart_Clicked.

 

 

Hele koden:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Public Class Form1

Dim TimerCount As Integer = 60

Dim Counter As Decimal

Dim RadioValue As Integer

 

Private Sub Radio10_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Radio10.CheckedChanged

If Radio10.Checked = True Then RadioValue = +600

If Not RadioValue = +0 Then

End If

End Sub

 

Private Sub Radio20_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Radio20.CheckedChanged

If Radio20.Checked = True Then RadioValue = +1200

If Not RadioValue = +0 Then

End If

End Sub

 

Private Sub Radio30_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Radio30.CheckedChanged

If Radio30.Checked = True Then RadioValue = +1800

If Not RadioValue = +0 Then

End If

End Sub

 

Private Sub TextBox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)

 

 

End Sub

 

Private Sub Form1_Load()

Timer1.Enabled = False

RadioValue = 0

TextBox1.Text = RadioValue

End Sub

 

Private Sub PictureBox1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles PictureBox1.Click

 

End Sub

 

Private Sub ButtonStart_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ButtonStart.Click

Timer1.Enabled = True

TextBox1.Text = RadioValue

End Sub

 

Private Sub TextBox1_TextChanged_1(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.TextChanged

 

End Sub

 

Private Sub Timer1_Tick()

RadioValue = RadioValue - 1

TextBox1.Text = RadioValue

End Sub

End Class

Endret av World Of Warcraft
Lenke til kommentar

Det er forskjellige radiobuttons. 600 for 10 min 1200 for 20 min og 1800 for 30 min. Når knappen er aktivert så skal den legge til 600, 1200 eller 1800 til i RadioValue, som skal bli vist i en text box.

 

Når startknappen trykkes, skal RadioValue gå ned med 1 hvert sekund til den er nådd null.

 

Det jeg ikke får til nå er at RadioValue alltid vises i Text Boxen, og selve tikkingen nedover.

 

Men denne måten er kanskje unødvending tungvindt å gjøre det på? :p

Lenke til kommentar

Da har du skrevet litt feil.

i = +1 = 1

i = +600 = 600

i += 1 = i + 1

i += 600 = i + 600

 

Du har gjort det på en litt tungvint måte ja, men sånn er det i starten.

 

Ellers har du gjort det meste tilsynelatende riktig, men Timer1_Tick må være lenket til Timer1_Tick:

Private Sub Timer1_Tick(sender As Object, e As EventArgs) Handles Timer1.Tick

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...