LysDiode Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ehh.. har akkurat funnet ett STOOORT problem med EasyRemember.. Den installerer seg ikke i Programfiler, men der du har valgt at nettlesern skal lagre det, og det er fort gjort å slette en fil du ikke vet helt hva er som ligger i Downloads, skrivebordet etc.. Filen jeg er redd for skal slettes er filen der teksten lagres, altså "easyrememberfile_NODELETE.rtf". Dette kommer jeg til å ordne på i nærmeste framtid. I mellomtiden ber jeg dere ta hensyn til dette hvis dere kommer til å bruke programmet; legg den manuelt i Programfiler og lag snarvei til skrivebordet Mvh BenAus Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Hadde få ideer til prosjekter, så det ble til en "motivator-builder" om du vil. Endret 24. desember 2008 av Såpeskum Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Politiradio for Oslo og Vestfold Jeg har laget et program i Visual Basic for hurtig veksling mellom politiradio-kanaler. Ingen installasjon nødvendig, bare last ned, unzip og start exe-filen. Så liker du å høre på politiradio, så hvorfor ikke laste ned? Det er fullt lovlig å høre på politiradio i Norge. Screenshot: Programmet kan lastes ned HER. Endret 26. januar 2009 av Tepose. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ehh.. har akkurat funnet ett STOOORT problem med EasyRemember..Den installerer seg ikke i Programfiler, men der du har valgt at nettlesern skal lagre det, og det er fort gjort å slette en fil du ikke vet helt hva er som ligger i Downloads, skrivebordet etc.. Filen jeg er redd for skal slettes er filen der teksten lagres, altså "easyrememberfile_NODELETE.rtf". Dette kommer jeg til å ordne på i nærmeste framtid. I mellomtiden ber jeg dere ta hensyn til dette hvis dere kommer til å bruke programmet; legg den manuelt i Programfiler og lag snarvei til skrivebordet Mvh BenAus Vits i å installere et så lite program? TOTALT unødvendig spør du meg... Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Ville prøve meg på å dra MP3-player konseptet litt lenger. Må innrømme at mye av det visuelle kom ifra inspirasjon ifra Bento-themet på Winamp. Litt om programmet: Første gang programmet kjøres vil den spørre om du vil definere en standard musikkmappe, og vil derfra laste inn all musikken ifra den mappen når programmet kjøres. Du kan også legge til musikk i en quick-list på siden. Ganske fornøyd, jeg Endret 7. mars 2009 av Såpeskum Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 kjedet meg her om dagen, så laget ett program som viser hvor mange som er pålogget Steam og hvilke spill fra Steam som er de mest spillte akkurat nå (top5). Kan lastes ned her Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Har laget ett Screendshot program hvor du kan merke av med musen hva du skal ta bilde av på skjermen, slik at du enkelt kan laste det opp til din egen FTP-Server og gi URL'en kjappt til en bekjent om du skal vise han noe. Selvom programmet ikke er under 'Beta' er det forsatt mye som gjennstår, men vil poste det her så jeg kan få tips til flere ideer og kanskje noen tilbakemeldinger. Last ned her! - ScreenDumper ScreenDumper (Klikk for større - 1680x1050 bilde) Så i dette kastet må du desverre bruke din egen FTP Server for å laste opp bilder. Jeg vil prøve og få til støtte for tinypic, photobucket osv senere. Du kan lage gratis FTP Konto hos http://110mb.com. (Klikk for større) Her ser du Settings vinduet hvor du skriver inn din FTP-konto informasjon. NYHET: La til støtte for ImageShack! -------- Når du har skrevet inn din FTP info, kan du gå tilbake til hovedvinduet og trykke "Snapshot", da vil skjermen din bli litt mørkere slik at du enklere kan se hva du merker av. Når du har merket av det du skal ta bilde av, kan du trykke på "Upload" knappen. Du kan også trykke på » på formen, slik at den utvider seg. Da vil du få opp ett thumbnail bilde av det du har tatt bilde av. Du kan derretter trykke på thumbnail-bilde slik at en ny form åpnes med orginalstørrelsen. Høyreklikker du der, så kan du velge om du vil fikse på bildet i Paint, eller Photoshop om det er installert. Forskjellige Instillinger. Det er veldig mange forskjellige instillinger i Settings vinduet. Du kan foreksempel aktivere slik at den automatisk gir bilde ett navn (Det blir noe ala kdjdry osv). Du kan gjøre slik at bildet heter Bilde1 (1 økes med hver gang du tar ett nytt bilde som Bilde1, Bilde2, Bilde3 osv.) Du kan aktivere "Instant Upload" som gjør at bildet lastes opp med en gang du har markert, men da må du også ha aktivert slik at programmet lager navn til bilde automatisk. Du kan velge hvilket filformat bildet skal bli lagret som (jpeg, PNG, bmp og gif). Du kan gjøre slik at programmet laster opp ett thumbnail-bilde til forums osv som du kan se jeg har gjort over. Du kan gjøre slik at bilde-URL'en automatisk kommer i Clipboard (ctrl+v\Lim inn) når bildet er lastes opp, eller eget vindu med 3 forskjellige addresser. Vanlig, Størrelse #2 Størrelse #3 - Last ned her! - ScreenDumper Kom med Tilbakemeldinger her! Posten blei litt rotete, men kom gjerne med tilbakemelding! Endret 16. juli 2009 av Merkoen Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 @Merkoen: Hei! Hvordan fikk du dataene ut av Steam? =S Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 @Merkoen:Hei! Hvordan fikk du dataene ut av Steam? =S Jeg spurte om det samme per PM og her er et utkast fra svaret: "http://store.steampowered.com/stats/ Eneste jeg gjorde var og laste ned kildekoden til siden så hente ut infoen derifra. du kan bruke Socket, HttpWebRequest eller WebClient for å hente ned kildekoden, selv brukte jeg WebClient" Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Politiradio for Oslo og Vestfold Jeg har laget et program i Visual Basic for hurtig veksling mellom politiradio-kanaler. Ingen installasjon nødvendig, bare last ned, unzip og start exe-filen. Så liker du å høre på politiradio, så hvorfor ikke laste ned? Det er fullt lovlig å høre på politiradio i Norge. Screenshot: Programmet kan lastes ned HER. Mulighet for å legge til et notifyicon på denne appen, så det er mulig å "minimere" den vekk fra oppgavelinjen og bort til klokka? Endret 26. mars 2009 av lefsaker Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Har laget ett Screendshot program hvor du kan merke av med musen hva du skal ta bilde av på skjermen, slik at du enkelt kan laste det opp til din egen FTP-Server og gi URL'en kjappt til en bekjent om du skal vise han noe. Fancy! Er det WPF? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Har lagd en NTFS ACL editor (For de som vet hva det er) Grunnen til at jeg lagde den var at når man skal gjøre noe så enkelt som å endre eieren på en fil via windows sin dialog, må man gjennom en drøss av dialoger. I mitt program trykker man på en knapp, velger bruker, ferdig. Har også en quickies knapp, der man kan resette den mappen/filen man holder på med. Med reset mener jeg at man fjerner alle egendefinerte brukere/grupper, gjør slik at filen/mappen arver fra parent-mappen, og setter eieren til den brukeren som er pålogget windows. Er også en mulighet for å resette alle filer/undermapper (og filer/mapper som er i undermappene) i en mappe, irrelevant av hvem som eier filen/undermappen, og hvem som har tilgang. Man kan gjøre det med windows sin dialog også, men ikke om noen andre eier filen/undermappen, da får man kun en feilmelding, noe som er helt idiotisk. Kan laste opp programmet hvis noen har lyst på det Endret 28. mars 2009 av Wubbable Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Mulighet for å legge til et notifyicon på denne appen, så det er mulig å "minimere" den vekk fra oppgavelinjen og bort til klokka? Det er mulig vettu Da har jeg lagt til NotifyIcon, samt fikset flere bugs. Last ned Politiradio v1.2.1 Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Ble lei av å ha 100 små-notater på skjermen samtidig, så, I bring you - Tabbed Notepad! :!: Ikke ferdig enda dog. Endret 29. mars 2009 av Såpeskum Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det er mulig vettu smile.gifDa har jeg lagt til NotifyIcon, samt fikset flere bugs. Sytes det var utrolig fett. Men hvor lovlig er dette ? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det er mulig vettu smile.gifDa har jeg lagt til NotifyIcon, samt fikset flere bugs. Sytes det var utrolig fett. Men hvor lovlig er dette ? Politiradio er lovlig i norge..hvert det en del år nå Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Føler jeg poster overdrevent mye her, men men. Det er da en ganske nifty alarmklokke, og trenger vel i og for seg ingen større forklaring. (se bilde) Kan lastes ned her Endret 9. april 2009 av Såpeskum Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Ble lei av å ha 100 små-notater på skjermen samtidig, så, I bring you - Tabbed Notepad! :!: Ikke ferdig enda dog. Kunne ikke legge det ut ? Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Ble lei av å ha 100 små-notater på skjermen samtidig, så, I bring you - Tabbed Notepad! :!: Ikke ferdig enda dog. Kunne ikke legge det ut ? Hehe, jeg var litt sein her. Alikevel, better late than never Har lagt det ved til de som måtte ønske det, men enda beta. Har ikke jobbet med det på lenge. I tillegg til det har jeg lagt ved bilder av et pågående prosjekt. Finnes likende allerede, men men. *ressurects dead thread* Endret 12. september 2009 av Mr.Graves Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Hallo i luken, Da har jeg etter mye om og men blitt sånn noenlunde ferdig med versjon 2.0 av mitt evigvarende prosjekt; Pinger! Programmet er skrevet om så og si helt fra bunn av, og jeg synes det har blitt mye bedre enn versjon 1! Den største nyheten er muligheten for add-ins (eller plugins om du vil) Slenger med noen bilder av vidunderet mitt: Noen adresser til VG... Mitt hjemmenettverk Innstallerte add-ins... Oppdateringsbildet Viser en add-in i bruk Slenger også med programmet i tilfelle noen vil laste ned og prøve. Det er med kildekode til add-ins, så hvis noen har lyst til å lage sine egne, så er det bare å se på koden, og ut i fra den så skjønner dere nok hvordan dere kan skrive add-ins som funker i programmet Pinger_2.rar Nå med common.dll PS: Kommentarer på det dere eventuelt måtte like eller ikke like, mottas med en stooor takk PPS: Programmet bruker .Net Framework 2.0, og er kun testet på Vista med UAC avslått... Endret 11. oktober 2009 av _powerade_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå