Jonas Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Morsomt! Men jeg ville dobbeltsjekket poengberegningen. Jeg tok 4 klosser på level 1 og fikk 2000 poeng. Så fullførte jeg level 1 og tok 6 klosser på level 2. Fremdeles 2000 poeng... 7292713[/snapback] Nettop! Som sagt, et problem. For øyeblikket blir man gitt 2000 poeng uansett, fordi jeg ikke har laget noe poengberegning. Endret 15. november 2006 av Jonas Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Se redigert innlegg. Beklager... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Prøvde slik du foreslå, 100 poeng per brick, multiplisert med level. Ser ut til å fungere greit! (Vedlegg i første post oppdatert) Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg har tidligere forsøkt å lage et fraktalprogram i VB6, men med et nokså labert resultat. Hovedproblemet er at tolking (enten manuelt, eller via Script-kontrollen) er altfor, altfor tregt til dette formålet, og at VB-runtime-filene ikke har implementert noen form for kompilering. Selv om en såklart kan kan distribuere en kompilator av en form, er ikke alltid dette like lett grunnet lisensiering og størrelse. Løsningen kom med .NET. Her har man nemlig tilgang til en utmerket og dynamisk kompileringsbibliotek - System.CodeDom. Ved å benytte den har jeg skrevet et effektivt system for å rendere fraktaler, så langt som VB-språket tillater (en ville muligens greie å presse enda mer ved å benytte C#, hvilket har tilgang til pekere). Applikasjonen lagrer alle fraktaler som kildekode i form av en klasse i en egen assembly og kompilerer ved åpning og endring. Jeg har òg implementert et system for å endre egenskaper (lik Visual Studio) knyttet til klassen, samt et simpelt «filter»-system som fungerer ved å endre på visse deler av kildekoden. Det er òg mulig å kombinere ulike fraktalobjekter, samt legge til effekter som eksempelvis kan endre lysstyrke, kontrast, saturasjon, fargenyanser (hue), m.m. Programmet kan lastes ned her. Som vanlig er det utgitt med full kildekode under GPL-lisensen. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 VB.NET har da pekere? (Delegates) Uansett, genialt som alltid. Lurer på hvor mye tid du bruker på dette, det er jo tydelig at når du først går inn for noe så gjør du det skikkelig. Jeg ble plutselig misunnelig på karakterene dine. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 VB.NET har da pekere? (Delegates) 7314802[/snapback] Joda, VB har funksjonspekere, men jeg tenker nå på unsafe-pointere i C# som kan endre minne direkte. Slik programmet fungerer nå, må jeg allokere en array til å la de ulike programmene skrive til, før den kopieres til bildet. Men, dette fører ikke til noe nevneverdig tap av ytelse, især ikke når det er snakk om fraktaler som krever en del prosessering. Uansett, genialt som alltid. Lurer på hvor mye tid du bruker på dette, det er jo tydelig at når du først går inn for noe så gjør du det skikkelig. Jeg ble plutselig misunnelig på karakterene dine. 7314802[/snapback] Jeg brukte noen dager, vil jeg tro. Men, et problem gjenstår enda: programmet inneholder altfor få fraktaler. En fordel med denne fremgangsmåten er jo at det er forholdsvis enkelt å få implementert flere, da det ikke kreves en rekompilering av programmet. Og, dersom noen får implementert flere fraktaler, kunne det jo vært interessant om dere laster dem opp hit. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Steike! Betyr dette at man kan lage en Visual Basic Compiler som kompilerer VB kode runtime? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Steike! Betyr dette at man kan lage en Visual Basic Compiler som kompilerer VB kode runtime? 7327729[/snapback] Riktig. Man kan fint lage en IDE-applikasjon til .NET, da sluttbrukeren har tilgang til kompilatoren som benyttes. I bunn og grunn trenger man egentlig ikke en IDE i det hele tatt når det kommer til .NET (skjønt det absolutt er en fordel), blant annet ved å kompilere via kommandolinjeverkøtyet vbc.exe (kan dog kreve .NET Framework SDK). Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Føler meg litt dårlig når jeg poster dette blant alle disse mesterverkene, men la gå. http://www.zatacka.moo.no/ Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hehe, den var da fin! Jeg har også spilt originalen, og må si det var en god etterligning. Eneste jeg muligens vil pirke litt på er at det virker som om spillet lagger de gangene slangen lager hull. (den lagger ikke, men det virker slik fordi den ikke tegner, lissom...) Vet ikke hva som er forskjellig der fra originalen, men på den virker det som om det går fint selv om ingenting viser der. Kanskje den bare hopper over hullet, i stedet for å bare "tegne usynlig"? Litt kronglete forklart, men kanskje du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Jepp, jeg skjønner nøyaktig hva du mener. Jeg trodde også selv den lagget først, debugget masse, men fant til slutt ut at den gjorde akkurat det den skulle gjøre. Skjønner heller ikke hva originaler gjør som gjør at det ser så fint ut. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Tuslet litt med PHP i det siste, laget en slags Wiki-basert side. Planen var egentlig bare å bruke den selv, å skrive litt etter request, men jeg tenkte jeg kunne dele den her om det skulle være til nytte for noen. Skriv gjerne om det skulle være interessant! (Og rediger) http://home.no.net/kurve/Wiki/index.php?Side=Hjem Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Tuslet litt med PHP i det siste, laget en slags Wiki-basert side. Planen var egentlig bare å bruke den selv, å skrive litt etter request, men jeg tenkte jeg kunne dele den her om det skulle være til nytte for noen. Skriv gjerne om det skulle være interessant! (Og rediger) http://home.no.net/kurve/Wiki/index.php?Side=Hjem 7588105[/snapback] Kan sikkert bli bra det. Alltid greit å kopiere andre programmer når en skal lære nye ting. Er ikke alltid fantasien er god nok til å finne på noe selv. Gjelder iallefall for meg. En ting du bør gjøre er å hindre at en kan legge inn javascript når en redigerer. Gjorde en liten test på artikkelen om kodekonvensjoner. Sorry Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Jes, javascript kan altids fjernes. Det er mulig å skrive det nå fordi jeg vil ha mulighet til å skrive HTML. Hvilken måter finnes det å skrive Javascript? Eller mao. hva kan jeg erstatte av tekst for å disable JS? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jes, javascript kan altids fjernes. Det er mulig å skrive det nå fordi jeg vil ha mulighet til å skrive HTML. Hvilken måter finnes det å skrive Javascript? Eller mao. hva kan jeg erstatte av tekst for å disable JS? 7588413[/snapback] Du må fjerne alle <script> tag fra all inputtekst. Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Har laga et program som konverterer Ascii til tekst (merk at ascii verdiene må være delt av et punktum), kansje ikke det største eller beste programmet... Men jeg er ganske ny innen programmering Så tilbakemeldinger om hva som var bra og dårlig ville hvert fint. NB: Programmet kan lastes ned her. Endret 18. januar 2007 av LooneyTune Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hm, ingen dum begynnelse dette. Håper du synes det er greit om jeg foreslår noen forbedringer til programmet, da det muligens mangler en smule på justerbarhet og funksjonalitet. Du kunne eksempelvis gjort vinduet justerbart (slik at tekstboksene fyller ekstra rom og knappen sentreres - dette kan gjøres med enkel kode i Form_Resize) - og legge til mulighet for å velge separeringskarakter (eller om det skal separeres via posisjon - dvs. trekke ut en viss lengde fra teksten fra start til slutt). Det kunne kanskje også vært interessant å kunne konvertere mellom flere forskjellige nummereringssystemer av ASCII og evt. Unicode (ChrW og AscW), slik at du for eksempel også kan konvertere fra tekst til heksadesimal (48616C6C6F til Hallo) oktal (110141154154157) og binarisk (01001000 osv.) fremstilling. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 På hvilken måte kaller dere funksjoner hvor dere ikke er ute etter en retur-verdi? Hva er regnet som mest "riktig"? Call MinFunksjon( [Parametere] ) MinFunksjon [Parametere] Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Annet enn at man ved Call alltid må innkapsle argumentlisten, uavhengig av prosedyretypen (Sub, Function, ect.), med parenteser, er det ikke noen nevneverdig forskjell med de to ulike syntaksene - de kompileres til akkurat samme maskinkode. Selv foretrekker jeg sistnevnte i VB6, men slikt er det jo slutt på i VB.NET. Der må man som kjent benytte den første syntaksen, enskjønt uten Call. Lenke til kommentar
Martin-Vb Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Ferdig med noe jeg har brukt litttid på Kalkis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå