Gå til innhold

Visual Basic Roundup!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betyr dette at en liste i VB (out of the box) ikke støtter PAGE loading?

7074634[/snapback]

Hm. Er litt usikker på hva du mener, men dersom du tenker på virtuelle listebokser, så nei, VB6 støtter det ikke uten eksterne objekter.

Tror jeg var litt rask her!

Page Loading er jo ikke listboksens oppgave, men koden som fyller listen. Med PageLoading mener jeg at den kunn viser et utsnitt av postene som skal vises. Eksempel er en tabell fra en Datafil, som f.eks. Poststeder. Hvis listen ikke rommer mer enn 10 poster så bør ikke køen som holder dataene være så mye større. Dette er litt difust for meg da en kø i VB ikke er det samme som en kø i det språget jeg har jobbet mest i. I Clarion er nemloig en kø å regne som en intern memory fil som støtter de samme GET, PUT og DELETE kommandoen man bruker mot filer. Dermed pleide jeg bruke en kø som en "page" til en liste. Jeg oppfattet prosjektet ditt som noe av det samme.

Ole

Lenke til kommentar
aadnk:

Er det lov til å spørre hvor lang tid du har brukt på dette?

(Sier du et par timer, fordi du kjedet deg så skriker jeg) :p

7075774[/snapback]

En god stund i hvert fall. Minst tolv timer på selve kontrollen, vil jeg anta, ikke regnet med ekstra kode jeg benyttet fra andre prosjekter. Selve programmeringen av egenskapformene var et kapittel for seg selv. Som jeg senere fant ut, når en rekompilerer listeboksen (dersom compatibility er satt til project) endres GUID-strengene til de klasser som endres, noe som ikke akkurat går bra når klassene skal lagres (når de puttes i en property bag lagres GUID-strengen, som så brukes for å lage klassene). Dette skapte en god del problemer når jeg skulle debugge koden.

Med PageLoading mener jeg at den kunn viser et utsnitt av postene som skal vises. (...)

Ole

7076080[/snapback]

Den henter inn kun den informasjon den har behov for å vite (dette caches også, slik at det blir så minimalt med utgående kall som overhodet mulig). Hvordan resten av informasjonen blir oppbevart, er opp til formen som benytter brukerkontrollen. Det blir uansett ikke nødvendig for denne formen å vite hvilket utsnitt som skal vises, da brukerkontrollen tar hensyn til dette når den i RetrieveListitem ber om informasjonen til et element.

Lenke til kommentar
Den henter inn kun den informasjon den har behov for å vite (dette caches også, slik at det blir så minimalt med utgående kall som overhodet mulig). Hvordan resten av informasjonen blir oppbevart, er opp til formen som benytter brukerkontrollen. Det blir uansett ikke nødvendig for denne formen å vite hvilket utsnitt som skal vises, da brukerkontrollen tar hensyn til dette når den i RetrieveListitem ber om informasjonen til et element.

7077411[/snapback]

Topp. Dette er nyttig. Må se nærmere på denne kontrollen så fort jeg får tid. Kan sikkert brukes.

hehe - hvis din lisens politikk tillsier det da ;-)

Ole

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg driver å lager en slags nedlaster men det jeg ikke finner ut er hvorden jeg kan få Next-knappen min på Form1 til å virke sånn at han loader Form3...

Sånn som på installasjonsprogrammer... Next så kommer neste punkt..

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Eg driver å lager en slags nedlaster men det jeg ikke finner ut er hvorden jeg kan få Next-knappen min på Form1 til å virke sånn at han loader Form3...

Sånn som på installasjonsprogrammer... Next så kommer neste punkt..

takk på forhånd

7224448[/snapback]

dim ting as form

set ting = new form3

form3.visible = true

Eventuelt:

me.visible = false

Endret av chills
Lenke til kommentar
Jeg er nesten helt blank hvor legger jeg dette til? I koden eller?

takk for hjelp

Bruker Visual Basic 2005 express editon btw

7224574[/snapback]

Det må være under koden til en knapp eller noe.

Hvis du har VB.NET 2005.

Gjør du slik:

dim lol as form

lol = new form3 'navn form3 eller navnet på den formen du vil vise.

lol.visible = true

Dette må gå under enten en knapp eller en event. ?

Sitter på linux så... kan ikke teste dette.

Step by step:

1. Start VB.NET Express 2005

2. Nytt proskjekt.

3. Legg til en knapp på hovedformen.

4. legg til et nytt form.

5. Trykk på knappen på hovedformen.

6. Legg koden inn i den snurten med kode du blir "ført til".

Endret av chills
Lenke til kommentar

Email Notify

Fullversjonene av Outlook 2000, 2002, 2003 og 2007 vil ikke opplyse brukerne at den har mottatt epost i andre mapper enn standard innboks. For oss som bruker regler til å sortere epost (og også gjerne Exchange) er dette ekstremt irriterende...

Presenting Email Notify: Programmet popper en beskjed på skjermen som viser siste ankomne epost, uansett om den kom i innboksen eller i en undermappe til denne.

emailnotify1.jpg

Last ned Email Notify her! :)

Lenke til kommentar
Email Notify

Fullversjonene av Outlook 2000, 2002, 2003 og 2007 vil ikke opplyse brukerne at den har mottatt epost i andre mapper enn standard innboks. For oss som bruker regler til å sortere epost (og også gjerne Exchange) er dette ekstremt irriterende...

Presenting Email Notify: Programmet popper en beskjed på skjermen som viser siste ankomne epost, uansett om den kom i innboksen eller i en undermappe til denne.

emailnotify1.jpg

Last ned Email Notify her! :)

7249528[/snapback]

Før jeg laster noe som helst: Er dette kildekode eller EXE ?

Ole

Lenke til kommentar

Det må innrømmes jeg har vært nokså treg i konverteringen, men nå har også jeg tatt det første skrittet mot .NET. Jeg har, etter å ha mistet interessen første gangen, nå fått øynene opp for språket og begynt å teste dens muligheter. I det øyemed har jeg laget et nytt spill:

Bejeweled er min variant av det populære flash-spillet (også kalt Diamond Mine). Det har støtte for valgfritt spillområdestørrelse, kan lagre og åpne tidligere spilte spill, og har innlemmet en hintfunksjon som også teller antall gyldige trekk. Rent programmeringsmessig vil spillet vise deg hvordan en «serialiserer» (å gjøre objekter i stand til å omdanne informasjonen som er lagret i dem til et annet format, eksempelvis XML, og tilbake igjen) via ISerializable og standardmetoden, bruke GDI+ til å tegne elementer, utføre alpha-blending (gjøre bilder gjennomsiktige) og utføre gamma-korreksjon. Den vil òg vise hvordan en lagrer og åpner applikasjonsinnstillinger, bruker PlaySound-APIet til å spille en lyd lagret i minnet, og endelig hvorledes en effektivt forhindrer at en bruker taster inn annet enn tall i en tekstboks.

post-30454-1163089864_thumb.png

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Yay, første spillet jeg faktisk har fullført! :w00t:

Kildekode og kjørbare ligger i rar-fila.

post-20869-1163621109_thumb.jpg

post-20869-1163621123_thumb.jpg

Som dere ser har jeg et lite problem med poengutregning. Det er tre forskjellige nivåer, forskjellen er hastighet, respawntid på epler og antall epler du trenger per brett. Spørsmålet er hvordan jeg skal regne ut poeng basert på hvilket nivå brukeren velger, slik at det blir "riktig". (Tregere poengoppnåelse ved første nivå osv.) Noen som har noe forslag til det?

(Ugh, rename *.txt til *.rar, forumet lar meg ikke laste opp)

Edit: Oppdatert med poengberegning.

Snake.txt

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Morsomt! :)

Men jeg ville dobbeltsjekket poengberegningen. ;)

Jeg tok 4 klosser på level 1 og fikk 2000 poeng. Så fullførte jeg level 1 og tok 6 klosser på level 2. Fremdeles 2000 poeng...

F.eks. kan du ta 100 poeng pr. klosse ganget med level du er på. Eks:

Level 1: 100 poeng pr. klosse * 10 klosser * 1 nivå = 1000

Level 2: 100 poeng pr. klosse * 6 klosser * 2 nivå = 1200 poeng

-> 2400 poeng. :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...