Gå til innhold

Visual Basic Roundup!


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Kan nevne noen fler jeg har i mappen småprogrammer:

 

Last ned.exe, skriv inn url og den laster ned fila.

Net Send.exe, fint på lan :)

Web Browser.exe, henta litt koder her og der og satt sammen til det

notepad.exe, jaja, noe samma som notepad

ip-prog.exe, åpner du den blir din ip lagra på en ftp. sier ikke adressen :D

 

Edit: trenger dere kildekode så bare spør

1516745[/snapback]

 

HAdde vært veldig greit med noen av dei programmene der. Kan du fikse URL'en?

Lenke til kommentar

har lastet ned den sudoku solveren. men har et brett som den faktisk ikke klarte. har du den nye versionen, fant ikke linken på den siden, vet det er litt lenge siden men håper på svar.

 

.4.2.8.9.
3...4...2
.6.....7.
..2...5..
...3.7...
..9...8..
.5.....1.
4...1...5
.1.4.9.2.

Lenke til kommentar
har lastet ned den sudoku solveren. men har et brett som den faktisk ikke klarte. har du den nye versionen, fant ikke linken på den siden, vet det er litt lenge siden men håper på svar.

 

Du kan laste den ned her http://www.vbforums.com/showthread.php?t=357111

 

Legg sudoku-brettet inn i en fil med filendelse .msk . Start programmet og velg katalogen hvor dette brettet ligger (du kan ha så mange .MSK filer du vil i denne katalogen) -> Next -> Velg folder hvor løsninger og logg skal skrives -> Next (sudokuene løses).

 

Løsningen skrives i separate .sol filer.

 

For de som måtte lure så er løsningen

745268193
398741652
261935478
672184539
584397261
139526847
956872314
427613985
813459726

Ble løst på 0.000147 sekunder :thumbup:

Endret av kaffenils
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du vil finne antall dager til en event går dette ann:

 

 

Public Class Form1

   Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick

       Dim Tmp1 As DateTime = DateTime.Now.Date.ToString()
       Dim Tmp2 As DateTime = Me.MonthCalendar1.SelectionStart.Date.ToString()

       Dim Tmp3 As String = Tmp2.Subtract(Tmp1).Days.ToString()
       Me.TextBox2.Text = Tmp3
   End Sub

   Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
       Me.Timer1.Enabled = True
   End Sub
End Class

 

Tror den koden kan modifiseres til å regne timer/minutter også. Men er for trøtt til å tenke nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har ikke testet så veldig mye (kanskje pga. det er veldig lenge siden jeg har pugget gloser), men har et par små synspunkter:

1) Det er "fancy" med innlogging over nettet, og det hadde vært spennende å se hvordan du gjør det. :)

MEN: Hva er poenget med innloggingen?

 

2) Det er en noen skrivefeil og unødvendige utropstegn. ;)

 

3) At du er glad i kjæresten din er vel ganske naturlig, men trenger det å stå i selve programmet?

 

4) Ved "skriv gloser"-funksjonen trenger det kanskje ikke dukke opp en meldingsboks hvis man taster riktig, men man går bare videre til neste.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke testet så veldig mye (kanskje pga. det er veldig lenge siden jeg har pugget gloser), men har et par små synspunkter:

1) Det er "fancy" med innlogging over nettet, og det hadde vært spennende å se hvordan du gjør det. :)

MEN: Hva er poenget med innloggingen?

 

2) Det er en noen skrivefeil og unødvendige utropstegn. ;)

 

3) At du er glad i kjæresten din er vel ganske naturlig, men trenger det å stå i selve programmet?

 

4) Ved "skriv gloser"-funksjonen trenger det kanskje ikke dukke opp en meldingsboks hvis man taster riktig, men man går bare videre til neste.

5793426[/snapback]

 

1. Eneste den gjør er å laste ned en txt fil som inneholder brukernavn og pass i kryptert form.

 

2. Done;)

 

3.Hmm ikke i den ferdige versjonen, men igjen så lager jeg programmet til henne. Hun som har bedt om det :)

 

4. Viss du velger (under rettelse) alt på slutten så kommer det ikke noe opp for vær glose;)

 

Poenget med innlogging er at jeg kan "stenge" av alle tidligere beta versjoner.

Endret av chills
Lenke til kommentar

Her et lite program jeg har laget, det er blitt brukt til testing av Visual Basic 2005. Ikke så veldig avanserte greier, men det er da en god begynnelse. :)

 

 

 

Hele prosjektet, pakket i zip-fil. Kildekode og alt ligger der.

 

utennavn5ct.png

 

Screenshot av programmet. (PS: Fargene er ikke sånn i programmet, det er bare Paint-programmet på skolen her som er litt merkelig.)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjedet meg en smule i dag, så jeg skrev en kodemodul for ekstraktering av tilfeldige tall på Random.org, HotBits samt randomnumbers.info. Som sikkert kjent har tall generert med de innebyggede pseudotilfeldighetsgeneratorene (Rnd eksempelvis) en iboende logikk da de er generert av algoritmer og er derfor til syvende og sist ikke tilfeldige. Disse Internett-tilfeldighetsgeneratorene - som anvender henholdsvis halvtransparente speil, radioaktig nedbrytning og radiostøy - er derimot så god som genuine, og er til ypperlig bruk der en behøver slikt. Selv har jeg tenkt å implementere dette i et Yatzy-spill.

 

Å hente denne informasjonen var nokså simpelt med HotBits og random.org. Disse tjenestene støtter nemlig oversendelse av rene binariske filer, og da er det ikke verre enn å sende et enkel GET-kall til HTTP-serveren for å skaffe seg disse (via XMLHTTP). I RandomNumbers' tilfelle, måtte jeg hente tallene direkte fra HTML-koden, noe som kan ha en forringende effekt på ytelsen, men vil i alle tilfeller ikke ha noen innvirkning på kvaliteten av tallene. For å holde styr på hvordan modulen skulle laste ned data fra disse tjenestene, la jeg relevant informasjon i en XML-fil, som så lastes inn og analyseres. På den måten kan en temmelig enkelt utvide tjenesteutvalget dersom noe nytt blir lansert i den nærmeste fremtid.

 

En ulempe med denne metoden er selvsagt at brukeren må være tilkoblet til Internett, og selvsagt at det er en begrensning hvor mye trafikk disse tjenestene tåler. Derfor er det nok best å bruke denne modulen til oppgaver der en ikke behøver store menger tilfeldig data. En kan jo bruke en mellomting - å initialisere en pseudotilfeldighetsgenerator (seed) med et tilfeldig tall lastet ned ved hjelp av denne modulen.

 

Modulen (og det tilhørende testprogrammet) kan lastes ned her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Føler du at du trenger mer kontroll på lørdagskvelden? Mister du tellingen på slutten mot slutten? Da er DrinkBuddy for deg! Planlegg kvelden ned til siste detalj.

 

Det er et totalt unødvendig verktøy for planlegging av fuktige kvelder. Problemstillingen kan jo f.eks. være "Hvordan få en blåmandag til å vare til onsdag".

 

Du finner både en versjon for Windows og for Pocket PC. Slik kan du planlegge hjemme, og ta med deg resultatene ut på kvelden for å se om du holder tempoet oppe. Smartphone-versjonen er under planlegging. Programmene er en herlig mix av engelsk og norsk ettersom jeg tenkte at jeg skulle lage det på engelsk, men så ble det norsk...

 

Det skal selvfølgelig nevnes at dette ikke er nøyaktig vitenskap. Brukes dette til å beregne når du kan kjøre tar jeg ikke ansvar hvis du mister lappen...

 

Hjelp meg å debugge!

Last ned her for Windows og Pocket PC!

 

 

drinkbuddy1small.jpg

 

drinkbuddy2.jpg

 

drinkbuddy3.jpg

 

drinkbuddy4.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...