kaffenils Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ta deg tid til å kommentere då Kommentering er min største svakhet... Dessverre Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ta deg tid til å kommentere då Kommentering er min største svakhet... Dessverre Ja men det så utrolig viktig, det gjør liksom koden mye mer forståelig... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Hallais godtfolk! Min første post i denne tråden, faktisk... Uansett. Jeg har laget en skjermsparer i 3D (med god hjelp av TrueVision3D) navngitt "Magnesium Screensaver". Skjermspareren er egentlig to programmer: Black Box Logoen dunker frem og tilbake mellom helt svarte vegger. Ikke veldig spennende i lengden, men det første jeg gjorde i 3D. Landscape Logoen "flyr" over et landskap generert av et 2048x2048 pixlers bilde (derfor den relativt store filstørrelsen). Her kan man også velge å gå over til standard FPS-kontroller (mus og tastatur for bevelgese) ved å trykke veldig kjapt på Enter-tasten. Scrollehjulet justerer gå-hastigheten. Du kan hente den ned herfra (7.4 MB). Hvis du faktisk gidder å hente den ned, så hadde jeg satt veldig pris på å få vite hvilken FPS-rate du oppnådde i "Landscape-modus" og hvilke spesifikasjoner maskinen din har. Jeg skal skrive et litt mer seriøst program i 3D, og har behov for å vite hva fancy funksjoner jeg kan legge inn... EDIT: Skjermspareren krever DirectX 8.1, men det har vel de fleste nå. Har du ikke TV3D SDK installert (som de fleste ikke har), må du velge "Full installation". EDIT 2: Du trenger .NET Framework 1.1. Endret 14. oktober 2005 av moskus Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 ooOO, skikkelig 3D-motor, dette må jeg teste selv en gang! Over til skjermsparer din, jeg fikk en feilmelding da jeg skulle sette den til skjermsparer. (Se screenshot) Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvis du faktisk gidder å hente den ned, så hadde jeg satt veldig pris på å få vite hvilken FPS-rate du oppnådde i "Landscape-modus" og hvilke spesifikasjoner maskinen din har. Jeg fikk jevnt mellom 145-190, avhengig av antall synlige objekter. Spesifikasjonene står i brukerprofilen min. Dette ser virkelig lovende ut, forresten! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Over til skjermsparer din, jeg fikk en feilmelding da jeg skulle sette den til skjermsparer. (Se screenshot) Wooops! Tipper du må installere .NET Framework 1.1. Burde jeg jo absolutt sagt. Du finner det her hos Microsoft. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Dette ser virkelig lovende ut, forresten! Takker! Relativt kjapp jobb, egentlig... Fører dine tall inn i "statistikken". Hvis noen andre skulle være interessert ser mine resultater slik ut: Stasjonær: AMD Athlon64 +3000 1024 GB RAM nVidia GeForce Ti 4600 FPS: 160 - 180 Laptop: Celeron 2.2 GHz 512 MB RAM Intel GM 82852/82855 crappy skjermkort FPS: 80 - 110 Stasjonær på jobb: AMD Athlon64 +3200 512 GB RAM nVidia GeForce Ti 4600 FPS: 25 - 30 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) MgSCR BETA 0.11 er klar ettersom forrige versjon aldri startet screensaveren uten at man trykket på "preview" (eller brukte startmenyen). Nå skal det fungere. Noen som kan teste at det faktisk fungerer? Endret 14. oktober 2005 av moskus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 MgSCR BETA 0.12 er klar etter enda en bug-fix. Nå starter screensaveren som den skal. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Kan jeg slenge inn ting her som e laget i vb.net? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Kan jeg slenge inn ting her som e laget i vb.net? 5048561[/snapback] ja Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 13fps med 850MHz laptop Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Atahlon 64 3000+ 1024 MB Ram Geforce 6600GT(ikke nyeste drivere) 260-350 fps Utrolig nice btw Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Takk for tallene, MicrolaXx og luser32! Føres inn i statistikken! (Er faktisk litt overrasket at den i det heletatt kjører på en 850 MHz...) Utrolig nice btw 5049826[/snapback] Takker! Gjenstår enda litt. Vil at "logoen" (ringene) skal justere helning etter terrenget, men har ikke hatt tid til å gjøre noe med det i det siste. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg holder på å lage et lite spill... Det er liksom i pacman style, med juletema. Nissen e pacman og the grinch e ghostene... Koden funker jo greit men det holder ikke må liksom... trenger hjelp collition detection koden min e avhengig av split string function noe som gjør den skrekkelig tregt.. spesiellt når "ghostene", benytter seg av samme funtion... Veggene og selve figurene e labler som jeg endrer x og y verdiene på... Men uff hastigheten.. Jeg skammer meg sånn over koden at jeg ikke tørr å ligge den inn enda... jeg skal ha den ferdig til om jeg så må skulke skolen for å bli ferdig... Noen som vet hvordan jeg kan lage ny collition detection ved bruk av directX eller noe slikt.. det e 2d og alt som beveger seg har 4 kanter så det kan ikke være så vanskelig.. Er det noen andre funksjoner jeg kan bruke som øker hastigheten... Eller jeg er nesten litt lost ... så bare kom med tips... Tusen tusen tusen takk for svar Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Det gjelder bare å finne riktig måte å bygge opp spillet på, resten av småfunksjoner klarer hvem som helst fint å legge til etterpå. Post et screenshot av spillet, så kansje jeg kan komme med noen tips. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Ja, det er helt patetisk men jeg må begynne et sted den grønne tingen e liksom nissen... Lage noe bedre når koden bak faktisk funker... Som du ser... dårlig GUI og design men jeg orker ikke og lage det skikkelig får jeg vet at koden bak det faktisk lar seg lage.... ta en titt på koden då Public Function goleft(ByVal lbl As Label) As Boolean Dim temp() As String Dim i As Integer Dim good As Boolean For i = 0 To walls.Items.Count - 1 temp = Split(walls.Items(i), "|") 'collition detection If obj.Location.X = CInt(temp(0)) + CInt(temp(3)) Or lbl.Location.X = CInt(temp(0)) + CInt(temp(3)) + speed2 Or lbl.Location.X = CInt(temp(0)) + CInt(temp(3)) - speed2 Then If lbl.Location.Y > CInt(temp(1)) + CInt(temp(2)) Then Return True ElseIf lbl.Location.Y + lbl.Height < CInt(temp(1)) Then Return True End If Return False End If Next Return True End Function Public Function goright(ByVal lbl As Label) As Boolean Dim temp() As String Dim i As Integer Dim good As Boolean For i = 0 To walls.Items.Count - 1 temp = Split(walls.Items(i), "|") 'collition detection If lbl.Location.X + lbl.Width = temp(0) Or lbl.Location.X + lbl.Width + speed2 = temp(0) Or lbl.Location.X + lbl.Width - speed2 = temp(0) Then If lbl.Location.Y > CInt(temp(1)) + CInt(temp(2)) Then Return True ElseIf lbl.Location.Y + lbl.Height < CInt(temp(1)) Then Return True End If Return False End If Next Return True End Function Public Function goup(ByVal lbl As Label) As Boolean Dim temp() As String Dim i As Integer Dim good As Boolean For i = 0 To walls.Items.Count - 1 temp = Split(walls.Items(i), "|") 'collition detection If lbl.Location.Y = CInt(temp(1)) + CInt(temp(2)) Or lbl.Location.Y = CInt(temp(1)) + CInt(temp(2)) + speed2 Or lbl.Location.Y = CInt(temp(1)) + CInt(temp(2)) - speed2 Then If lbl.Location.X + lbl.Width < CInt(temp(0)) Then Return True ElseIf lbl.Location.X > temp(0) + CInt(temp(3)) Then Return True End If Return False End If Next Return True End Function Public Function godown(ByVal lbl As Label) As Boolean Dim temp() As String Dim i As Integer Dim good As Boolean For i = 0 To walls.Items.Count - 1 temp = Split(walls.Items(i), "|") 'collition detection If lbl.Location.Y + lbl.Height = CInt(temp(1)) Or lbl.Location.Y + lbl.Height + speed2 = CInt(temp(1)) Or lbl.Location.Y + lbl.Height - speed2 = CInt(temp(1)) Then If lbl.Location.X + lbl.Width < CInt(temp(0)) Then Return True ElseIf lbl.Location.X > temp(0) + CInt(temp(3)) Then Return True End If Return False End If Next Return True End Function Det er ikke effektivt nok til å lage noe skikkelig... ikke faen om det e Sett på hva folk har laget her... og jeg e så over koden min Endret 24. oktober 2005 av chills Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Chills, det ser jo ganske stilig ut! Men hva er det faktisk som skal skje? (Og kan du reformatere koden ved bruk av dette programmet? Enklere å lese ) Holder selv på med et julespill... navngitt "Red Sled Down". Idéen er at julenissen har krasjlandet på vei ut til alle ventende barn, og at du må hjelpe han å samle dem opp igjen slik at han kan komme seg videre. Har i tillegg til dette tenkt å gå videre med denne enkle idéen til å inkludere en level der julenissen på bruke kjelken nedover en bakke for å samle presanger, og kanskje en der han må finne reinsdyrene sine igjen. Har du en idé til en level, så si absolutt i fra! Problemet er nå å prøve å animere julenissen. Jeg har absolutt ikke peiling på slik animasjon (viser det seg , bein, meshes og greier som må kobles sammen). Jeg kan komme til å slite med å bli ferdig til begynnelsen av Desember, så hvis noen vil være med (f.eks. Chills, kanskje?), så er det bare å hive seg på! Men det nevnes at dette er VB.net. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Igjen Min kode.. uff eg føler meg som en Faen ditt spill så jo bare , utrolig tøft. Mitt lille spill, nei det skulle være liksom pacman = nissen, ghosts = The grinch... Men men... Jeg kunne godt tenke og hjelpe til altså... men ja du ser jo mitt nivå... Du må få med han derre aadnk, han er også veldig tallentfull... men han bruker 6.0 jeg har ingen annelse på hva forskjellen mellom 6.0 og vb.net e 3D er et nivå over det jeg kan... jeg VIL klare å lage noe enkelt 2d som ser tøft ut... Men så er ikke akkurat split string function en FPS booster heller :!: Så jeg e blank på selve hardcore delene her... forresten Truevision 3D var tøft... Lastet det ned og så på sample kode... kjempe tøft.. men det vil ta meg tid å sette meg inn i det.. Jeg holder fremdeles på med en 24 video tutorial på vb.net, (kommet til cd 9), så tror eg kularen litt med HARDCORE 3D greier Men jeg GLEDER meg til å se på ferdig resultatet på ditt spill Damn jeg skammer meg plutselig enda mer av å ha postet den koden min Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Damn jeg skammer meg plutselig enda mer av å ha postet den koden min Må du gi deg, mann! Du har iallfall skrevet koden fra bunn! Jeg har hjelp av en "enkel å bruke" 3D-motor. Dessuten ville du nok kjenne igjen deler av koden min fra TV3D tutorial'ene... Jeg er heller ikke noen Aadnk (som må være begrepet på en person med stålkontroll på VB), men det funker nå iallfall. Noen ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå