kaffenils Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Algoritmen i programmet har jeg skrevet selv, men jeg har nå utvidet den til å bruke alle metodene på wikipedia. Holder på med siste del av "unmatched candidate elimination" algoriten. Den viser seg å være ganske kompleks selv om grunnprisippet er enkelt nok. Skulle gjerne lagt ut kildekoden, men pga. en liten konkurranse på vbforums så er det litt "hemmelig" enda Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg har laget et temmelig omfattende oversiktsprogram over samtalelogger av ymse typer. Programmet støtter MSN, Messenger Plus!, Trillian, Gaim samt MSN-kontaktlister, og kan eksportere til samtlige formater. Av forskjellige funksjonaliteter, har jeg implementert oversiktslister over brukere, sesjoner og kallenavn, en søkefunksjon, et forbruksdiagram samt en ordteller. For øyeblikket har jeg skrevet to språkpakker - engelsk og norsk. Jeg har òg, av ren kjedsomhet, lagt inn en 3D-tekstskroller ala Star Wars i About-seksjonen. Dere kan enten laste ned programmet her (setter pris på at dere stemmer på programmet): http://www.planet-source-code.com/vb/scrip...=62167&lngWId=1 Eller fra hjemmesiden min, hvor jeg har kompilert programmet og inkludert de nødvendige eksterne komponenter, til forskjell fra PSC ovenfor: http://home.lyse.net/aadnk/Filer/ChatLogs.zip Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Vel, henger meg på kalkisgjengen jeg. Har laget en Kalkulator jeg og Kalkulator.zip Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 På ingen måter en dårlig kalkulator det der - den inneholder de fleste funskjoner en normalt sett får bruk for, hvilket presenteres i et temmelig intuitivt brukergrensesnitt. Det eneste jeg har å utsette på, er simpelthen at Enter-tasten ikke kan benyttes midt innunder en inntasting for å avslutte utregningen. Dette kan imidlertid enkelt fikses med følgende kode: Private Sub txtInput_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer) ' Dersom tasten Enter ble nedtrykket, ... If KeyCode = 13 Then ' ... må vi eksekvere utregninsprosedyren cmdErLik_Click End If End Sub La forresten merke til den tomme innstilningsdialogen. Fant du altså noen innstillinger som burde være konfigurerbare av brukeren? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hvorfor KeyCode= 13 ? Jeg har nå laget en tilfeldig passordgenerator, hvor man kan ha lengder fra 1 til 99 både store og små bokstaver og tall. Project1.zip Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvorfor KeyCode= 13 ? En må enten benytte en egendefinert konstant eller tallet 13 for å sjekke at en nedtrykket tast er lik Enter. Microsoft inkluderte ikke en forhåndsdefinert konstant for akkurat denne knappen. Ingen dårlig passordgenerator, forresten. Men du burde lage tekstboksen til venstre en tanke større, bruke SetNumeric istedenfor Val (som du åpenbart benytter), samt muligens gjøre tilgjengelige tegn i utdata konfigurerbar. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Her er et lite program jeg lagde som løser sudoku-brett. Les mer om sudoku her (wikipedia) og her (for oppgaver). Kildekode og exe i vedlegg. Utrolig bra program... testet det mot et jævla vanskelig brett stod med glans... Har du kodet alt selv? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Det ligger flere Sudoku-solvere her. Jeg var på ferie mens konkurransen holdt på, og fikk derfor ikke brukt nok tid på det i forhold til de andre deltakerene, uten at det skal være noe unnskyldning. De som ligger der er lynraske. Vinnerenbidraget (Merri) løste 1600 brett på 1 tidels sekund. Ganske utrolig!! Endret 26. september 2005 av kaffenils Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Det ligger flere Sudoku-solvere her. Jeg var på ferie mens konkurransen holdt på, og fikk derfor ikke brukt nok tid på det i forhold til de andre deltakerene, uten at det skal være noe unnskyldning. De som ligger der er lynraske. Vinnerenbidraget (Merri) løste 1600 brett på 1 tidels sekund. Ganske utrolig!! Damn boy.... forresten har du en oppdatert versjon av din løser? Det er ikke drit dere for til altså... skal si det er helt rå kode! Er du en gluping elns med 6 på skolen og den fete jobben :!: Det krever en del for å lage noe slikt Endret 26. september 2005 av chills Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Vet man hvordan man løser Su Doku, skulle det vel ikke være så vanskelig å skrive et slikt? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Vet man hvordan man løser Su Doku, skulle det vel ikke være så vanskelig å skrive et slikt? JO faktisk... det er flere forskjellige algoritmer som må anvendes, det står på nettet mange måter og løse de på men poenget er og gjøre det om til en effektiv algoritme. F.eks det programet som løste 1600 brett på en tiendels sekund, veldig bra! Endret 26. september 2005 av chills Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Nå er ikke jeg veldig inn i dette Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Nå er ikke jeg veldig inn i dette Arg, så ikke snakk om ting som du ikke vet ka e. Last nå ned koden til f.eks kaffenils og SE, for det er faen ikke lett Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Det var et spørsmål. Jeg sa ikke at det var lett! Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Han lurte vel egentlig på hvordan man går fram for å løse et sudoku brett lettest mulig, og ved å bruke VB Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Det var et spørsmål. Jeg sa ikke at det var lett! oh sorry Nei det er ikke lett, det kommer ann på hvor mye erfaring du har fra før! Punkt 1: Bruteforce er lett men den bruker kanskje flere sekunder på å løse den. 2: Eller du skriver algoritmer som løser den på samme måte som du ville løst den med penn og blyant! Sist nevnte tar veldig mye lengre tid å lage! Men den er sinnsykt mye kjappere EDIT: Og viss du skriver det i C++ får du det enda kjappere! men her e det snakk om småe marginer Endret 27. september 2005 av chills Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Damn boy.... forresten har du en oppdatert versjon av din løser? Det er ikke drit dere for til altså... skal si det er helt rå kode! Er du en gluping elns med 6 på skolen og den fete jobben :!: Det krever en del for å lage noe slikt Den ligger på samme siden. Endret utseende ganske mye siden konkurransereglene tilsa at programmety skulle gi brukeren en mulighet til å velge en katalog med .msk sudoku filer, starte løsealgoritmen, og til slutt gi brukeren mulighet til å se de forskjellige løsningene. Du kan bare laste det ned og bruke koden akkurat som du vil. En .msk fil er ikke annet en en tekstfil med sudokuutganspunktet på følgende format: ....8.... ..6...4.3 ..84..6.9 ..96..... .....8.9. 78..4.1.. .13...... .......5. 67.9.1... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Du kan bare laste det ned og bruke koden akkurat som du vil. Link? forresten er koden commented? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Du kan bare laste det ned og bruke koden akkurat som du vil. Link? forresten er koden commented? Du kan laste det ned herfra. Dessverre er ikke koden kommentert i det hele tatt. Var som sagt på ferie når jeg holdt på med det og fikk derfor knapt nok tid til å programmere ferdig. Bidragene til de andre tror jeg er bedre kommentert. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Du kan bare laste det ned og bruke koden akkurat som du vil. Link? forresten er koden commented? Du kan laste det ned herfra. Dessverre er ikke koden kommentert i det hele tatt. Var som sagt på ferie når jeg holdt på med det og fikk derfor knapt nok tid til å programmere ferdig. Bidragene til de andre tror jeg er bedre kommentert. Ta deg tid til å kommentere då Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå