Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp meg, husutleier skjønner ikke loven og vi føler oss truet

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei igjen! Har fått leieavtaler på 1år, om og om igjen at huseier skal benytte bolig selv.Dette har ikke gjort seg gjeldende. Nå vil huseier flytte inn. Fikk svar her på diskusjon, at det ikke er lovlig og at avtalen skal anses som tidsubestemt. Allerede den første. Sendte dette svar til huseier som har gitt meg følgende svar : han sier at min påstand om at leieavtalen skal anses som tidsubestemt, er uriktig, så den må anses som gyldig i sin helhet. Min påstand om at huseier ikke har skulle benyttet eller skal benytte bolig nå, medfører ikke riktighet. (har leid denne boligen i over 5år og fikk en oppsigelse etter 2 år ca, at huseier skulle ha bolig selv, den var tidsubestemt. Jeg protesterte da, da jeg undersøkte i husleieloven og så at den ikke var riktig etter kravene. Det ble et styr med husutleier, som jeg tror ikke helt skjønner loven. Han skal ha rett i alt. Han sier at jeg nektet å flytte, men grunnen var at jeg ville ha det riktig etter loven. Jeg fikk fortsette å leie, men med 1års kontrakt,med begrunnelse at huseier skulle bo der selv. Disse avtalene har jeg fått fornyet etter hvert. Men nå er det slutt med huseiers samboer og ha n vil ha boligen selv. Som sagt skrev jeg til husutleier at avtalen skal anses som tidsubestemt og at andre regler gjelder. Husutleier sier at leiekontraktens tidsbegrensning uansett er gyldig, da den har vart i over 3 år,som er lovens minstetid for tidsbestemte avtaler. Han sier at det å avtale å gjennomføre en avtale som er tidsbestemt, over 3 år, krever ingen særskilt begrunnelse og at jeg må forholde meg til dette. Utleier sier jeg må flytte, selv om jeg har rett i at dette skal anses som en tidsubestemt avtale. Utleier sier at den kan sies opp med 3 mnd varsel og at jeg formriktig har blitt sagt opp i god tid før det. (jeg har fått tilsendt rekommandert brev, men har ikke hentet dette, da jeg etter hvert skjønner at huseier ikke vet noe særlig om loven. I tidsbestemt avtale behøver ikke utleier sende oppsigelse, da den opphører av seg selv. Dette ble sendt før jeg ga beskjed om at avtalen skal anses som tidsubestemt. Dette var i tillegg uten avsender. Utleier har da sendt oppsigelse på den tidsbestemte avtalen, men roter dette så forferdelig til. Frem og tilbake.. Utleier sier at siden dette er sendt, så anses oppsigelsen som gyldig uansett. Hvis jeg ikke flytter ut, vil de iverksette tvang, noe som utleier sier vil medføre meget store ulemper for meg personlig både personlig og økonomisk.

Huseier og utleier er far og datter. Han var her på døra, antakelig for å skjelle meg ut og komme med trusler. Dattera var her nå i ettermiddag og målte på utsiden til gardiner, bare åpnet opp døra og slengte noen ord inn. Jeg føler vi blir truet og trampa på.. Hva kan vi gjøre? Han har alltid rett og eier ikke respekt. Hjelp meg, vær så snill...

Anonymous poster hash: 2ca00...f8c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...