Fartlitter Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Hei, har jeg gjort det store?Har deliddet en 4790k, med løs IHS.. Men la oss begynne med at jeg har bytta hovedkort, først ville ingenting reagere under start, viftene svivde en halv rotasjon.Har nå bytta hovedkort til Asus Z87-K, alt snurrer, vannpumpe går.Har bytta fra hdmi,displayport og integrert grafikk kort på 2 skjermer. Har bytta 3 ram brikker i forskjellige slots, og resett bios noen ganger.Har renska cpuen med isopropanol, dog det er flytende metall under IHS. Har renska litt ekstra med q-tip rundt.Cpuen er varm på baksiden av hovedkort, ikke altfor varm.Er gaming pcen til dama, eller min gamle så hadde håpet på å få det her til å fungere.Håper på svar og er veldig takknemlig for tips Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Mulig du har sølt lm på spenningsregulatorene ved siden av die? Beskyttet du disse? Jeg la loctite 5399 over disse da jeg delidda 4xxx. Du kan prøve å ta av IHS og rengjøre fullstendig (se nøye etter), og legge på tim på nytt. Endret 17. januar 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Mulig du har sølt lm på spenningsregulatorene ved siden av die? Beskyttet du disse? Jeg la loctite 5399 over disse da jeg delidda 4xxx. Du kan prøve å ta av IHS og rengjøre fullstendig (se nøye etter), og legge på tim på nytt. Skal prøves! Nei, ble ikke beskyttet.. Endret 17. januar 2019 av Fartlitter Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Det er ikke bra. Er det søl på? Kan du se noe som har tyta utenfor DIE? Endret 17. januar 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 19. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2019 Rensket hele cpuen, kunne ikke se noe. Har hatt på beskyttelse og ny lm, men nå er cpuen veldig varm bak uten post. Er den grilla? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. januar 2019 Del Skrevet 20. januar 2019 (endret) Hvis det har kortslutta der pga lm er den vel ødelagt ja. Har du noe du kan få lånt og testa med ? Billigste CPU fant i farta som skal støttes av Asus z87-k https://www.ebay.com/itm/Intel-xeon-e3-1241-v3-3-5Ghz/283345140788?hash=item41f8afbc34:g:KOYAAOSwW69cQzjJ Endret 20. januar 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) Ja, skal få lånt en annen å prøve.Grei pris selv om det er bidding, noen bedre alternativer som ikke koster 3-4000,-? Endret 22. januar 2019 av Fartlitter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå