DD- Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Hei. Har en 2006 mod Audi A6 med varselet "brems licht". Skjønner at det er bremselys og bilen viser at det kommer fra venstre baklykt. Jeg har foretatt en kontroll og ser at alle bremselysene fungerer som vanlig når jeg bremser. Tenkte først at det kunne være noe i "harness" så brukte sånn elektronisk kontakt renserspray fra jula. Dette har derimot ikke fungert. Noen som vet hva det kan skyldes av? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Sjekk at det er riktig bremselys du sjekker. Mange nye biler kan bytte om automagisk hvis en pære er gåen og f.eks. bruke tåkebaklyspæra i stedet for bremsepæra. Eller baklyset på høy intensitet eller lignende. Edit: Har også hatt en pære med dårlig kontakt. Dunka på pæra så slokna og tente den helt tilfeldig. Endret 17. januar 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. januar 2019 Del Skrevet 18. januar 2019 Hender også at det varsler rett før pæra ryker. Prøv å bytte pære. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 (endret) Min bil av et helt annet merke hadde en del problemer med korrosjon i venstre baklykt. Den var lett å skru ut i sin helhet. To mutre og en hurtigkontakt, så var den løs. Jeg hadde litt verktøy og elektronikk-rensespray i bagasjerommet, så på parkeringsplassen til Shell, kvelden før EU-kontrollen, løste jeg hele problemet. Mange pæreholdere hadde korrosjon. Jeg surret litt fint sandpapir rundt en skrutrekker, og pusset dem. Selv soklene på pærene var korrodert, så jeg pusset dem også. En pære var røket, den skiftet jeg. Men feilmeldingene kom og gikk, så jeg måtte pusse mer og mer. Til slutt var alle vakkelkontaktene blitt pålitelige. Veldig dårlig timing på dette problemet, men i lyset fra bensinstasjonen klarte jeg å løse problemet i mørket, i grevens tid. EU-kontrollen hadde ingenting å utsette på baklykta. Den fungerer fremdeles utmerket, over et år senere. Alle lysene i den venstre baklykta lyste, unntatt den pæra som faktisk var røket. Men det kom likevel sporadiske feilmeldinger på flere av funksjonene, ikke bare den som faktisk var dau. På en annen bil virket også alt perfekt. Ingen var røket. Men det var visst pga. dårlig jording. Bilens elektronikk er følsom, så når det står at det er feil på et lys, bør du håpe pæra faktisk er røket. Om den ikke er røket, selv om bilen påstår det, da må du feilsøke mer. Endret 19. januar 2019 av Mannen med ljåen 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå