Zeph Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Eg har rett og slett ikkje gidda teste den stort fordi det går som treigt. Føretrekk uansett å gå inn i nettbank på PC om dette er noko eg skal. Det meste går av seg sjølv med Avtalegiro, så det kan fort gå ei veke og to mellom besøka. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 (endret) Appen er treg til å logge inn. Mulig det er enda tregere på Android enn iPhone, men nærmere 10 sekunder bruker den hos meg. Jeg har både ansiktsgjenkjenning og fingeravtrykk på mobilen, og begge oppleves som nær umiddelbare til å låse opp mobilen, så det er ikke her problemet ligger. Du kan jo selv bedømme tiden her. Til sammenligning bruker appen fra f.eks Bank Norwegian en brøkdel av tiden. Det tar ca. 4 sekunder fra jeg trykker på ikonet til den er ferdig lastet her, iPhone Xs Face ID. Endret 29. januar 2019 av TheMoonMan Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Jeg er veldig godt fornøyd med den nye appen til DNB. De funksjonene jeg trenger på mobil har jeg nå raskere og sikrere tilgang til enn før: - sjekke saldo - overføre penger mellom egne kontoer - godkjenne eFaktura På min telefon(iPhone 8) skjer dette minst like raskt som før, om ikke raskere. Og husk at på den gamle appen måtte en laste nettbanken for nesten alt annet enn sjekke saldo. For å ikke nevne at saldoen viste uten pålogging. I tillegg tror jeg de fleste har glemt at når en installerte den gamle appen så måtte en også identifisere seg med BankID, likt som nå. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Til sammenligning bruker appen fra f.eks Bank Norwegian en brøkdel av tiden. Nettopp, så problemet er ikke at du må låse opp appen men at DNB må optimalisere ytelsen så den laster inn raskere. Og det er to helt forskjellige problemstillinger. At man skal redusere sikkerheten for at appen skal åpne marginalt raskere er et dårlig argument. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 (endret) Nettopp, så problemet er ikke at du må låse opp appen men at DNB må optimalisere ytelsen så den laster inn raskere. Og det er to helt forskjellige problemstillinger. At man skal redusere sikkerheten for at appen skal åpne marginalt raskere er et dårlig argument.Det har jeg heller aldri sagt man skal. Men som bruker av appen spiller det liten rolle hvor flaskehalsen er. Det tar betydelig lenger tid å gjøre omtrent det eneste jeg brukte den forrige appen til. Sjekk av saldo. Resten kan jeg fint gjøre via nettsiden, som tar et par sekunder ekstra å logge inn på pga BankID med kode. Det går fint. Hvorfor skal jeg ha en app som gjør det samme nettsiden allerede gjør bedre? Hvorvidt saldo trenger å være innenfor det laget av sikkerhet tror jeg kanskje ikke. Man kan jo fint få saldo på sms istedet, som ikke krever BankID. Eller som widget etterhvert. ? Edit: typo Endret 29. januar 2019 av XmasB Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Den widgeten er nok tenkt brukt som sjekketriks. Swipe swipe attraktiv sparekonto swipe. 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Det tar betydelig lenger tid å gjøre omtrent det eneste jeg brukte den forrige appen til. Sjekk av saldo. Hvis saldo er alt du trenger kan du jo vurdere bruke Vipps heller. Kanskje den er noe raskere på din telefon. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Oppdaterte til nyeste, kan ikke bruke biometrisk logg-inn fordi den er ødelagt. Må bruke kodebrikke for å logge inn når hele poenget med appen var å bare åpne den for å sjekke saldo.. Hvorfor forlater dnb gamle builds og stopper tjenesten der, tvunget å oppdatere til mer ræl hvor jeg tydeligvis MÅ logge på med kodebrikke? :sukk: Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Ellers fungerer nettsiden godt nok. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Skal man trenge å skrive inn telefonnummer og gå gjennom bankID hver gang man skal sjekke saldo på android? Widget er uaktuellt for min del, ønsker ikke at folk tilfeldigvis kan se saldo.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 (endret) Handelsbanken sin app er også ikke mye å skryte over.. Lite funksjonalitet utenom det som trengs, men det lille ekstra er der ikke.. Skal man trenge å skrive inn telefonnummer og gå gjennom bankID hver gang man skal sjekke saldo på android? Widget er uaktuellt for min del, ønsker ikke at folk tilfeldigvis kan se saldo.. Høres idiotisk ut. Med Handelsbanken kan du ihvertfall bare lage deg et passord / bruke fingeravtrykket.. Endret 11. februar 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Skal man trenge å skrive inn telefonnummer og gå gjennom bankID hver gang man skal sjekke saldo på android? Widget er uaktuellt for min del, ønsker ikke at folk tilfeldigvis kan se saldo.. Du kjem inn med fingeravtrykk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Du kjem inn med fingeravtrykk. Det er langtfra alle dette virker for, om man er så heldig å få logget seg inn i det hele tatt. Selv er jeg en av dem som ikke får logget inn på noen som helst måte og DnB bekrefter at dette er helt vanlig men at man kan logge inn via nettleser. Forøvrig virket appen med en gang den ble lansert og jeg fikk logget inn med fingeravtrykk, men nå får jeg ikke logget inn i det hele tatt. DnB forsøker nok ikke å løse problemet i særlig grad virker det som. De driter som kjent i god kundeservice og jeg synes nesten det er rart de ikke tar betalt for appen i google play-store. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 DnB forsøker nok ikke å løse problemet i særlig grad virker det som. Jeg tror trygt du kan forvente at de forsøker å løse problemene sine. Men det er neppe en veldig stor organisasjon som jobber med appen deres. Vil ikke være rart om de nå er knee deep in ...tilbakemeldinger fra kunder som opplever problemer. Og det vil heller ikke være rart om mange av disse tilbakemeldingene blir filtrert bort i kundeservice-leddet. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 De har fått på plass Widget for visning av saldo (sikkert en direktør et sted som mente dette var en god løsning... ), men den fungerte ikke på hos meg. Står bare å laster. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mai 2019 Del Skrevet 22. mai 2019 Jeg har dnb appen på både iphone og android. Det oppleves som likt i bruk på begge plattformer. Jeg logger inn første gang med bankid på mobil og etterpå kan jeg bruke fingeravtrykk. Tar kort tid og ser oversikt på saldo innen rimelig tid. Jeg forstår at folk hater forandringer, men gi det en sjanse. Jeg tror dnb er inne på noe. det er det som er problemet "LOGGE INN MED BANKID!!!!!". Jeg går ikke rundt med den på meg, før så kunne vi sjekke dette uten noe innlogging. Du tror dnb inne på noe her..... som hva da lage noe dårligere ja der har de lang erfaring. Hørt om bankID på mobil? Uansett trenger du bare bankID for første innlogging og når en skal betale regninger via appen. Jeg har selv hatt denne appen en stund som betatester og er storfornøyd. Saldoene på alle kontoene mine ser jeg lett tilgjengelig nesten helt øverst på widget lista mi på iphone. Et swipe til høyre rett fra låst skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg