ilpostino Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Serveren HP Proliant DL380 G7 har 8 SFF SAS/SATA HDD Bays. Må jeg da bruke harddisker på denne størrelsen Seagate Barracuda 4TB 2.5"? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Ja, men sjekk også at du kan bruke SATA-disker og ikke må ha SAS. Jeg husker ikke i farten hva den kontrolleren støtter. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Vær forbedret på at non-HP disker kan gjøre at viftene spinner konstant på 100% - det er bra lydtrykk fra en G7 på full spiker. Kontrolleren støtter både SAS og SATA. Endret 17. januar 2019 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
sergeitss Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Er det lagring kapasitet eller fysisk disk størrelse du er i tvil om? P410i er sånn passe snill når det gjelder disker som ikke er HP sertifisert. Man må være bevist på at det er veldig lite rom for endring av egenskaper som styrer disk spinup, timeouts osv på HP kontrollere. Så hvis en disk går over ett eller annet grense for antall feil så må man bare fjerne disken, selv om den kan fungere i 100 år til med en LSI kontroller på etterkant. Jeg har opplevd det men en del disker. Du kan også få p420 med 1-2GB cache for rundt 500kr fra ebay hvis du vil ha litt mere fart. Ellers så kan du putte i de tykkeste 2,5" disker, det er det plass til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå