FrihetensRegn Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Tesla kommer nok til å selge mange Model 3 rundt om i hele verden de neste to årene, men om de greier å holde salgstallene høye år etter år er heller tvilsomt. Jeg tipper salgstallene for Model 3 etter 2021 blir mye lavere enn i de tidligste årene modellen kom for salg, om ikke de forandrer bilen betydelig eller setter ned prisen. Endret 17. januar 2019 av FrihetensRegn 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Tesla kommer nok til å selge mange Model 3 rundt om i hele verden de neste to årene, men om de greier å holde salgstallene høye år etter år er heller tvilsomt. Jeg tipper salgstallene for Model 3 etter 2021 blir mye lavere enn i de tidligste årene modellen kom for salg, om ikke de forandrer bilen betydelig eller setter ned prisen. Prisen skal jo ned, i sommer(ish). Og hva må forandres? Hva mangler den som er vesentlig eller de "andre" leverer til samme pris? 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Hvordan kan du påstå at Tesla blir dyrere og dyrere når de for ikke så lenge siden introduserte Model 3 MR som vel er det billigste de noen gang har produsert? Dessuten kommer SR-versjonen til 35.000 dollar i løpet av året. Dette i tillegg til at de kuttet prisen på alle bilene med 2000 dollar i USA. Har hørt fra øst og vest om at det ikke finnes noe grunn til å ikke kjøre elektrisk ettersom en får en stor Tesla familie bil som dekker de flestes behover til under 450.000kr, og med gratis drivstoff osv. Litt etter litt er denne prisen økt, og en må nå ut med nesten 850.000kr for en stor Tesla familie bil som dekker de flestes behover og det uten gratis drivstoff. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Prisen skal jo ned, i sommer(ish). Og hva må forandres? Hva mangler den som er vesentlig eller de "andre" leverer til samme pris? Hvor mye skal den ned? 50 000 kr? 100 000 kr? Om ikke det er store nok avslag i prisen har det ikke mye å gjøre for salgstallene. Svært få bilmodeller som aldri forandrer seg overlever lenge. Det er derfor man ofte har mange generasjoner etter hverandre. Golf og Corolla er eksempler på biler som har oppdatert seg over årene. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Hvor mye skal den ned? 50 000 kr? 100 000 kr? Om ikke det er store nok avslag i prisen har det ikke mye å gjøre for salgstallene.Model 3 LR AWD med premium koster i dag 464.200 kroner. Model 3 SR med standard interiør er forventet å koste rundt 330.000 kroner, og gå i salg senere i år. Endret 17. januar 2019 av Espen Hugaas Andersen 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Hvor mye skal den ned? 50 000 kr? 100 000 kr? Om ikke det er store nok avslag i prisen har det ikke mye å gjøre for salgstallene. Svært få bilmodeller som aldri forandrer seg overlever lenge. Det er derfor man ofte har mange generasjoner etter hverandre. Golf og Corolla er eksempler på biler som har oppdatert seg over årene. Den skal starte på 305400 i Norge. Så ett ganske stort avslag i prisen ift det den koster pr i dag. Forandre seg? Bilen kom for salg i 2018! hva i alle dager er det du prater om. Model 3 LR AWD med premium koster i dag 464.200 kroner. Model 3 SR med standard interiør er forventet å koste rundt 330.000 kroner, og gå i salg senere i år. 305400,- Endret 18. januar 2019 av Omnia vincit amor Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 305400,-Kilde? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Kilde? Åpne konfigurator til model 3 og se på kildekoden. Ligger klart. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Åpne konfigurator til model 3 og se på kildekoden. Ligger klart.Det kan være en verdi som endres før SR lanseres. Men kanskje den stemmer. Vi får se. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Det kan være en verdi som endres før SR lanseres. Men kanskje den stemmer. Vi får se. Ja det kan den såklart, men det er iallefall planen pr i dag og det beste utganspunktet en kan ha. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Den skal starte på 305400 i Norge. Så ett ganske stort avslag i prisen ift det den koster pr i dag. Forandre seg? Bilen kom for salg i 2018! hva i alle dager er det du prater om. Det er jo en helt annen modell, jeg snakker om den som er i salg i dag, og den skal ikke ned i pris så vidt jeg vet. Jeg snakker om at bilmodeller må forandre seg over tid, eller skal modell 3 kun selges i ett år eller to? 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Det er jo en helt annen modell, jeg snakker om den som er i salg i dag, og den skal ikke ned i pris så vidt jeg vet.Det er samme modell med ulikt utstyrsnivå. edit: detaljene kan alltids diskuteres, men poenget er at den billigste versjonen ikke er tilgjengelig per nå, og det vil definitivt ha innvirkning på salget. Endret 17. januar 2019 av Nimrad Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Det er jo en helt annen modell, jeg snakker om den som er i salg i dag, og den skal ikke ned i pris så vidt jeg vet. Jeg snakker om at bilmodeller må forandre seg over tid, eller skal modell 3 kun selges i ett år eller to? Det er samme modell ja, men mindre batteri. Du har enda ikke svart på hva de må forandre for å konkurere med de andre. Bare at biler må forandre seg over tid, og ja såklart må de det. Men ikke etter 1 år. Det meste du sier her gir liten til ingen mening. 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Det er samme modell ja, men mindre batteri. Du har enda ikke svart på hva de må forandre for å konkurere med de andre. Bare at biler må forandre seg over tid, og ja såklart må de det. Men ikke etter 1 år. Det meste du sier her gir liten til ingen mening. Det er fordi du ikke forstår hvordan bilverdenen fungerer. Skal Model 3 selge i 2030, må de mest sannsynlig forandre det meste med bilen, som design, motor, batteri, interiør og lyddemping etc. Mye av Teslas salg er ren hype, med andre ord vil de slite med å selge bilen med samme salgstall i de kommende årene som de første årene. Dette viser det allerede tegn på i USA, der de sliter med å kvitte seg med Model 3. 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Reelt sett er norske priser gått opp 2000 tusen dollar siden amerikanske gikk ned og norske sto i ro. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Alt dette er vel nødvendig for å redde økonomien. Avstanden opp til f.eks de tyske produsentene med sine milliardoverskudd bare øker og øker. Heldigvis har jeg en P85 med gratis lading på livstid. Disse blir nok ettertraktede på bruktmarkedet fremover. Selv må jeg bare gjøre unna noen Europa-ferier med familien de neste 10 årene først :-) Hadde ikke kjøpt ELbil generelt men skulle jeg hatt hadde jeg hvertfall ALDRI kjøpt en på bruktbilmarkedet. Men ser jo hvorfor du har kjøpt ELbil.. Snylter kaller vi slike som deg? 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Det er fordi du ikke forstår hvordan bilverdenen fungerer. Skal Model 3 selge i 2030, må de mest sannsynlig forandre det meste med bilen, som design, motor, batteri, interiør og lyddemping etc. Mye av Teslas salg er ren hype, med andre ord vil de slite med å selge bilen med samme salgstall i de kommende årene som de første årene. Dette viser det allerede tegn på i USA, der de sliter med å kvitte seg med Model 3.Hvorfor skulle de forandre noe? Model 3 står seg bra i sammenligningen med de fossile konkurrentene (A4, 3-serie, C-klasse, osv), både prismessig, ytelsesmessig og ellers. Og de sliter ikke med å kvitte seg med Model 3 i USA. Konkurrentene er ikke i nærheten. https://www.greencarreports.com/news/1120775_leading-the-way-tesla-trounces-luxury-competitors-in-year-end-sales-tally "On New Year’s Day, the company reported it delivered 63,150 Model 3s from October to December. That’s up 13 percent from 55,840 from July through September." "When it comes to direct competitors to the Model 3—upscale sedans costing $45,000 to $80,000—the Model 3 trounces all competitors, with the next closest models, the Mercedes-Benz C-Class and the Lexus ES coming in with about 18,000 and 14,000 sales respectively for the quarter. BMW sold 9,847 3-Series sedans, though it has sliced much of that market into niche products such as the 4-series." Endret 17. januar 2019 av Espen Hugaas Andersen 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Hadde ikke kjøpt ELbil generelt men skulle jeg hatt hadde jeg hvertfall ALDRI kjøpt en på bruktbilmarkedet. Men ser jo hvorfor du har kjøpt ELbil.. Snylter kaller vi slike som deg Litt kjedelig å kjøpe en brukt Tesla og så ryker hele drivenheten etter to tre år, utenfor garantien naturligvis Hvorfor skulle de forandre noe? Model 3 står seg bra i sammenligningen med de fossile konkurrentene (A4, 3-serie, C-klasse, osv), både prismessig, ytelsesmessig og ellers. Og de sliter ikke med å kvitte seg med Model 3 i USA. Konkurrentene er ikke i nærheten. https://insideevs.com/tesla-model-3-5th-best-selling-sedan-december/ Kanskje de ikke trenger å forandre noe i dag, men om fem, ti, femten, tretti år? De kan ikke bare forvente at samme modell skal selge like godt herfra og til evigheten. Endret 18. januar 2019 av Omnia vincit amor 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Det er fordi du ikke forstår hvordan bilverdenen fungerer. Skal Model 3 selge i 2030, må de mest sannsynlig forandre det meste med bilen, som design, motor, batteri, interiør og lyddemping etc. Mye av Teslas salg er ren hype, med andre ord vil de slite med å selge bilen med samme salgstall i de kommende årene som de første årene. Dette viser det allerede tegn på i USA, der de sliter med å kvitte seg med Model 3. Tror du virkelig ikke jeg forstår at en må oppdatere bilene innenfor 10 års intervaller? Wow. Problemet er at det er ikke det du sa, du snakket om >2 år. Som er helt idiotisk. Sannsynligvis blir det en god del endringer også innen denne tid. Tesla endrer konstant på bilene sine. Bare se på model S. Så og si alt har fått endringer siden den første. Sliter med å kvitte seg med model 3 i usa? Hvilken planet lever du på? for noe rot. 8 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Har hørt fra øst og vest om at det ikke finnes noe grunn til å ikke kjøre elektrisk ettersom en får en stor Tesla familie bil som dekker de flestes behover til under 450.000kr, og med gratis drivstoff osv. Hvor finner man denne bilen? Svært få bilmodeller som aldri forandrer seg overlever lenge. Det er derfor man ofte har mange generasjoner etter hverandre. Golf og Corolla er eksempler på biler som har oppdatert seg over årene. Hva mener du? At Tesla aldri forandrer seg? Det er fordi du ikke forstår hvordan bilverdenen fungerer. Skal Model 3 selge i 2030, må de mest sannsynlig forandre det meste med bilen, som design, motor, batteri, interiør og lyddemping etc. Mye av Teslas salg er ren hype, med andre ord vil de slite med å selge bilen med samme salgstall i de kommende årene som de første årene. Dette viser det allerede tegn på i USA, der de sliter med å kvitte seg med Model 3. Hva er det du snakker om egentlig? Hvorfor skulle ikke Model 3 forandre seg? Den har allerede fått forandringer/forbedringer siden produksjonen startet. Kanskje de ikke trenger å forandre noe i dag, men om fem, ti, femten, tretti år? De kan ikke bare forvente at samme modell skal selge like godt herfra og til evigheten. Eh ja? Og hva så? Du glemmer kanskje også den kommende Model Y, og personbilen de planlegger etter den igjen (visstnok en enda mindre og billigere bil enn Model 3). Endret 17. januar 2019 av hekomo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå