Gå til innhold

Tesla avslutter verveprogram


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt dette er vel nødvendig for å redde økonomien. Avstanden opp til f.eks de tyske produsentene med sine milliardoverskudd bare øker og øker.

 

Heldigvis har jeg en P85 med gratis lading på livstid. Disse blir nok ettertraktede på bruktmarkedet fremover. Selv må jeg bare gjøre unna noen Europa-ferier med familien de neste 10 årene først :-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tesla blir bare dyrere og dyrere. Å fjerne goder er jo strengt tatt som å øke prisen.

 

Håper dette betyr at selskapet går såpass bra at de ikke lenger er avhengig av å "selge seg" for å klare seg, enn det motsatte (at selskapet går såpass dårlig at de er avhengig av å øke prisen for å klare seg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt dette er vel nødvendig for å redde økonomien. Avstanden opp til f.eks de tyske produsentene med sine milliardoverskudd bare øker og øker.

 

Heldigvis har jeg en P85 med gratis lading på livstid. Disse blir nok ettertraktede på bruktmarkedet fremover. Selv må jeg bare gjøre unna noen Europa-ferier med familien de neste 10 årene først :-)

 

Du tenker miljø du, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange ganger har de avsluttet denne ordningen nå? Tre til fem?

Mange henvisningsprogrammer har kommet og mange har blitt avsluttet. Dette er første gang Tesla/Musk sier at det nåværende henvisingsprogrammet ikke vil bli erstattet av et nytt henvisningsprogram. Og det er første gang et henvisingsprogram blir avsluttet før tiden. Så alt tyder på at dette faktisk er slutten.

 

Mest sannsynlig er det fordi Tesla kommer til å innføre Model 3 SR i ganske nær fremtid, som rett og slett ikke har profittmarginen til at henvisningsprogrammet kan fortsette. Jeg er egentlig litt overrasket at henvisningsprogrammet inkluderte Model 3 i det hele tatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sjekker en elbilstatistikk.no så ser en er betydelig fall i salg av Tesla siden juli 2018. Nå som tyskerne er på banen så taper nok den amerikanske mangelen på kvalitet for den tyske kvaliteten.

 

Tesla har solgt 6000 model 3 siden slutten av desember... 

 

Tyskerne er ikke på banen, langt i fra. Men når de kommer på banen blir det selvfølgelig større konkuranse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sjekker en elbilstatistikk.no så ser en er betydelig fall i salg av Tesla siden juli 2018. Nå som tyskerne er på banen så taper nok den amerikanske mangelen på kvalitet for den tyske kvaliteten.

2018 var Teslas beste år hittil i Norge. Men det kan nok ikke utelukkes at i-Pace/e-tron påvirker salget av Model S/X.

 

Model S og Model X begynner å bli klare for nye oppdateringer. Nå har det skjedd lite siden introduksjonen av 100 kWh batteripakken i 2016. Fokuset har 100% vært på Model 3.

 

Og jeg tror det at de har avsluttet salget av 75 kWh utgaven er faktisk et tegn på at noe kommer til å skje i nær fremtid. Muligens en ny rimeligere utgave av S/X, muligens ny toppmodell. Vi får se.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når du ser Youtubere i USA som verver flere å flere folk for å skaffe seg en gratis Tesla Roadster 2 som koster godt over 2mill kr så ja da koster det tesla enorme summer.

Så enormt er det ikke. Man må henvise 55 kunder per gratis roadster, og selvkosten for en Roadster er nok omkring $150.000, altså blir det ca $2700 eller 23.000 kroner per henvising.

 

Det er en del, men det tilsvarer ikke mer enn en rabatt på omkring 5% på dagens rimeligste Model 3. Og de fleste henvisinger fører ikke til rabatt på eller gratis Roadster. De fleste som benytter henvising har fått dette hos en venn eller slektning, som altså aldri kommer seg over 5 henvisninger.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

2018 var Teslas beste år hittil i Norge. Men det kan nok ikke utelukkes at i-Pace/e-tron påvirker salget av Model S/X.

 

Model S og Model X begynner å bli klare for nye oppdateringer. Nå har det skjedd lite siden introduksjonen av 100 kWh batteripakken i 2016. Fokuset har 100% vært på Model 3.

 

Og jeg tror det at de har avsluttet salget av 75 kWh utgaven er faktisk et tegn på at noe kommer til å skje i nær fremtid. Muligens en ny rimeligere utgave av S/X, muligens ny toppmodell. Vi får se.

Skiller vi 2018 på før og etter juli er fallet dramatisk. Mye tyder på at fallet dras inn i 2018 også. Om en har tilsvarende tall i andre land så vil topplinjen til Tesla fort bli en utgiftspost.

 

Tesla har solgt 6000 model 3 siden slutten av desember...

 

Tyskerne er ikke på banen, langt i fra. Men når de kommer på banen blir det selvfølgelig større konkuranse.

Disse bilene er ille solgt i Norge? Og de har betydelig lavere margin en. S&X. Markedet i USA virker og mettet på de dyre utgavene av Model 3. En kan jo få bilen på dagen akkurat som hos hvilken som helst forhandler.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt dette er vel nødvendig for å redde økonomien. Avstanden opp til f.eks de tyske produsentene med sine milliardoverskudd bare øker og øker.

Du glemmer at Tesla har gjort milliardinvesteringer i elbil-produksjon, noe de tyske produsentene ikke har. Tesla ligger langt foran særlig på batteriteknologi.

 

De tyske (og andre utdaterte) produsentene vil tape stort på elbiler i starten, så de ønsker egentlig ikke å satse seriøst på det. For å bli store på elbiler må de kutte ned på bilene de faktisk tjener penger på i dag, noe som vil svi noe enormt.

 

Tesla går for øvrig med overskudd, og det å fjerne verveprogrammet vil sannsynligvis øke marginene ytterligere.

 

 

 

Tesla blir bare dyrere og dyrere. Å fjerne goder er jo strengt tatt som å øke prisen.

Hvordan kan du påstå at Tesla blir dyrere og dyrere når de for ikke så lenge siden introduserte Model 3 MR som vel er det billigste de noen gang har produsert? Dessuten kommer SR-versjonen til 35.000 dollar i løpet av året. Dette i tillegg til at de kuttet prisen på alle bilene med 2000 dollar i USA.

 

 

 

 

Sjekker en elbilstatistikk.no så ser en er betydelig fall i salg av Tesla siden juli 2018. Nå som tyskerne er på banen så taper nok den amerikanske mangelen på kvalitet for den tyske kvaliteten.

Pussig, for TV2 meldte at Tesla hadde hatt en salgsvekst på 58% i september 2018 sammenlignet med året før.

 

Dessuten solgte Tesla for eksempel ti ganger flere biler enn Jaguar I-Pace i desember 2018.

 

Videre, hvis de har solgt over 4000 Model 3 på under en måned så kan man ikke akkurat påstå at det er "betydelig fall i salg".

Endret av hekomo
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Disse bilene er ille solgt i Norge? Og de har betydelig lavere margin en. S&X. Markedet i USA virker og mettet på de dyre utgavene av Model 3. En kan jo få bilen på dagen akkurat som hos hvilken som helst forhandler.

 

Jo de er solgt i Norge, man kunne bestille bilen i desember. Altså, de er jo ikke levert og betalt. De er bestilt, så det er nok ordleggingen min som ble feil her. 

 

Selvfølgelig kan en få bilen på dagen, det er helt normalt å ha en backlog av biler som er ferdig produsert men ikke overtatt for en eller annen grunn. Det er ca 200 000 som fortsatt venter på sin model 3. Så mettet blir nok feil å si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekker en elbilstatistikk.no så ser en er betydelig fall i salg av Tesla siden juli 2018. Nå som tyskerne er på banen så taper nok den amerikanske mangelen på kvalitet for den tyske kvaliteten.

Tysk og kvalitet i samme setning går ikke overens

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...