Gå til innhold

Bytte fra Parabol til "Fiber-TV" og dobbeltfakturering

Anbefalte innlegg

Jeg tegnet en avtale med Canal Digital om fiber i mars 2018. I god tid før desember 2018 når jeg skulle få fiber så kontaktet jeg kundeservice hos dere om en bekreftet dato på levering slik at jeg kunne si opp parabol abonnementet hos dem for å slippe å bli fakturert for to tv. abo.. Dette ble dessverre gjort pr telefon så jeg har det ikke dokumentert.. Jeg ble da fortalt at det var litt forsinkelser i fiber leveransene og at det ikke var problem i forhold til oppsigelsestid å avbestilling av parabol siden de var samme selskap så dette skulle ordnes smidig uten at jeg ble fakturert dobbelt for TV. Jeg er ikke helt sikker på dato for når jeg var i kontakt med dem, men tror det var etter at nyheten om at canal digital kabel ble til Telenor (begge er uansett 100% eid av Telenor asa).

Jeg fikk så bekreftet at fiber var 3 mnd forsinket (til mars 2019 i stede for dec 2018), men fikk nå brått tv/fiber i dag etter å ha blitt kontaktet på mandag. Når jeg nå kontakter deres kundeservice får jeg høre at siden de har byttet navn (fortsatt eid av samme selskap) til Telenor gjelder ikke slike avtaler lenger og jeg må betale dobbelt for tv frem til mars som er ordinær oppsigelsestid. Før dette hadde de en egen e-post og system for å håndtere en smidig portering som dette. Denne e-post addressen har jeg og jeg har fått telenor til å sende en henvendelse dit, men vedkommende var usikker på om dette var operativt nå i 2019. 

Det er ikke store summene det er snakk om så hadde dette skjedd fordi jeg glemte å avbestille i tide ihht avtalevilkårene min med Canal digital parabol så hadde jeg ikke irritert meg over det. Jeg synst dog det er litt feil av prinsipp å akseptere dette og bli kasteball i systemet nå pga et navnebytte når det var avtalt å ikke bli fakturert dobbelt. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan gå frem for å komme i kontakt med noen i Canal digital kundeservice med myndighet til å kreditere faktura ihht avtaler som er inngått? Noen andre som har opplevd det samme? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...