strafix Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg ønsker meg en bærbar pc til å ha på skolen. Men er ganske blank når det gjelder bærbart. Er det noen problem-modeller som man bør styre unna ? Ønsket er en ny (men rimelig) bærbar pc med firewire, usb2.0, integrert lan, modem og 3,5 floppy samt cd-rom og alt det andre som er ganske standard (ps2, com, lpt-port osv). Så jeg lurer på om DU har tips / gode råd til en modell jeg bør velge. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hallo, USB 2.0 har jeg fortsatt ikke sett integrert på hovedkort som sitter i bærbare PC-er. Så da tror jeg at du blir nødt til å kjøpe et eksternt PCMCIA kort til dette. FireWire har blitt standard (mer eller mindre) på de fleste bærbare i dag. Om jeg har noen god tips? Hmm, det kommer an på hvor mye du har tenkt til å bruke. Du kan se på våre anbefalinger under studententen f.eks. For skolebruk holder Celeron prosessorer på 1GHz sammen med 256MB SDRAM lenge. Andre komponenter må da velges ut etter behov. Lenke til kommentar
strafix Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg har ikke sett bærebare med usb 2.0 jeg heller, men tippet på at det kanskje fantes (har ikke studert så mange modeller enda). Men det kommer vel (finnes?) kanskje brennere til firewire også, så da går det ikke så tregt alikvell. Har ikke lyst til å bruke noe mer enn 11.000,- 14.000,- kroner. (+ trådløst nettverkskort til ca 1400 kroner.) Lenke til kommentar
strafix Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Spilling forekommer aldri.. :smile: Bare gjøre oppgaver i word, excel, proteus, spille av mp3 samt å surfe på internett. Og det er ikke systemkrevende i det hele tatt. Er operativsystemene til bærbare ofte modifisert? Sånn at hvis jeg putter inn XP cd'en min så mangler jeg en del drivere som ikke ligger på cd'en som maskinen trenger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå