Corp Por Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Absolutt ikke meningsløst og heller absolutt ikke sutring. Jeg bare påpeker den idiotiske måten du argumenterte på.. Mener du selv at det du kom med var bra argumenter? edit: Altså det å argumentere at menn (som gruppe) har X oppførsel utifra egne (subjektive) erfaringer? "Det jeg har opplevd må kunne overføres til å gjelde som helhet for nevnte gruppe" edit2: Jeg er hverken enig eller uenig poenget/ene dine, jeg bare påpekte at måten du arguemterte på var nokså håpløs (etter min mening) av ovenfornevnte grunn Jeg har sagt flere ganger at det ikke er noen regel uten unntak. Det burde du fått med deg. Du får mene hva du vil, du er vel enig i at din mening er irrelevant Lenke til kommentar
wampster Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Du får mene hva du vil, du er vel enig i at din mening er irrelevant Prøver du å trolle nå? Jeg håper virkelig det Selvfølgelig er den ikke det. Men jeg pålegger ikke MIN mening en hel gruppe heller (som du gjør). 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Prøver du å trolle nå? Jeg håper virkelig det Selvfølgelig er den ikke det. Men jeg pålegger ikke MIN mening en hel gruppe heller (som du gjør). Eneste trollet jeg ser er deg, for å være helt ærlig. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Mener du å ikke forstå at når jeg refererer til andre mennesker rundt meg og deres opplevelser så er ikke det relevant? Det er relevant, men ikke veldig. Blir som å spørre TNS gallup om å hente inn 10 meninger for så å si hvordan valget kommer til å gå. Alt for få personer til å få frem et resultat som man kan overføre til befolkningen. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Eneste trollet jeg ser er deg, for å være helt ærlig. Det får gå på din kappe. 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Det er relevant, men ikke veldig. Blir som å spørre TNS gallup om å hente inn 10 meninger for så å si hvordan valget kommer til å gå. Alt for få personer til å få frem et resultat som man kan overføre til befolkningen. Da er det jo flaks at vi har deg til rådighet da, slik at du kan fortelle hvor skaprt skal stå. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) Da er det jo flaks at vi har deg til rådighet da, slik at du kan fortelle hvor skaprt skal stå. Jeg har hverken sagt hvor skapet skal stå eller at jeg kan fortelle det. Jeg har kun påpekt at det å utifra egne/subjektive erfaring tillegge en gruppe mennesker en mening/karakteristikk er dumt. At du har snakket med folk som mener de samme spiller veldig liten rolle.. Som regel henger folk som mener det samme sammen (jfr feminisme, flat earth folk, høyre/venstre ekstreme osv). Dette gjelder "roughly speaking". Er person X rasist og person Y ikke rasist vil ikke de (som regel) henge sammen. Om de man henger med har samme syn på saken betyr ikke at det kan overføres til en gruppe/befolkningen i helhet. Av denne grunn synes jeg det var ok å påpeke at innlegget ditt hvor du skrev nettopp at du og de du snakker med mente det samme var ganske så intetsigende i en debatt uansett hva debatten handler om. Endret 22. januar 2019 av wampster Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Jeg har hverken sagt hvor skapet skal stå eller at jeg kan fortelle det. Jeg har kun påpekt at det å utifra egne/subjektive erfaring tillegge en gruppe mennesker en mening/karakteristikk er dumt. At du har snakket med folk som mener de samme spiller veldig liten rolle.. Som regel henger folk som mener det samme sammen (jfr feminisme, flat earth folk, høyre/venstre ekstreme osv). Dette gjelder "roughly speaking". Er person X rasist og person Y ikke rasist vil ikke de (som regel) henge sammen. Om de man henger med har samme syn på saken betyr ikke at det kan overføres til en gruppe/befolkningen i helhet. Av denne grunn synes jeg det var ok å påpeke at innlegget ditt hvor du skrev nettopp at du og de du snakker med mente det samme var ganske så intetsigende i en debatt uansett hva debatten handler om. Jeg foreslår at neste gang setter du deg litt bedre inn i diskusjonen før du spyr ut av deg og sporer av tråden med usakligheter . Les gjerne oppover og ta en titt på diverse linker til artikler og studier som peker i begge retninger. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Herregud mann. Jeg siterte den ene posten din av EN grunn. Jeg har lest tråden.. Jeg har lest poengene frem og tilbake. Både dine og andres. Jeg er hverken enig eller uenig det du skriver, litt på gjerdet kan du si... POENGET var faktisk akkurat det jeg skrev. At argumentasjonsmåten i innlegget jeg siterte er idiotisk. Både når det kommer til dette temeat og alle andre temaer. Om du tar til deg kritikken eller ikke er opp til deg... 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Herregud mann. Jeg siterte den ene posten din av EN grunn. Jeg har lest tråden.. Jeg har lest poengene frem og tilbake. Både dine og andres. Jeg er hverken enig eller uenig det du skriver, litt på gjerdet kan du si... POENGET var faktisk akkurat det jeg skrev. At argumentasjonsmåten i innlegget jeg siterte er idiotisk. Både når det kommer til dette temeat og alle andre temaer. Om du tar til deg kritikken eller ikke er opp til deg... Ja, jeg forstår at det er semantikk som ligger til grunn for at du ble opprørt. Hvordan du velger å tolke og flisespikke blir vanskelig for meg å forholde meg til på et diskusjonsforum. Å forsvare meg mot din oppfatning av mitt innlegg vil kreve for mye gjentagelser. Jeg føler ikke at jeg har vært mer eller mindre bastant eller farget enn andre i tråden. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Jeg hverken er eller ble opprørt. Hvorfor du hele tiden skal si hva jeg føler skjønner jeg ikke helt. Deg om det. Jeg bare prøver å lære deg at visse ting ikke kan brukes som argumentasjon. Du skjønner det tydeligvis ikke. Jeg lar det ligge der. 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Jeg lar det ligge der. Sweet Tiden er nok bedre brukt andre steder for oss alle. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Men jeg mener at samfunnet tydelig bærer preg av at menn er mer seksuelt aktive. Hvis du opplever at kvinner er like aktive eller mer aktive så lever vi på forskjellige planeter. Nettopp. Hvis hypotesene vi lager oss ikke holder vann for to subgrupper i samme land en gang tror jeg vi skal slite godt med å finne hypoteser som holder vann for hele menneskearten. Det er definitivt et spennende fagområde. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Nettopp. Hvis hypotesene vi lager oss ikke holder vann for to subgrupper i samme land en gang tror jeg vi skal slite godt med å finne hypoteser som holder vann for hele menneskearten. Det er definitivt et spennende fagområde. Så det er faktisk din opplevelse? At kvinner er mer seksuelt aggressive? For min del ligger jeg nok i det øvre sjiktet mhht min egen aktivitet i forhold til de fleste av mine mannlige venner og observasjoner av andre menn så jeg vet at jeg selv ikke er en A4 mal men i mitt nærmiljø er det tydelig for meg at menn er de som i større grad vil ha sex oftere og gjerne sex med flere. Sex selger også bedre til menn enn kvinner, om man skal se på hvordan markedsføringen holder på, så det er sjokkerende for meg å høre motsatt. Hadde jeg vært singel høres det iallefall fristende ut å flytte til ditt distrikt Nå har det heller ikke manglet på tilbud for min del - jeg har vært seksuelt aktiv siden jeg var 14 år og hatt mange kjærester og sexvenner opp igjennom årene og jeg anser meg absolutt som en attraktiv person som aldri har hatt problemer med damene og det sier jeg bare for å understreke at jeg ikke kjenner på noen form for bitterhet i det neste poenget; Jeg er nok enig i argumentet som coffee ofte kommet med hvor han påstår at kvinner hovedsakelig er mer seksuelt aktive mot en liten gruppe menn slik at en liten gruppe menn vil oppleve langt mer seksuell aggresjon fra kvinnene enn de fleste menn, men selv de mest aktive kvinnene jeg selv har observert (med svært få unntak) virker til å være langt mindre aggressive enn mine mer passive mannlige venner som i all hovedsak slår seg til ro med counterstrike istedet for dating. Jeg tror nok at samtlige mine mannlige venner hadde takket ja til sex om en naken dame kom inn og tilbød uten konsekvenser - det tror jeg de færreste kvinner ville gjort selv om det var snakk om en svært attraktiv mann. En av oss har en falsk forestilling av problemstillingen (i den forstand at en er farget av egne opplevelser som skiller seg fra normalen), men jeg vet ikke hvordan man ska konkretl finne ut av hvem uten å kanskje ha en avstemming som i større grad kan gi en pekepinn på hvem majoriteten opplever som det mest seksuelt aktive kjønn. Altså - jeg mener jeg har rett, men det gjør også du Endret 23. januar 2019 av Invader Zim Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Så det er faktisk din opplevelse? At kvinner er mer seksuelt aggressive? Ikke generelt, men nok av dem er det til at det ikke er mulig for meg (basert på egne erfaringer) å si at "kvinner er generelt mer/mindre seksuelt aggressive". Jeg skal dog medgi at jeg anser det som mer sannsynlig at ditt virkelighetsbilde ligger nærmere "normalen" i samfunnet enn mitt gjør, da jeg befinner meg i sosiale sirkler hvor samfunnets normer ikke står spesielt høyt. Det er veldig høy forekomst av diverse former for ikke-monogami, og generelt er man langt mer avslappet til og frisinnet i forhold til sex og seksualitet enn hva samfunnet for øvrig er. Dette fører jo da til et dilemma, fordi hvis du har rett både i at vi er biologiske roboter og at adferden som ditt virkelighetsbilde består av er en uunngåelig konsekvens av det, så sliter man med å forklare hvordan mitt virkelighetsbilde overhodet kan oppstå. Men hvis jeg har rett, og kulturen og omgivelsene man lever i former ens adferd mer enn ens biologi gjør, da gir det mening for begge våre virkelighetsbilder å koeksistere. Jeg heller jo, av naturlige årsaker, mot denne siste forklaringen. Dette her er jo egentlig krysningen mellom fagfeltene sosiologi og bioligi; studien av menneskelig adferd og forsøk på å forklare den. Sosiologi er jo berømt for å være en myk vitenskap, så noe kvantifisertbart og etterprøvbart svar tror jeg ikke en kommer til å få med det første. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Folk er nok ikke så forskjellige som mange liker å tro. Klart det varierer. Det er variasjoner av alt hos begge kjønn, men min mening er altså at menn er betydelig mer seksuelt aggressive enn kvinner. For meg virker det absurd å påstå noe annet da alt i samfunnet rundt meg peker in samme vei inkl mine egne drifter samt enhver mann jeg noengang har vært innom tema med. Sosial stigmatisering ødelegger denne logikken din helt. Hvordan hadde verden sett ut hvis kvinner ikke blir bedt om å være snille piker (og horer samtidig!) og menn ikke ble fortalt at de må være sexmaskiner ellers er de ødelagt? Hva folk rapporterer og hva som er virkeligheten er også to forskjellige ting. Forteller du folk disse løgnene så vil det bare ende opp med enda flere frustrerte kvinner som ikke skjønner hvorfor ektemannen bare har lav sexlyst, for sånn skal de liksom ikke være! Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 (endret) Sosial stigmatisering ødelegger denne logikken din helt. Hvordan hadde verden sett ut hvis kvinner ikke blir bedt om å være snille piker (og horer samtidig!) og menn ikke ble fortalt at de må være sexmaskiner ellers er de ødelagt? Hva folk rapporterer og hva som er virkeligheten er også to forskjellige ting. Forteller du folk disse løgnene så vil det bare ende opp med enda flere frustrerte kvinner som ikke skjønner hvorfor ektemannen bare har lav sexlyst, for sånn skal de liksom ikke være! Skjønner ikke helt hva du mener med at "sosial stigmatisering ødelegger min logikk". Mht at folk sier noe annet enn de gjør så er det poenget jeg selv også prøver å få frem. Kvinner vil være likestilt en mann, men så godt som alle vil ha en sterk beskytter. Når det gjelder sexmaskiner og horer så mistenker jeg heller at det bare er krisemaksimering på gang. En mann med lav sexlyst er jo en kjempeheldig mann som slipper å håndtere problemet med å stadig være den pågående part. Jeg hadde virkelig satt pris på om det var dama som hele tiden tafset på meg og brukte masse energi på å få meg i humør Dessverre er jeg den som blir kåt og får lyst på sex bare hun bøyer seg forover for å plukke opp en Lego klosse ungene tidligere har slengt fra seg. Gid jeg kunne gjøre like lite innsats de gangene jeg følte for å ha meg Ja takk til mindre sexlyst Hva er isåfall din teori for hvorfor en mann søker inn og ut av forskjellige forhold? Jeg mener det er naturlige årsaker som ligger grunn og at det nok ikke er noe galt med ham. Du tenker han er syk og må fikses? Endret 24. januar 2019 av Invader Zim Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 (endret) Det er kontraproduktivt for menn som ikke føler seg som sexmaskiner naturlig. De finnes og de er også menn og veldig ofte helt friske, de har bare lav lyst, som kan variere i hele befolkningen basert på en rekke faktorer, så å påstå at en mann må være SYK hvis man ikke har høy sexlyst blir å bare forsterke denne stygge propagandaen som har gjort så menn og kvinner føler seg utilstrekkelige i soverommet og ellers i livet. Folk er forskjellige! Det burde være helt normalt og OK å annerkjenne. Her er jeg enig med Zim i at en slik person sannsynligvis er syk, eller kanskje mer logisk han tenner bare ikke så veldig på deg. Sexlysten vår er ekstremt avhengig av om dama det gjelder gjør deg tent. Man kan jo alltids ligge en gang med ei som ikke gjør deg spesielt tent, men da blir det ikke runde to, tre fire og kanskje fem utover natta og morgenen. Endret 24. januar 2019 av coffeee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå