Redaksjonen. Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Faktisk helt feil: Ingen har pålagt Maxbo på Sinsen å lage 88 sykkelplasser 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Hvorfor videreformidle løgnhistorier fra "faktisk".no? 3 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Hvorfor videreformidle løgnhistorier fra "faktisk".no? Hva er løgnen her, ut over den at Maxbo ble "pålagt" noe som helst? 9 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 (endret) TU kunne kanskje gått ut og beklaget den originale artikkelen? Den som i ettertid har vist seg som en ren røverhistorie. Endret 16. januar 2019 av Tastaturskriver 5 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Hva er løgnen her, ut over den at Maxbo ble "pålagt" noe som helst? De vender problemet på hodet og henger seg opp i ubetydeligheter som forskjellen på "er pålagt" og "vil bli pålagt". Derutover er faktisk.no Norges antakelig mest utroverdige kilde på alt. 9 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 TU kunne kanskje gått ut og beklaget den originale artikkelen? Den som i ettertid har vist seg som en ren røverhistorie. Og din kilde er hva en MDG-politikker sier til faktisk.no? Du verden... 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 De vender problemet på hodet og henger seg opp i ubetydeligheter som forskjellen på "er pålagt" og "vil bli pålagt". Derutover er faktisk.no Norges antakelig mest utroverdige kilde på alt. Welcome to the comment section, where lies are lies, truths are lies, and the positive reputations doesn't matter. 9 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Alle som leste noe mer enn overskriften klarte vel å skjønne at dette dreide seg om selve reguleringen i forhold til nye standarder uansett? 2 Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Hva er løgnen her, ut over den at Maxbo ble "pålagt" noe som helst? Defacto er de vel egentlig fått et pålegg. De er avhengig av at tomta reguleres i tilfelle brann. For å få den regulert så må de innfri parkeringsnormen. Forslaget som eier har lagt frem, som er tilsvarende slik dagens realitet er, er blitt anbefalt avslått. Og hvis planforslaget blir vedtatt, så slår parkeringsnormen inn, som tilsvarer disse 88 sykkelplassene. Det blir semantikk å påstå at de ikke er pålagt noe. Hvis de vil sikre verdiene sine må de ha tomta regulert, blir tomta regulert så må de ha 88 sykkelplasser og et svært lavt antall parkeringsplasser for bil. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg The Avatar Skrevet 16. januar 2019 Populært innlegg Del Skrevet 16. januar 2019 Eg er egentlig enig med tigerdyr her, at faktisk.no påstår at dette er "helt feil" er i beste fall unyansert. Det stemmer at Maxbo ikkje har fått pålegg om å etablere 88 sykkelparkeringsplassar, men Maxbo har fått beskjed frå plan og bygningsetaten om at det foreligg heilt konkrete planar om å kreve 88 sykkelparkeringsplassar i den nye parkeringsnormen, der det er foreslått å kreve at handel og service skal ha minst 3 sykkelparkeringsplassar per 100 m2 og maksimalt 0,1, 0,5 eller 0,9 bilparkeringsplassar i henholdsvis sentrum, tett by og open by. Artikkelen burde etter faktisk.no sin eigen definisjon fått karakteren "delvis sant" fordi: "Fakta og/eller kontekst taler for påstanden, men gir ikke det fulle og hele bildet." Maxbo har ikkje blitt pålagt å opprette sykkelparkering, Maxbo har blitt informert om at dei mest sannsynleg vil bli pålagt å opprette sykkelparkering etter foreslått parkeringsnorm. 12 Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Det står jo helt klart at med mindre en brann eller annen hendelse gjør at de må bygge på nytt så vil de ikke bli pålagt noen som helst endring uansett hva utfallet av planprosessen blir. 5 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Ministry of Truth slår til igjen... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 De vender problemet på hodet og henger seg opp i ubetydeligheter som forskjellen på "er pålagt" og "vil bli pålagt". Derutover er faktisk.no Norges antakelig mest utroverdige kilde på alt. Hva heter du? Google? Dessuten heter det minst troverdige og ikke slik barnespråk som det du utviser. 4 Lenke til kommentar
missi Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Nei, de er ikke pålagt enda, men MDG vil kreve 88 sykkelparkeinger i det en regulerer tomten. Så lykke til med å både selge og handle plank der etter en reguleringsplan er vedtatt. Jøss MDG kan det der med å kombinere drømmer og virkeligheten. 2 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Nei, de er ikke pålagt enda, men MDG vil kreve 88 sykkelparkeinger i det en regulerer tomten. Så lykke til med å både selge og handle plank der etter en reguleringsplan er vedtatt. Jøss MDG kan det der med å kombinere drømmer og virkeligheten. Du veit for MDG og ko er det mer viktig og ha rett å ha rett på et etisk nivå en faktisk nivå... 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 (endret) Hvorfor bruket ikke Byrådet sine egne sykkelparkering ? de burde jo være forebilder på bruk av denne type transportmidler spesielt siden de selv forventer at alle andre skal bruke sykkel. Her er et bilde som Peter N. Myhre tok nå nylig, og som han skriver "Her er byrådets egen bysykkelparkeringsplass på Ensjø." Endret 16. januar 2019 av Nautica 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 De vender problemet på hodet og henger seg opp i ubetydeligheter som forskjellen på "er pålagt" og "vil bli pålagt". Hva mener du? Vil de bli pålagt å lage 88 sykkelplasser? Lenke til kommentar
missi Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Hva mener du? Vil de bli pålagt å lage 88 sykkelplasser?Ja, leste du ikke saken? 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 (endret) Hva er i det hele tatt poenget med denne parkeringsnormen? For eksempel at det må bygges ut maksimalt 0,5 parkeringsplasser per leilighet. Noen steder vil det være for lite og resultatet er at utbygger taper penger. Samme med forretninger som selv best hvor mange sykkel- og parkeringsplasser de bør koste på seg for å maksimere sin inntekt. Men alle må tydeligvis med for å tvinge samtlige i Oslo over på sykkel, spiller ingen rolle for MDG at næringslivet føler seg uønsket. Endret 16. januar 2019 av uname -l 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Hva er i det hele tatt poenget med denne parkeringsnormen? For eksempel at det må bygges ut maksimalt 0,5 parkeringsplasser per leilighet. Noen steder vil det være for lite og resultatet er at utbygger taper penger. Svaret er politikk. Dersom det kun er 0,5 parkeringsplassar per leiligheit så kan ein ikkje bu der dersom ein må ha bil sidan den halve parkeringsplassen nesten må holdast av til besøkande med bil. I tillegg har det sjølvsagt med byplanlegging å gjere, særleg i sentrumsområder så vil ein vanligvis ha parkering under bakkenivå og oppe på tak for å ikkje legge beslag på areal som elles kunne vært brukt til andre ting. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå