Niram Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Hei, Skal snart ut i permisjon. Skal ha gradert, jobbe 40% og ha 60% permisjon. Betaler arb.giver ut fra grunnlaget (som er inkl tillegg) eller bare for de faktiske vaktene jeg jobber på de 40%? Nav betaler vel sine 60% ut fra grunnlaget i vedtaket, men arbgiver lurer jeg altså litt på Takk for svar! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Akkurat det burde du avklare med arbeidsgiver. Noen arbeidsgivere dekker full lønn under permisjon, mens andre arbeidsgivere ikke dekker en krone over det de får refundert av NAV (6G). Dvs. at tjener man mer enn 581'000kr får man ikke nødvendigvis dekket mer enn det beløpet under permisjon. Ansatte i det offentlige, ihvertfall staten, får dekket hele lønna si, selv om den overstiger 6G. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 16. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2019 (endret) Takk for svar! Jeg får min lønn fra arbeidsgiver som vanlig, og NAV etterbetaler/refunderer. De dekker overskytende beløp. De betaler altså lønna, men stygt redd det er grunnlønn og ikke variable tillegg. Men har et spm til (håper det er greit at jeg tar det her i stedet for ny tråd): Når jeg tar ut feriedag på ei nattevakt så mister jeg tillegget ifølge timelistene mine (får altså kun grunnlønn for vakten, ikke nattillegg). Er det slik normal praksis er? Da "taper" jeg vel i praksis på å ta ut ferie. Men dette er kanskje allerede dekket av at jeg har fått feriepenger? Dette gjelder feriedag som er overført fra 2018. Litt vanskelig å få has på dette synes jeg! Takk for svar. Endret 16. januar 2019 av Niram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå