Gå til innhold

Boikott av Gillette pga en reklame?!?! Gillette vil fjerne "giftig maskulinitet"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du ber meg beskrive ett mangehodet "monster", og å kalle det en debatt er å trekke det langt siden den ene siden er mer intresert i å diktere ting (og til tider bruke vold eller bruk av sensur (som twitter)) og den andre siden er mer intresert i å diskutere og debatere.

 

Jeg kan gi ett eksempel på dette:

%https://www.youtube.com/watch?v=DvdTiVbvvaA

 

Jeg er ikke sikker på om det er det rette lydklippet siden jeg ikke makter å høre på det uten å miste humøret totalt

 

 

Ok. Det er nok en større debatt enn det som hører hjemme i denne tråden, gitt at jeg forstår hvor du vil hen. Kommentaren min står seg forsåvidt uansett emne: Skal vi, eller Gilette eller andre, la være å røre brennbare emner for ikke å provosere de sinte kvinner og menn som står klar med fyrstikkene?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Ok. Det er nok en større debatt enn det som hører hjemme i denne tråden, gitt at jeg forstår hvor du vil hen. Kommentaren min står seg forsåvidt uansett emne: Skal vi, eller Gilette eller andre, la være å røre brennbare emner for ikke å provosere de sinte kvinner og menn som står klar med fyrstikkene?

 

Geir :)

Nei, hvis de bare er intresert å kaste en brannfakkel og tjene noen dollar.

 

Ja, hvis de er villige til å delta i debatten og ta ansvar.

Lenke til kommentar

Da har noen sett mulighetsrommet Gilette har skapt og laget sin egen mer positive reklame:

 

%https://www.youtube.com/watch?v=x_HL0wiK4Zc&fbclid=IwAR2gcUh9BDM6hVtl3L2n4v8NPetxkGlzuHVRbSjukz_vE5SIyxeNEjhiA9k

 

 

Den likte jeg. 

 

Ser for meg at den tilnærmingen vil være veldig mye mer innbringende for selskapet og jeg håper noen undersøker markedets respons på disse reklameklippene. Uansett interessant å følge med på. 

 

 

Ja. Men det spørs om denne flyr under radaren. Edgard Watch company er antagelig privateiet, et far og sønn-selskap.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår det som de planlegger det siste, ved å følge opp og også dedikere penger til dette. Det kommer opp en boks første gangen du går inn på sidene deres.

 

Geir :)

De kan ta å donere en viss sum av salget fra herreprodukter til blå sløyfe auksjonen, og likeså fra dameprodukter til rosa sløyfe, ellers er jeg veldig skeptisk til hva de kommer til å dedikere penger til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var da veldig snodig. I den teksten du viser til står det: 

As part of The Best Men Can Be campaign, Gillette is committing to donate $1 million per year for the next three years to non-profit organizations executing programs in the United States designed to inspire, educate and help men of all ages achieve their personal “best” and become role models for the next generation.

Lenke

 

Og første organisasjon ut er The Boys & Girls Clubs of America. Dette er jo ikke for "menn i alle aldre". 

For all del, sikkert en flott organisasjon, men dette er jo ikke akkurat noe som er spesielt for å gjøre menn bedre. 

 

Og 1 million per år i 3 år er faktisk lommerusk. Nevnte organisasjon har en omsetning på ca 1800 millioner....

Hva Gillette omsetter for tipper jeg er sinnsykt mye mer. 

Lenke til kommentar

Flere kvinner har kommet fram og påstått ....

Det var det en veldig merkelig måte å dømme noen på?

Har rettspraksisen forandret seg i det siste uten av jeg er klar over det?

 

 

Jeg er 100% anti Trump. Hater mannen, måten han snakker på, det meste han står for,

men det får da være måte på ?

 

 

 

On topic..

Latterlig reklame.  Hold for F politikk utenfor reklame... 

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Den likte jeg. 

 

 

Ja. Men det spørs om denne flyr under radaren. Edgard Watch company er antagelig privateiet, et far og sønn-selskap.

 

Geir :)

Ja det er nok en fare for at denne ikke får så mye oppmerksomhet, men håper likevel en kan spore responser i markedet forbundet med disse to reklamene. Rent intuitivt tenker jeg jo at moralsk pekefinger vil ha negativ effekt på salg, og positiv vinkling positiv, men vil jo tro at store selskaper som Gillette vet hva de gjør så det hadde vært veldig spennende om en kunne spore effekten de faktisk hadde. 

Lenke til kommentar

Hvis dette går ut i fra det feministiske perspektivet av hvordan en mann oppfører seg så fortjener selskapet å gå konkurs. Så skepsisen til Gilette stiger for min del. Og du burde jo egentlig også reise bust med tanke på siggen din ang "nymoralisme"

Hvis du tar utgangspunkt i hva de sier i videoen, at de vil være med å bekjempe drittsekkoppførsel hos sin største kundegruppe og være for ekte mannfolk, og ikke snøflak og creeps...

Lenke til kommentar

Hvis dette går ut i fra det feministiske perspektivet av hvordan en mann oppfører seg så fortjener selskapet å gå konkurs. Så skepsisen til Gilette stiger for min del. 

 

 

Du får vente og se hva de gjør. Og så kan du jo gjøre ditt valg. Eller du kan selvsagt gjøre dine antagelser basert på denne første reklamen.

 

Og du burde jo egentlig også reise bust med tanke på siggen din ang "nymoralisme"

 

 

Hvis jeg ser noe jeg forbinder med nymoralisme, så. Men enn så lenge ser jeg ikke det.

 

 

Ja det er nok en fare for at denne ikke får så mye oppmerksomhet, men håper likevel en kan spore responser i markedet forbundet med disse to reklamene. Rent intuitivt tenker jeg jo at moralsk pekefinger vil ha negativ effekt på salg, og positiv vinkling positiv, men vil jo tro at store selskaper som Gillette vet hva de gjør så det hadde vært veldig spennende om en kunne spore effekten de faktisk hadde. 

 

 

Jeg håper jo det er noen som følger med ja. Og det blir spennende å se resultatene. Jeg er dog ikke så sikker på at min ringe intuisjon er noen match for menneskers mangfoldighet.

 

 

Jeg har observert at det er nettopp blandt feministene vi finner denne typen menn.

 

 

Jeg tror personlig ikke drittsekker eller snøflak kan plasseres i bås, annet enn i de båsene (drittsekker og snøflak) da. Jeg har truffet dem i så ymse miljøer, og på begge sider av de fleste ideologiske skiller, og på midten for den saks skyld.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og første organisasjon ut er The Boys & Girls Clubs of America. Dette er jo ikke for "menn i alle aldre". 

For all del, sikkert en flott organisasjon, men dette er jo ikke akkurat noe som er spesielt for å gjøre menn bedre. 

 

Hvis programmene de sponser hos BGCA har det formålet, så.

 

Og 1 million per år i 3 år er faktisk lommerusk. Nevnte organisasjon har en omsetning på ca 1800 millioner....

Hva Gillette omsetter for tipper jeg er sinnsykt mye mer. 

 

 

Ja, men det er jo en start.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vis meg gjerne kilder, siden de er over alt.

 

Jeg får bare med meg krenkede snøflak som støtter Trump, og fint lite andre snøflak.

Når det kommer til creepy menn, så observerer jeg stort sett dem i lederposisjoner eller posisjoner med ansvar.

 

Tja første og beste?

 

https://www.dagbladet.no/kjendis/baerer-preg-av-en-jury-som-bare-ser-standup-tv-og-de-folka-de-kjenner-personlig/70677075?fbclid=IwAR03zIt-Kd5-Vj1YLYPSZ69ybV0LZItX15qEhTGSHlhqn6jPAxwXAGEajtg  

 

 

edit: Jeg regner med at jeg ikke trenger å forklare hvorfor, ettersom det er såpass åpenlyst.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Tja første og beste?

 

https://www.dagbladet.no/kjendis/baerer-preg-av-en-jury-som-bare-ser-standup-tv-og-de-folka-de-kjenner-personlig/70677075?fbclid=IwAR03zIt-Kd5-Vj1YLYPSZ69ybV0LZItX15qEhTGSHlhqn6jPAxwXAGEajtg  

 

 

edit: Jeg regner med at jeg ikke trenger å forklare hvorfor, ettersom det er såpass åpenlyst.

Nå har jeg ikke for vane å lese kjendis-nyheter, meninger, eller mote, så det kan hende at synet mitt er farget av at jeg ikke oppsøker hva kjendiser driver med -- men er mer opptatt av viktige ting som skjer i verden.

 

Men hvor var de creepy mennene eller mannlige snøflakene i kjendis-artikkelen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...