Gå til innhold

Boikott av Gillette pga en reklame?!?! Gillette vil fjerne "giftig maskulinitet"


Anbefalte innlegg

Det er ikke det reklamen sier i det hele tatt, den sier mer eller mindre det samme som Wil Wheaton "don't be a dick" 

Om din maskulinitet gjør det til en dick så ja det et problem, om din maskulinitet ikke gjør deg til en dick, har du ingen grunn til å gå helt snowflake over reklamen. 

 

Hva består "maskulinitet som gjør deg til en dick" av? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha! Er det slik det tolkes? 
Når reklamen ber folk om å ikke 'grab them by the pussy', så sier den at 'menn ikke får være menn'?
Er det slik at 'ekte menn voldtar', Tor C?
For det er jo åpenbart i kontekst til tidens avsløringer, og det litt 'hårete' ryktet mange menn har pådratt mange menn, at 'Gilette' med dette, prøver å stille seg på 'riktig' side av barrikadene.

 

Nå er jeg helt enig i at det er en billig reklame, som ikke nødvendigvis lykkes med det den forsøker.
Bare synes det er rart at folk tolker det som et angrep på sin maskulinitet, når en reklame ber folk om å oppføre seg.

Hvorfor er det i det hele tatt viktig hva en reklame sier? Man skulle hatet reklamer uavhengig av innhold, det er mer betenkelig at vi er så 'kompis' med reklamen, at man driver å ønsker seg at de sier noe annet, eller er annerledes, vil man hjelpe de å selge?

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er en stråmann, fordi det er ikke hva reklamen 'mener', det burde være innlysende.

Jeg har ingen særlig interesse i å forsvare reklamen, jeg fant den svært banal selv, men om du finner at den angriper 'alle menn', eller 'menn for å være menn', tror jeg du bør sjekke hva slags syn du selv har på menn.
Det fremgår ganske tydelig, at de ønsker å distansere seg fra tidligere fremstillinger de har gjort av 'mannlighet' i lys av økt bevissthet rundt overgrep, 'gilette' innser sikkert at de historisk kan brukes som eksempel på macho fremstillinger i media, og dermed vil klargjøre sitt standpunkt.
Litt som å ha vært venn med Harvey Weinstein, du har ikke gjort noe, men du innser at koblingen kanskje ikke er så gangbar i nær fremtid, dermed kaster du sammen noe, og viser at du står opp mot det han har gjort.

Det er ikke det at grillende menn er slemme.
Men 'gilette' ser ut til å synes at symbolet 'grillende menn' har forandret seg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Reklamen fremstiller menn som svin, og det kun er noen få som er OK.

Å? På hvilken måte?

 

Hvis P&G forsøker å fortelle meg at min maskulinitet er giftig, og at menn er negativt, så kjøper jeg heller produkter fra andre selskaper.

Så "maskulinitet" er mobbing og (sex)trakassering?

 

Jeg prøvde hardt, men klarte rett og slett ikke å bli krenket av denne reklamen...

Snøflakene på høyresiden reagerer voldsomt på den minste ting.

 

Er det konstruert/falsk snøflaking, eller er de ekte snøflak? Av og til er det så parodisk at det nesten er vanskelig å vite...

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Feminismen kommer for fult, menn er allerede 2 rangs borgere. Jeg blir da ikke kvotert inn i stillinger bare pga mitt kjønn.

 

Der en som er har mer ferdigheter og erfaring etc, ikke får jobben fordi noen ble kvotert inn.

 

Det har da slik at 10% av arbeidere vil produsere 50% av varene til en fabrikk. Det er da naturlig at disse 10% blir forfremmet, men med dagens kvotering blir jo "hvem" som helst forfremmet. Hva sier at vi ikke ender opp ueffektive og late som kommunismen?

 

Hvorfor skal jeg jobbe og stå på for og få en jobb, når Kari får jobben bare fordi hu er Kari?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Så "maskulinitet" er mobbing og (sex)trakassering?

 

Hva i alle dager får deg til å tro det? 

 

Denne reklamer forsøker å fremstille all maskulinitet som negativt, og alle menn er svin.  Og endog ganske normal atferd, som det å ble folk smile til et kamera, som om det seksuell trakasserier.  Og det å lekesloss som noe som må hindres. Nå kan det selvsagt være at disse barna bare ikke var så gode skuespillere, og at man egentlig mente å fremstill det som en slåsskamp. Men da vil nær enhver mann som noensinne har sett et barn kunne fortelle at menn ikke lar gutter slåss uten å gripe inn. Selv fremmede menn ville grepet inn hvis de ser to gutter som faktisk slåss. Jeg har gjort det flere ganger selv, både som lærer og på privaten. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er jo tydelig i dagens soyboy-samfunn at maskulinitet er noe vi burde være foruten. Her er det gender fluiditet, caffe latte og safe spaces som skal regjere. Mannfolk som liker damer det må det bli slutt på.

 

Og nei, man er ikke snøflak om man ikke synes noe om dette. Snøflak ville fått følelsene sine såret og krevd at gillette fjernet "reklamen", for så og kreve erstatning for traumer. Mens folk her inne enkelt og greit sier hva som er galt med reklamen, intet annet.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Denne reklamer forsøker å fremstille all maskulinitet som negativt, og alle menn er svin. 

 

Jeg sliter med å forstå hva du mener, men det er mulig at vi har ulik oppfatning av hva 'maskulinitet' innebærer.

Hvis du setter likhetstegn mellom 'maskulinitet' og 'å være en drittsekk', så skjønner jeg kanskje hvor du vil hen, men da er vi antageligvis uenige om hva 'å være en drittsekk' innebærer, så det blir bare å flytte problemet.

 

Det er jo tydelig i dagens soyboy-samfunn at maskulinitet er noe vi burde være foruten. Her er det gender fluiditet, caffe latte og safe spaces som skal regjere. Mannfolk som liker damer det må det bli slutt på.

 

Hvis oppfører deg litt mindre 'creepy' så blir det kanskje noe på deg også.(?)

 

edit: Men nå ser det ut til at du har 'funnet' en forklaring - for deg selv, i det minste - på hvorfor så ikke skjer.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er det ikke litt ironisk at du sier det, når du skrev dette i bokstavelig talt innlegget ditt rett over?

 

 

Er det?

Så dette:

 

 

Når reklamen ber folk om å ikke 'grab them by the pussy',

Er det samme som dette:

 

 

Hvis du er en hvit man som liker å grille så er du en sjåvinist såklart. Da må svarte menn redde kvinnfolkene fra deg.

??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det?

Så dette:

Er det samme som dette:

??

Det kan du sikker si. Men det han andre gjør her er å tolke noe som faktisk skjedde i reklamen. Du finner opp ting og sier ting som overhode ikke var representert i reklamen var en del av den for å styrke ditt argument. Det er en clean-cut stråmann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...