Gå til innhold

Boikott av Gillette pga en reklame?!?! Gillette vil fjerne "giftig maskulinitet"

Anbefalte innlegg

Det som skremmer enda mer er at noen mener at folk er hjernevasket fordi de har sett en video som noen tilfeldige har mekket sammen, mest sannsynlig bare for å fremme en eller annen forutinntatt mening som de selv har.

Man kan jo begynne å lure når en kvinne bryter sammen i gråt når hun blir bedt om å si noe positivt om menn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skremmer enda mer er at noen mener at folk er hjernevasket fordi de har sett en video som noen tilfeldige har mekket sammen, mest sannsynlig bare for å fremme en eller annen forutinntatt mening som de selv har.

Jeg mener ikke at folk er hjernevasket, jeg konstaterte et faktum. En observasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk venstrevridd logikk å ikke støtte mennesker som begår overgrep og lyger, i en tid hvor vi faktisk endelig har blitt klar over omfanget, både av menn som forgriper seg og hvor mange ofre det er..?

Ja. Greit.

Menn? Selv om det er nesten like mange kvinner som gjør det samme? Der ligger jo hele dobbeltmoralen mange av oss reagerer på. Bare menn er et problem selv om kvinner knapt er noe bedre.

Ja. Greit.

Feminister i Sverige og deres dobbeltmoral er irrelevant for saken;

De, og alle ikke-feminister som støtter budskapet, har moralsk rett i denne saken.

Verden er nå så liten grunnet internet at feminister uansett land kan ikke være irrelevante. Du selv sitter jo å lirer av deg tall fra en undersøkelse i USA. Hva gjør USA så mye mer relevant enn Sverige?

Rett og galt må avgjøres i hvert enkelt tilfelle, og ingen side er perfekt.

Det må vel være noe av det riktigste du har skrevet så langt.

Menn er tjent med å bli bedre, selv om det finnes dobbeltmoralske feminister.

Her har du grunnen til at du ikke blir tatt alvorlig. Hvorfor bare menn? Hvorfor ikke kvinner? Du er klar over at de står for 40% av vold i hjemmet mens menn har nesten intet apparat til å hjelpe seg, ikke sant? Det betyr at i den gruppen mennesker som er ofre for overgrep som ikke får hjelp etterpå er det nesten utelukkende menn. Så derfor trenger menn å skjerpe seg og kvinner må ha mer hjelp. Akkurat ja.

Men nei. Bare mannsvold er et problem, og bare kvinner trenger hjelp når de får juling eller blir voldtatt.

Og da det blir påpekt at å fremstille dette som at menn har et problem de må fikse slik at det blir bedre for kvinner er i beste fall bare halve historien og i verste fall en løgn, nei da tror du vi nekter å innse et problem.

Si meg - hvem er det egentlig da som nekter å innse et problem?

Se på de siste par svarene for aksept for holdninger som kampanjen forsøker å bekjempe.

Jeg fant ingen slike poster. Kan du være litt mer spesifikk?

Det er absurd.

Vanskelig å si... Kan du peke?

89% av de som tok telefonen og hørte hva det gjaldt fullførte;

Det er bare 11% rom for bias fra respondenter, med mindre voldtektsoffer er betydelig mye mer sannsynlig å ta telefoner fra ukjent nummer og så svare på undersøkelser som stiller vanskelige spørsmål og fullføre intervjuet på en seriøs måte.

Aner ikke hva det betyr. Men det virker som du feier under teppet det at noen kan føle seg forgrepet på selv om det ikke er tilfellet. Alle de vil i en slik situasjon si at de har vært utsatt for slikt.

Eller sier du at alle som føler seg forgrepet på har en gjerningsmann et sted som må skjerpe seg?

Men neida, kvinner over 18 er ikke voksne nok til å gode svar på undersøkelser, og lyger, og ikke glemmer - men husker noe som aldri hendte (og tror det hendte for et par år siden for de som akkurat har passert 25) i så stor grad at undersøkelser med 10 000 respondenter må forkastes, selv om alle aldersgrupper gir lignende tall på voldtekt før fylte 25.

Jeg tror nok det som sies her er at du må ta tallene med en klype salt da et svar på denne måten vil være basert på hva de selv føler der og da.

Men da har fylla definitivt skylda, i en totalt anonymisert spørreundersøkelse, selv om kvinner i tidligere undersøkelser fornekter å ha blitt utsatt for voldtekt selv når de møter definisjonen, selv uten alkohol, mer enn de tror de har blitt utsatt for det uten grunn, fordi de beskytter partner, venner eller familie gjennom benektelse, eller traume av at ingen tror dem eller klandrer offeret.

Det gir jo ingen mening når det er anonymt. Derimot, om de endrer mening senere så burde man vel kanskje tro at det de var så sikre på at var voldtekt kanskje var noe mer nyansert.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Verden er nå så liten grunnet internet at feminister uansett land kan ikke være irrelevante. Du selv sitter jo å lirer av deg tall fra en undersøkelse i USA. Hva gjør USA så mye mer relevant enn Sverige?

Skal ikke svare for Red, men i denne saken er det kanskje at reklamen er amerikansk, og angivelig rettet mot amerikanske forhold. Nå aner jeg ikke hvor stor forskjell det er på feminister rundt om. Det er jo forsåvidt forskjell på feminister innad i hvert land også.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke svare for Red, men i denne saken er det kanskje at reklamen er amerikansk, og angivelig rettet mot amerikanske forhold. Nå aner jeg ikke hvor stor forskjell det er på feminister rundt om. Det er jo forsåvidt forskjell på feminister innad i hvert land også.

Geir :)

Ja, ikke sant?

På samme måte er det forskjell på menn.

Lenke til kommentar

Altså enda mer skremmende hvordan enkelte lar seg påvirke av tilfeldige internettvideoer.

Det er et paradoks at du bor i et land hvor du har alle forutsetninger og tilgang på ressurser for å bli et opplyst og selvstendig tenkende menneske, like vel ender opp som en substansløs og uengasjerende drittslenger i en diskusjon hvor temaet i seg selv synes å være av underordnet interesse.

• Liker 4
Lenke til kommentar

For de av dere som ikke vet hva menn tenker eller mener, og til de av dere som tror dere vet at menn er svin:

Jeg kan anbefale Red Pill Raw files.

Dette er en spilleliste hvor man vil se uklipte intervjuer med mange forskjellige krefter innen miljøet. hvor de legger frem mange fakta som nok i all hovedsak er ukjente for den gjevne kvinneforkjemper.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er et paradoks at du bor i et land hvor du har alle forutsetninger og tilgang på ressurser for å bli et opplyst og selvstendig tenkende menneske, like vel ender opp som en substansløs og uengasjerende drittslenger i en diskusjon hvor temaet i seg selv synes å være av underordnet interesse.

La meg tippe: Du finner mye av 'informasjonen' og 'faktaene' dine på blogger og i sinte youtubevideoer? ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de av dere som ikke vet hva menn tenker eller mener, og til de av dere som tror dere vet at menn er svin:

Dette er en spilleliste hvor man vil se uklipte intervjuer med mange forskjellige krefter innen miljøet. hvor de legger frem mange fakta som nok i all hovedsak er ukjente for den gjevne kvinneforkjemper.

Og ikke minst ser filmen disse filmsnuttene er utbrodering av: "The Red Pill" av Cassie Jaye. Den kommer nok neppe på NRK med det første, men kan kjøpes på VG.no og google osv osv osv osv. 

Lenke til kommentar

Karen, alle feministers mareritt, denne dama er skarp og kunnskapsrik.

Jeg må nesten "arrestere" deg, siden "The red pill" er en dokumentar om MRAs og MRM burde man kunne skille mellom en kvinneretts forkjemper og en feminist, for de fleste som kalles MRAs går ikke i veien for å støtte kvinners rettigheter også, så lenge de er rasjonelle (som f.eks forbud mot FGM og slike ting). Jeg har vell som en vane å spørre hvilke rettigheter det er snakk om før man sier seg enig eller uenig med rettighetsforkjemperene.

Forøvrig, å kalle feminister for kvinneforkjempere er ikke passende synes jeg med tanke på en historie om noen feminister som protesterte mot aktivisme mot FGM i et afrikansk land "fordi det var rasistiskt".

Du får unnskylde mitt lille hjertesukk.

Lenke til kommentar

Og ikke minst ser filmen disse filmsnuttene er utbrodering av: "The Red Pill" av Cassie Jaye. Den kommer nok neppe på NRK med det første, men kan kjøpes på VG.no og google osv osv osv osv.

Joda. Den er et godt utdrag av disse intervjuene.

jeg så en video noen hadde filmet av en demonstrasjon utenfor en kino hvor denne filmen skulle vises, hvor en kvinne var rett i fjeset på en mann som skulle se filmen hvorpå hun kjeftet på ham for at han skulle se en film om hva hun kalte "rape apalogists", og sa videre at det gjorde han til en "rape apologist" også.

Jeg må innrømme at jeg da tenkte for meg selv "Spør henne om hun har sett 'Schindlers liste'".

Lenke til kommentar

Karen, alle feministers mareritt, denne dama er skarp og kunnskapsrik.

Definitivt. Få kan fiske frem statistikk og hendelser på stående fot som henne.

Jeg må nesten "arrestere" deg, siden "The red pill" er en dokumentar om MRAs og MRM burde man kunne skille mellom en kvinneretts forkjemper og en feminist, for de fleste som kalles MRAs går ikke i veien for å støtte kvinners rettigheter også, så lenge de er rasjonelle (som f.eks forbud mot FGM og slike ting). Jeg har vell som en vane å spørre hvilke rettigheter det er snakk om før man sier seg enig eller uenig med rettighetsforkjemperene.

Forøvrig, å kalle feminister for kvinneforkjempere er ikke passende synes jeg med tanke på en historie om noen feminister som protesterte mot aktivisme mot FGM i et afrikansk land "fordi det var rasistiskt".

Du får unnskylde mitt lille hjertesukk.

Det er et vesentlig poeng. Man skal ikke blande en kvinnerettsforkjemper med en feminist.

Jeg bare kom på noe med kvinnerettsforkjempere nevnt. En av tingene de har sloss for er jo retten til å stemme ved valg. For det mener de bare menn kunne.

Dette er faktisk ikke sant. Bare landeiere kunne stemme. Et tall jeg hørte et sted var at det i en tid dreide seg om cirka 3% av befolkningen. Man skal være mer enn bare litt forutinntatt dersom man kaller dette "bare menn kan stemme".

Derimot, derfra gikk det i den retningen at flere og flere ble inkludert i de grupper som kunne stemme, og sant nok var det mange menn i dette. Det var vel i en periode slik at bare de som var innrullet i hæren kunne stemme også, om jeg husker rett. Klart at kvinnene ikke ville verve seg for å kunne få stemme slik mennene måtte, så man klager på at kvinnen er undertrykt i stedet.

Men fra der hvor bare et ytterst fåtall av befolkningen kunne stemme har det bare gått i én retning helt frem til nå hvor alle kan stemme, og alle disse små stegene har ikke kommet fordi kvinner har klaget.

Lenke til kommentar

Joda. Den er et godt utdrag av disse intervjuene.

jeg så en video noen hadde filmet av en demonstrasjon utenfor en kino hvor denne filmen skulle vises, hvor en kvinne var rett i fjeset på en mann som skulle se filmen hvorpå hun kjeftet på ham for at han skulle se en film om hva hun kalte "rape apalogists", og sa videre at det gjorde han til en "rape apologist" også.

Jeg må innrømme at jeg da tenkte for meg selv "Spør henne om hun har sett 'Schindlers liste'".

Du tenker på dette klippet?

Orginal sammenheng er nok langt mer ondsinnet, det er en konferanse rundt selvmord med Warren Farrell som forøvrig også er en tidligere feminist.

Også sikkert kun en tilfeldighet, men i klippet du presenterte så nevner Karen en person ved navn Anna Kasparian (ikke sikkert jeg staver navnet korrekt), men denne personen dukker også opp i Gillette reklamen som en av "nyhetsankerene". Anna Kasparian er "nyhetsanker" for ett youtube show kalt The Young Turks.

Når det gjelder suffogrettene; Stemmerett i USA var basert på hvem som betalte eiendomsskatt, og var ikke kjønnsregulert, og i England så var det kun de rike som hadde stemmerett.

Det er også kun disse to landene suffogrettene var aktive så vidt jeg vet.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar

Anna Kasparian er "nyhetsanker" for ett youtube show kalt The Young Turks.

Joda, har sett det for lenge siden. Da fikk jeg så avsmak for programmet at jeg har ikke sett det på veldig lang tid. I ettertid har jeg funnet ut om deres feministiske retning, og da falt et par brikker på plass.

Når det gjelder suffogrettene; Stemmerett i USA var basert på hvem som betalte eiendomsskatt, og var ikke kjønnsregulert, og i England så var det kun de rike som hadde stemmerett.

Det er også kun disse to landene suffogrettene var aktive så vidt jeg vet.

Så det samme skjedde da med stemmerett som det skjer i dag med kvinnelige sjefer og lignende. Feminister klager på at menn har all makt, for - se på hvem som er CEO'er og ledere rundt omkring.

Det betyr ikke at alle menn har all makt. Du kan ikke straffe en fyr i gata bare fordi en mann styrer Apple.

Så over til reklamen som dette egentlig handler om...

Her er en god sammenfatning jeg vil si meg helt enig i om hvordan dette blir oppfattes:

For de av dere som ikke kjenner til Daisy Cousens så kan jeg anbefale å se hva hun driver med på denne fronten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...