Gå til innhold

Boikott av Gillette pga en reklame?!?! Gillette vil fjerne "giftig maskulinitet"


Anbefalte innlegg

Gillette har fått stor oppmerksomhet for denne reklamen: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=koPmuEyP3a0&t=1s

 

Twittersfæren har gått totalt agurk, og reklamen har fått godt over 400K dislikes, og bare 100K likes. (Og kommentarfeltet påstår at deres dislikes har blitt borte. Det er nær utelukkende negative kommentarer) 

 

Reklamen fremstiller menn som svin, og det kun er noen få som er OK. 

 

På twitter som jo er sterkt kvinnedominert, hagler det inn kommentarer som veksler mellom at man skal boikotte Gillette (og andre G&P produkter), og at menn er tynnhudede og må slutte å grine over sånne ting. 

 

 

Nå bruker jeg ikke Gillette fordi det er for dårlig kvalitet, men jeg kjøper jo andre P&G produkter. Men er denne reklamen verdt å boikotte P&G? 

 

 

 

Og kommentarfeltet under videoen er en fest av artige kommentarer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er helt uproblematisk at selskaper skal ha en politisk agenda. Men, hvis dette er P&Gs agenda. Så vil jeg helst gi pengene til et selskap som ikke gjør verden til et dårlige sted. 

 

Hvis P&G forsøker å fortelle meg at min maskulinitet er giftig, og at menn er negativt, så kjøper jeg heller produkter fra andre selskaper. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Utrolig merkelig reklame eller hva det skulle være..

 

 

Fremstår som at de prøver å appellere til alle andre de som faktisk barberer ansiktet sitt, og forsøker å fremstille de som faktisk bruker produktet deres som en gjeng brølaper som ikke kan oppføre seg.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar

De prøver å score billige poeng. That's it.

 

Hvis de har lyst til å score poeng, kan de slutte å pumpe ut alle plastbarberbladene sine som kastes.

 

Score billige poeng ved å fortelle meg at jeg er et svin utelukkende fordi jeg er mann?  Er det blitt så stuerent å kalle menn for stygge ting at det er "billige poeng"?  Jeg har fått med meg at ingen hever et øyebryn når man kaller menn for de rareste ting, men at det faktisk er så akseptert at man kan kalle sin primære kundegruppe for svin for å score poeng var nytt for meg. Da har virkelig misandrien gått alt for langt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Score billige poeng ved å fortelle meg at jeg er et svin utelukkende fordi jeg er mann?  Er det blitt så stuerent å kalle menn for stygge ting at det er "billige poeng"?  Jeg har fått med meg at ingen hever et øyebryn når man kaller menn for de rareste ting, men at det faktisk er så akseptert at man kan kalle sin primære kundegruppe for svin for å score poeng var nytt for meg. Da har virkelig misandrien gått alt for langt. 

Nei, de prøver å fremstå som "good guys".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, de prøver å fremstå som "good guys".

 

For hvem? Det er jo sånne folk som meg som kjøper Gillette produkter. Sånne helt vanlige menn med middels inntekt, Avensis og rekkehus. Og det er jo sånne som meg som blir fremstilt som svin i reklamen. Hippstere, feminister og soyboys kjøper jo ikke Gillette produkter. Enten må de har "spesialprodukter", eller så er det kokosolje, eller så har de så lavt testosteronnivå at ikke trenger å barbere ansiktet. Gillette kan vel ikke tro at de kan overleve på å selge barberblader for kjønnshår? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

For hvem? Det er jo sånne folk som meg som kjøper Gillette produkter. Sånne helt vanlige menn med middels inntekt, Avensis og rekkehus. Og det er jo sånne som meg som blir fremstilt som svin i reklamen. Hippstere, feminister og soyboys kjøper jo ikke Gillette produkter. Enten må de har "spesialprodukter", eller så er det kokosolje, eller så har de så lavt testosteronnivå at ikke trenger å barbere ansiktet. Gillette kan vel ikke tro at de kan overleve på å selge barberblader for kjønnshår? 

 

"Soyboys", er det folk som tar seg nær av denne reklamen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Soyboys", er det folk som tar seg nær av denne reklamen?

 

Nei. Soyboys er et begrep. Google it. Soya har en negativ effekt på menns testosteronnivå, og har blitt et begrep for "metroseksuelle" menn som gjerne drikker mye "kaffelatte med soyamelk". 

 

Fra uban wiki: 

"Slang used to describe males who completely and utterly lack all necessary masculine qualities. This pathetic state is usually achieved by an over-indulgence of emasculating products and/or ideologies.

The origin of the term derives from the negative effects soy consumption has been proven to have on the male physique and libido.

 

The average soy boy is a feminist, nonathletic, has never been in a fight, will probably marry the first girl that has sex with him, and likely reduces all his arguments to labeling the opposition as "Nazis".

"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gillette har fått stor oppmerksomhet for denne reklamen: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=koPmuEyP3a0&t=1s

 

Twittersfæren har gått totalt agurk, og reklamen har fått godt over 400K dislikes, og bare 100K likes. (Og kommentarfeltet påstår at deres dislikes har blitt borte. Det er nær utelukkende negative kommentarer) 

 

Reklamen fremstiller menn som svin, og det kun er noen få som er OK. 

 

På twitter som jo er sterkt kvinnedominert, hagler det inn kommentarer som veksler mellom at man skal boikotte Gillette (og andre G&P produkter), og at menn er tynnhudede og må slutte å grine over sånne ting. 

 

 

Nå bruker jeg ikke Gillette fordi det er for dårlig kvalitet, men jeg kjøper jo andre P&G produkter. Men er denne reklamen verdt å boikotte P&G? 

 

 

 

Og kommentarfeltet under videoen er en fest av artige kommentarer.

Er det galt nå og? at kvinner ikke liker at firmaer melker det å være så politisk korrekt som mulig og basically throw men under the bus for å selge produkter?

Lenke til kommentar

For hvem? Det er jo sånne folk som meg som kjøper Gillette produkter. Sånne helt vanlige menn med middels inntekt, Avensis og rekkehus. Og det er jo sånne som meg som blir fremstilt som svin i reklamen. Hippstere, feminister og soyboys kjøper jo ikke Gillette produkter. Enten må de har "spesialprodukter", eller så er det kokosolje, eller så har de så lavt testosteronnivå at ikke trenger å barbere ansiktet. Gillette kan vel ikke tro at de kan overleve på å selge barberblader for kjønnshår? 

 

Det er ikke det reklamen sier i det hele tatt, den sier mer eller mindre det samme som Wil Wheaton "don't be a dick" 

Om din maskulinitet gjør det til en dick så ja det et problem, om din maskulinitet ikke gjør deg til en dick, har du ingen grunn til å gå helt snowflake over reklamen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I have no pony in this race og jeg syns fremdeles at den var i overkant kritisk mot sin egen kundebase. Jeg pleier også å være den som prater om akkurat det også, at samfunnet har holdninger ovenfor menn som gjør det mer sosialt akseptabelt at de gjør enkelte ting som vi ikke hadde godtatt av kvinner i like stor grad, but come on now! Til og med jeg skjønner hvor dumt dette var av dem. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...