Gå til innhold

BOOTE PROBLEMER

kake_fredrik

Anbefalte innlegg

sitter her med min nybyggde bently av en pc!

men problemet er dt at etter jeg har installert win xp så vil ikke pcen boote fra stasjon c, men den booter fra dvdromet!

hvis jeg venter en stund så kommer det bare opp sett inn en systemdisk og nei jeg har ikke diskett i diskettstasjonen!

håper på hjelp så fort så mulig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men problemet er dt at etter jeg har installert win xp så vil ikke pcen boote fra stasjon c, men den booter fra dvdromet!

hvis jeg venter en stund så kommer det bare opp sett inn en systemdisk og nei jeg har ikke diskett i diskettstasjonen!

Du må inn å endre boot-rekkefølgen for IDE-enhetene dine i BIOS.

Eller så tar ikke harddisken i mot data, men dette virker svært lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

Du må inn å endre boot-rekkefølgen for IDE-enhetene dine i BIOS.

Eller så tar ikke harddisken i mot data, men dette virker svært lite sannsynlig.

har prøvd det!

for opp følgene valg:hd-0,1,2,3

har prøvd alt sammen!

Lenke til kommentar
Du må slå av boot fra cd rom og endre den til harddisk :cool:

jau, kanskje det. Men han sier jo at når det går en stund så går den over på diskett stasjonen.

Det fikk jeg ikke helt til stemme at dette vil svive da.

nei jeg har ikke diskett stasjon!

men alikavel kommer den meldingen opp! sett inn system disk

Lenke til kommentar

jau, kanskje det. Men han sier jo at når det går en stund så går den over på diskett stasjonen.

nei jeg har ikke diskett stasjon!

men alikavel kommer den meldingen opp! sett inn system disk

OK, hardware du har da?

Fortell oss noe om det.

Lenke til kommentar

rart det...men trur det funker når han velger at det skal bare boote fra harddisken...

Lenke til kommentar

NEC DVD-brenner 1300A ,A MD Athlon XP3000+ 2.167GHz ,EPoX EP-8RDA3+ , Western Digital Caviar 200GB IDE 7200RPM , 2 Stk Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB , Thermaltake Volcano 9 CPU-Vifte

Gainward GeForce FX5900 128MB DDR har jeg av maskinvare men aklikavel kommer det opp mange disk alternativer!

altså har bare en hd!

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar
NEC DVD-brenner 1300A ,A MD Athlon XP3000+ 2.167GHz ,EPoX EP-8RDA3+ , Western Digital Caviar 200GB IDE 7200RPM , 2 Stk Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB , Thermaltake Volcano 9 CPU-Vifte

Gainward GeForce FX5900 128MB DDR har jeg av maskinvare men aklikavel kommer det opp mange disk alternativer!

altså har bare en hd!

Begynn på toppen og prøv! :p

Lenke til kommentar
nå har jeg prøvd det å!

Står en spacer under hovedkortet ditt som kortslutter en krets vil jeg si nå. har opplevd det en gang

hva mener du?

Spacere er de du skrur inn i hovedkort-veggen og legger hovedkortet opp på disse.

Har du dytta hele hovedkort veggen full av disse så er det ikke rart du har problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...