Veg_Ard Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hei! Jeg startet pc`en min nå nettopp, så gikk jeg inn på AIDA32. Der sto det at Aux Tempraturen var 28*C. 10 minutter senere hadde tempraturen økt til 55*C. Neste gang jeg sjekker er tempraturen økt med 5*C, så nå er den oppe i 60*C. Jeg er ikke helt sikker på hva Aux er, men har en magefølelse på at det er PSU`en. Eller er jeg helt på jordet nå? Takker for alle svar. Mvh Vegard Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Er ikke sikker, men tror også det kan være cpu... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 det er ikke alle programmer som rapporterer "rett" mht navn på de temperaturene de spytter ut, så der er vel ikke helt usannsynlig. på min maskin rapporterer sandra at HK temperaturen er strømforsyningen. Om du har amd maskin, eller en hvass P4 e.l. kan du nok gå ut fra at det er prosessoren som går opp til 60 grader. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hvilken cpu og kjølerbiie/vifte er det du har? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 jeg har en AMD Athlon XP2000+ Da jeg starter opp PC'en, sier PC Alert 3 (overvåkningsprogram) at CPU temp ligger på 24 grader, og etterhvert øker det til omtrent 55-60 grader, og holder seg stabilt der. (Litt avhengig av hva jeg har kjørende... spill eller lignende)... Jeg vet ikke hva som er "normal" temperatur på min CPU... Det varierer jo fra vifte til vifte osv, men om du har en AMD CPU, ville jeg ikke bekymre meg for mye at temperaturen ligger på 60, bare den ikke går mye over der så... (Vet egentlig ikke, men ut fra erfaring funker min fint når den ligger på 60 grader) Tror Aux må være CPU ja... Lenke til kommentar
forum_rytter Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 AUX tempraturen er PowerSupply. har også det samme problemet på en P4 2,4 maskin med to disker og et Chieftec kabinett... har et PSU med to vifter.. Har tilogmed to vifter i framkant... Hva kan jeg gjøre for å redusere tempraturen? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 AUX tempraturen er PowerSupply. har også det samme problemet på en P4 2,4 maskin med to disker og et Chieftec kabinett... har et PSU med to vifter.. Har tilogmed to vifter i framkant... Hva kan jeg gjøre for å redusere tempraturen? Nei, AUX er en brikke på hovedkortet som har med volt å gjøre. Det er ikke powersupply, og hvorfor skulle man egentlig vite tempen på PSU'en? Det du kan gjøre er å lime en ribbe oppå AUX'en, slik som jeg gjorde, min også var varm før, kom opp i 60 grader, etter jeg kutta opp ei lita ribbe, limte den på med termisk lim, så ligger temen på 32 idle og 45 load. Skulle gjerne vist deg bilder om hvor den er osv. men nå funker det ikke å upploade bilder til home.no Lenke til kommentar
NuB Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Sorry for å dra i gamle tråder, men lell: En kompis har rundt 30 grader på hovedkortet, 80 på cpu og 75 på aux. Jeg tenkte jo som så at her må mannen ha ny kjøler eller eventuelt få fikset den han har, men hvorfor er denne aux også så høy hvis den ligger på hovedkortet som er oppgitt til å være 45 grader lavere? Skulle jo tro at aux i dette tilfellet tar temperaturen fra noe som hører sammen med cpu. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Sorry for å dra i gamle tråder, men lell: En kompis har rundt 30 grader på hovedkortet, 80 på cpu og 75 på aux. Jeg tenkte jo som så at her må mannen ha ny kjøler eller eventuelt få fikset den han har, men hvorfor er denne aux også så høy hvis den ligger på hovedkortet som er oppgitt til å være 45 grader lavere? Skulle jo tro at aux i dette tilfellet tar temperaturen fra noe som hører sammen med cpu. Temperaturen på hovedkortet = temperaturen på Northbridge'n. Så det skal ikke være noen umiddelbar sammenheng mellom AUX temp og HK temp. Har forøvrig aldri tatt noe særlig hensyn til den AUX-temperaturen, har mer enn nok bare med cpu Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) 80grader på CPU er mye ja. Hvilket program ble brukt for å lese av de 80gradene på CPU? Har av personlig erfaring erfaring med at enkele programmer ikke måler helt den samme temperaturen. Kan være en idè og måle temperaturen selv. overklokking.no har en guide på akkurat dette. Edit: kanskje flytte den til CPU, hovedkort-kategorien. Endret 7. februar 2004 av B|Real Lenke til kommentar
NuB Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) AIDA32 brukte han. Jeg tror forsåvidt på tempen, for bruken av AIDA ar en del av en feilelimineringsprosess, etter at han fikk problemer i Battlefield. Battlefield begynte å slå seg av midt i spill, og vi prøvde finne kilden til dette. Ved BF-spill ligger tempen på 85 grader og det skal vel stemme at cpu'en begynner å bli ustabil da. Maskinen var en av Komplett sine ferdigpakker, så jeg regner med det er brukt skikkelig kjøler, skal over der med litt kjølepasta og kondensfjerner når jeg får tid for å se om noe kan gjøres. Endret 7. februar 2004 av NuB Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) 85C? Enten er det noe alvorlig galt med viften, eller så burde vennen din gå litt mer "easy" på Vcore klokking. Endret 7. februar 2004 av Anders81 Lenke til kommentar
NuB Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Ingen klokking, og viften spinner det riktig antall omdreininger, så det er muligens dårlig kontakt mellom kjøler og cpu. Edit: Bare for å runde av det jeg startet, litt støvsuging samt ny kjølepasta fikk ned temperaturen ned 20-25 grader. Store, tette hybelkaniner er tydeligvis glad i kjøleribbe. Endret 9. februar 2004 av NuB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå