Redaksjonen. Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Nissans nye elbilkonsept har 115 kilowattimer batteri Lenke til kommentar
missi Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Hvordan står det til med batterikjøling og CCS? 8 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Hvordan står det til med batterikjøling og CCS? Siden dette bare er et konsept så kan den vel ha begge deler? 1 Lenke til kommentar
Stefse Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Det mest interessante med dette er ikke bilens prestanda, men Nissans tenking rundt selvkjøring. Bilen forteller omgivelsene at den kjøres på autopilot, og kupéen kan endres i henhold til om den skal rattes eller bare befordre noen. Lenke til kommentar
Birger-T Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Det mest interessante med dette er ikke bilens prestanda, men Nissans tenking rundt selvkjøring. Bilen forteller omgivelsene at den kjøres på autopilot, og kupéen kan endres i henhold til om den skal rattes eller bare befordre noen. På samme måten som bilene i filmen Demolition Man fra 1993. ;-) 3 Lenke til kommentar
missi Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Det mest interessante med dette er ikke bilens prestanda, men Nissans tenking rundt selvkjøring. Bilen forteller omgivelsene at den kjøres på autopilot, og kupéen kan endres i henhold til om den skal rattes eller bare befordre noen. På samme måten som bilene i filmen Demolition Man fra 1993. ;-) How do you use the three sea shells? 2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Jeg har testet nissans konsept app. Den burde aldri vært sluppet. 2 Lenke til kommentar
Viggo Dahl Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Det mest interessante med dette er ikke bilens prestanda, men Nissans tenking rundt selvkjøring. Bilen forteller omgivelsene at den kjøres på autopilot, og kupéen kan endres i henhold til om den skal rattes eller bare befordre noen. På samme måten som bilene i filmen Demolition Man fra 1993. ;-) How do you use the three sea shells? Ikke i bilen håper jeg.. ? Lenke til kommentar
Falsum Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 115 kWh høres altfor mye ut. Eller unødvendig mye. Kan fort bli en klimaversting på veien for folk med et vanlig bruksmønster. Men siden dette er en konseptbil er det nok bare for å vise hvor langt man har kommet med mer kompakte batterier, høyere energitetthet og lavere kostnader. Regner med dette skaleres ned mot 60 kWh for masseproduserte modeller, eventuelt med 80-100 kWh som tilvalg. Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Hvordan står det til med batterikjøling og CCS? Har jeg rett i å anta at du snakker om noe annet enn Carbon Catch & Storage? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 (endret) Har jeg rett i å anta at du snakker om noe annet enn Carbon Catch & Storage?Tenker vel på combined charging system, som er den hurtigladestandarden som blir å finne i Europa fremover: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System Men Nissan er jo asiatisk og der er det vel chademo som er greia. Mye fordi chademo kan sende strøm tilbake til huset igjen. Men går vel rykter om at det kan komme med CCS versjon 3.0. Endret 16. januar 2019 av CaZpeR 3 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Det mest interessante med dette er ikke bilens prestanda, men Nissans tenking rundt selvkjøring. Bilen forteller omgivelsene at den kjøres på autopilot, og kupéen kan endres i henhold til om den skal rattes eller bare befordre noen. Dette har mange konseptbiler gjort før Nissan, for flere år siden. Det mest interessante er vel at Nissan endelig begynner å imitere andre produsenter og ikke bare hvile på laurbær-Leafene. Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Denne gangen ser den litt mer ut som en bil også! Not bad! Menneh.... konsept.... Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Ikke mye som stikker seg ut her i grunn. Batteristørrelse skaper forventning om rekkevidde. Kjekt for den som ikke bor på midt oppi alt. Dessuten sluker dårlige vinterveier mest rekkevidde, etter hva man leser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå