AfterGlow Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Pinkerton er ikke fornøyde.Den virkelige utgaven av detektivgjengen som jager deg i Red Dead Redemption 2 har saksøkt Rockstar Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Skal de saksøkte alle western filmene også som bruker Pinkerton også da? For det har hvert en del. 7 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Sjølv om motivet openbart er å få sin del av kaka, så trur eg faktisk at Pinkerton kan ha ei sak her. Take-Two seier at dei inkluderer historiske referansar og at denne bruken kjem innunder ytringsfriheita. Men samtidig så har Take-Two tidlegare vist seg flinke til å unngå ekte varemerker og i staden lagar sine eigne pariodiversjonar, særleg GTA serien med: Pizza This som openbart er ei henvisning til Pizza Hut. 24-7 som openbart er ei henvisning til 7/11 kioskane. Pisswasser som openbart er ei henvisning til Budweiser. Bilmerket Coil som openbart er ei henvisning til bilmerket Tesla, osv. I tillegg så liknar vanlegvis både fargebruk, logo og produktutsjåanden på dei ekte produkta. Det er eigentleg merkeleg at detektivbyrået i RDR2 ikkje har fått navnet Yellowton eller liknande. Det hadde vært forståeleg kva firma ein "eigentleg" snakkar om, men samtidig hadde Take-Two hatt litt betre ryggdekning for å ikkje ha mistbrukt eit registrert varemerke. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Spennende, her håper jeg at Rockstar vinner. Så får man se hvordan galskapen håndteres rettslig eventuellt. Lenke til kommentar
Thalboo Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Nå må verden f**n meg roe ned altså... Lenke til kommentar
Svein86 Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Å være med i RDR2 må jo være god reklame....??? Med mindre de gjør en dårlig jobb i spillet.... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Sjølv om motivet openbart er å få sin del av kaka, så trur eg faktisk at Pinkerton kan ha ei sak her. Take-Two seier at dei inkluderer historiske referansar og at denne bruken kjem innunder ytringsfriheita. Men samtidig så har Take-Two tidlegare vist seg flinke til å unngå ekte varemerker og i staden lagar sine eigne pariodiversjonar, særleg GTA serien med: Pizza This som openbart er ei henvisning til Pizza Hut. 24-7 som openbart er ei henvisning til 7/11 kioskane. Pisswasser som openbart er ei henvisning til Budweiser. Bilmerket Coil som openbart er ei henvisning til bilmerket Tesla, osv. I tillegg så liknar vanlegvis både fargebruk, logo og produktutsjåanden på dei ekte produkta. Det er eigentleg merkeleg at detektivbyrået i RDR2 ikkje har fått navnet Yellowton eller liknande. Det hadde vært forståeleg kva firma ein "eigentleg" snakkar om, men samtidig hadde Take-Two hatt litt betre ryggdekning for å ikkje ha mistbrukt eit registrert varemerke. Ikke overvurder bruker massen, bare et lite mindretall vil vite hva ekte Pinkerton er og i hvertfall ikke en liksom versjon av det. Ved å i hvertfall bruke det ekte navnet er det litt større sjanse for at folk faktisk skjønner hva det er Og med tanken på at de har gått for en noe mer seriøs og realistisk tone i spillet passer det inn. Syns like greit de kunne spart seg for tulle navnene på byer og stater. Passer ikke inn i resten av spillet. Lenke til kommentar
kodama Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Sjølv om motivet openbart er å få sin del av kaka, så trur eg faktisk at Pinkerton kan ha ei sak her. Take-Two seier at dei inkluderer historiske referansar og at denne bruken kjem innunder ytringsfriheita. Men samtidig så har Take-Two tidlegare vist seg flinke til å unngå ekte varemerker og i staden lagar sine eigne pariodiversjonar, særleg GTA serien med: Pizza This som openbart er ei henvisning til Pizza Hut. 24-7 som openbart er ei henvisning til 7/11 kioskane. Pisswasser som openbart er ei henvisning til Budweiser. Bilmerket Coil som openbart er ei henvisning til bilmerket Tesla, osv. I tillegg så liknar vanlegvis både fargebruk, logo og produktutsjåanden på dei ekte produkta. Det er eigentleg merkeleg at detektivbyrået i RDR2 ikkje har fått navnet Yellowton eller liknande. Det hadde vært forståeleg kva firma ein "eigentleg" snakkar om, men samtidig hadde Take-Two hatt litt betre ryggdekning for å ikkje ha mistbrukt eit registrert varemerke. Her misforstår du litt intensjonen mellom de to forskjellige titlene til Rockstar, tror jeg. GTA var aldri ment å være "historisk korrekt", det er en ren parodi av zeitgeisten spillet tar for seg. RDR derimot, er fokusert på en mer realistisk skildring av USAs ville vesten, så her blir det mer historisk korrekthet, både i navngiving og samfunnsproblemer som preget datiden(f.eks KKK). Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 18. januar 2019 Del Skrevet 18. januar 2019 Helt enig med Take two det er bare penge griskhet fra Pinkerton sin side skal de "saksøke" Kjell Hallbing også forde han skrev masse om Pinkerton i Morgan Kane bøkene? Viste ikke at Pinkerton var et firma i dag en gang jeg da! Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 18. januar 2019 Del Skrevet 18. januar 2019 Sjølv om motivet openbart er å få sin del av kaka, så trur eg faktisk at Pinkerton kan ha ei sak her. Take-Two seier at dei inkluderer historiske referansar og at denne bruken kjem innunder ytringsfriheita. Men samtidig så har Take-Two tidlegare vist seg flinke til å unngå ekte varemerker og i staden lagar sine eigne pariodiversjonar, særleg GTA serien med: Pizza This som openbart er ei henvisning til Pizza Hut. 24-7 som openbart er ei henvisning til 7/11 kioskane. Pisswasser som openbart er ei henvisning til Budweiser. Bilmerket Coil som openbart er ei henvisning til bilmerket Tesla, osv. I tillegg så liknar vanlegvis både fargebruk, logo og produktutsjåanden på dei ekte produkta. Det er eigentleg merkeleg at detektivbyrået i RDR2 ikkje har fått navnet Yellowton eller liknande. Det hadde vært forståeleg kva firma ein "eigentleg" snakkar om, men samtidig hadde Take-Two hatt litt betre ryggdekning for å ikkje ha mistbrukt eit registrert varemerke. Her misforstår du litt intensjonen mellom de to forskjellige titlene til Rockstar, tror jeg. GTA var aldri ment å være "historisk korrekt", det er en ren parodi av zeitgeisten spillet tar for seg. RDR derimot, er fokusert på en mer realistisk skildring av USAs ville vesten, så her blir det mer historisk korrekthet, både i navngiving og samfunnsproblemer som preget datiden(f.eks KKK). Har vel lite med saken å gjøre, registrerte varemerker er registrerte varemerker og beskyttet av loven uansett hvor gammelt det er. Coca-Cola er også over 125 år gammelt fra 1800-tallet, men man bruker det selvfølg ikke uten lov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå