NTB - digi Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Huawei-grunnleggeren avviser at selskapet vil gi kundeinformasjon til kinesiske myndigheter Lenke til kommentar
missi Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Like troverdig som at Microsoft, Cisco, Google, FB med flere ikke gir opplysninger til amerikanske myndigheter. Amerikanske myndigheter har til og med lovfestet plikten til disse selskapene å gi fra seg kundene sine data! Det en har å velge mellom er hvilken stormakt en vil bli overvåket av. Der velger jeg meg onkel Sam. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Den får'n dra lengre ut på landet med. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Selvfølgelig gjør han det... 1 Lenke til kommentar
Jan Ivar Korsbakken Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Huawei er et helt privateid selskap, så jeg tviler ikke på at Ren gjerne ville nektet å utlevere konfidensiell informasjon hvis han kunne. Men Kinas etterretningslov (国家情报法) krever at enhver kinesisk organisasjon og kinesisk borger skal bistå nasjonalt etterretningsarbeid ved behov. Loven setter riktignok en del svært vage grenser for hva etterretningsmyndigheter kan gjøre og hvordan de kan tilegne seg informasjon, som at det skal gjøres på "lovlig" vis, men det er mildt sagt uklart hva det betyr eller hvilke lover som menes. Og kinesiske myndigheter er svært gode på taktikker som går utenom rent juridiske virkemidler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå