TMB Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Hei Jeg har en Dell U3415W som er litt over 2 år gammel. I dag la jeg merke til noen merker i bakgrunnen, det ser nesten ut som skriblerier eller kruseduller. De synes kun ved mørke bakgrunnsfarger. Legger ved noen bilder hvor de synes godt. Går på tvers av hele skjermen. Hva er dette, og hvorfor har det skjedd? Hvordan fjerner jeg det? Har aldri opplevd dette med noen skjerm før... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Ser ut som innbrenning. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 (endret) Jeg kan ikke huske å noengang ha hatt et bilde med det mønsteret der over lengre tid, i hvert fall ikke i det siste. På en så dyr skjerm så burde vel ikke dette være mulig uansett?? Tidligere i livet har jeg kun hatt billige 24-tommere til tusenlappen. Flere forskjellige. Og det skjedde aldri på noen av de. Endret 15. januar 2019 av TMB Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Du har ikke en 3-åring eller noe som har trykket hardt på skjermen din? Min LG34UC88 har også inbrenning, men det går over etter noen en stund. Prøv å spille av denne videon i fullskjerm i ca 30 minutter og sjekk igjen. https://www.youtube.com/watch?v=NDgp1UB-a9I Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Tror ikke det er innbrenning, men snarere filteret som fordeler baklyset som har blitt ødelagt på et eller annet vis. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 (endret) Tror ikke det er innbrenning, men snarere filteret som fordeler baklyset som har blitt ødelagt på et eller annet vis. Om du ser på det midterste bildet, det der man ser rammen over og under, så ser ihvertfall jeg ganske tydelig bokstavene M, A, S, og så ser det ut til å fortsette med bokstaver jeg ikke kan se hva er frem til et symbol av noe slag, likner litt på en PAC-Man kanskje? Jeg kan ihvertfall ikke se hvordan et ødelagt filter skulle kunne ødelegge på denne måten... @TS Det er noe som heter "Image retention" som ikke nødvendigvis er det samme som "Burn in". Har du forsøkt å trekke ut strømkilden til skjermen, slik at den ikke får strøm overhodet en periode? Kjør også gjerne "vaske programmer" som anbefalt over. Endret 19. januar 2019 av Gabri3L 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2019 Glemte å komme med oppdatering her men ble gradvis borte etter bytte av bakgrunnsbilde på låseskjermen. Det var denne som sto i flere timer i strekk: http://i.imgur.com/uq0FbYL.png Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Glemte å komme med oppdatering her men ble gradvis borte etter bytte av bakgrunnsbilde på låseskjermen. Det var denne som sto i flere timer i strekk: http://i.imgur.com/uq0FbYL.png Lurt å bruke en skjermsparer med animasjon om du har skjerm som kan rammes av innbrenning, eller enda bedre - spar strøm ved å skru av displayet når maskinen er idle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå