suuhoo Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 Hmm, så det kan også være GPU som er problemet. Skal i allefall prøve med den "nye" psuen nå å se om det utgjør noe forskjell. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 26. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2019 (endret) Har da prøvd med den "nye" PSUen i et par dager. Har ikke opplevd krasj så langt. Så vi får se over helgen om jeg opplever krasj. Hvis ikke så tror jeg det er godt mulig det er noe rart med min PSU. Edit: Kjører xmp modus på RAM brikkene, og en overclock på 4.4 GHz akkurat nå. Endret 26. januar 2019 av suuhoo Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 26. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2019 Å der fryste PCen min seg med den "nye" PSUen. Så da er det ikke RAM eller PSU det er feil med (vil jeg tro). Er det noen måter å få testet GPU på? Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Har en PSU liggende fra mine eldre PCer. En Cooler Master 600W Silent Pro. Var ikke noe feil med den mener jeg å huske. Og hvor mye var denne brukt før den ble byttet ut? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Har da prøvd med den "nye" PSUen i et par dager. Har ikke opplevd krasj så langt. Så vi får se over helgen om jeg opplever krasj. Hvis ikke så tror jeg det er godt mulig det er noe rart med min PSU. Edit: Kjører xmp modus på RAM brikkene, og en overclock på 4.4 GHz akkurat nå. Første steget er å ta vekk XMP og OC, det bidrar ingenting å feilsøke hvis du driver med tweaking. Hva sier pålitelighetsloggen? Memory dumps? Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 27. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2019 Tenker du på event viewer? Er ingen error/feil i nærheten der pc fryser. Eneste er critical fail, men det er fordi jeg fysisk må holde inne knappen for å slå av pc. Grunnen til at jeg har xmp og oc er fordi pc fryser helt likt med oc og uten oc. Kan godt ta av oc intill videre. Godt mulig jeg tar feil, men ikke lagres memory dumps kun ved bsod? Skal se etter om jeg finner noe når jeg kommer til min pc. Den cooler master PSUen har vært brukt i en del år. Husker ikke nøyaktig, kanskje fra ca 2011 til 2015 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Tenker du på event viewer? Er ingen error/feil i nærheten der pc fryser. Eneste er critical fail, men det er fordi jeg fysisk må holde inne knappen for å slå av pc. Grunnen til at jeg har xmp og oc er fordi pc fryser helt likt med oc og uten oc. Kan godt ta av oc intill videre. Godt mulig jeg tar feil, men ikke lagres memory dumps kun ved bsod? Skal se etter om jeg finner noe når jeg kommer til min pc. Den cooler master PSUen har vært brukt i en del år. Husker ikke nøyaktig, kanskje fra ca 2011 til 2015 Siden vi er inne på OC, hvordan er stabiliteten med alt av power saving slått av? Inkludert inne i Windows selvfølgelig. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Videre er jeg nysgjerrig på om du har noen dårlige drivere. Kan du stappe inn en disk med fersk Windows og kjøre opptaket igjen? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Som Cipher sier. Fjern selvfølgelig alt av overklokk. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 Har reinstallert windows 10 ganger, og det har vært samme frysing etter hver reinstall. Skal fjerne overclock. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 4. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Da har jeg en ny oppdatering. Har lånt min gamle GPU, gtx 770, fra familie pcen og brukt den i en uke nå uten en eneste krasj. Byttet tilbake til mitt 1070 kort i går kveld. Nå når jeg satt meg ned å skulle spille fryste pcen seg igjen etter ca. 15 min. Så jeg tror det er GPU som er årsaken til at alt fryser. Tenkte en liten stund at det kanskje kunne være ledningen fra PSU til GPU som var årsaken, i og med at jeg måtte ha en 8 + 3 pin til gtx 770, mens gtx 1070 kun har en 8 pin. Men brukte samme ledning og det ble krasj. Så da regner jeg med at det er GPU som må kjøpes ny. Men hvilken GPU ville dere gått for? 2070 eller 2080? Ser at MSI RTX 2080 ventus koster 7700 på komplett og tilsvarende kort i 2070 koster 5400. Er det verdt prisøkningen? I tillegg til nytt kort må jeg egentlig også kjøpe ny skjerm, da min BENQ ikke har DP port. Å den støtter ikke 144Hz over hdmi. Har lenge hatt lyst på en 1440P, 144Hz skjerm. Er rtx 2070 nok power til å drive en slik oppløsning, eller er det bare å gå for rtx 2080 med en gang. Endret 4. februar 2019 av suuhoo Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 -snip- Spør du meg, RTX 2070 for 1440p @ 60 FPS. Forresten er ledninger ytterst sjeldent noe feil med. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 reklamere på det? først og fremst. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 4. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2019 Har vært i kontakt med komplett, og har skrevet en retursøknad nå. Trodde det bare var 2 år garanti på skjermkort. Ser det er på noen, men mitt har 3 år 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Har vært i kontakt med komplett, og har skrevet en retursøknad nå. Trodde det bare var 2 år garanti på skjermkort. Ser det er på noen, men mitt har 3 år Du har uansett fem års reklamasjonsrett som vår kjære land sørger for. 1 Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 6. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2019 Vil bare gi litt skryt til komplett for hvor lettvindt prosessen så langt har vært med å få sendt inn kortet. I fjor høst hadde jeg feil på en surface pro som var kjøpt gjennom microsoft. Kan mildt sagt si at det var hakket mere styr for å få sendt inn da. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 26. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2019 Da har jeg fått svar fra komplett. Jeg får alle pengene mine tilbake for det jeg betalte for 1070 kortet. Vet ikke om de fant feil på kortet, eventuelt hva som var feil. Jeg er iallefall meget fornøyd med servicen de utfører der. I mellomtiden mens jeg har ventet på svar bestilite jeg meg ny PC (fra komplett). Gikk da for et 2070 kort. Men lurer på om jeg skal benytte meg av angreretten og heller bestille et 2080 kort. Føler 2070 fort kan bli litt i svakeste laget med 1440p skjerm. Har kun prøvd 2070 kortet over helgen (fikk det på torsdag i forrige uke). Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Da har jeg fått svar fra komplett. Jeg får alle pengene mine tilbake for det jeg betalte for 1070 kortet. Vet ikke om de fant feil på kortet, eventuelt hva som var feil. Jeg er iallefall meget fornøyd med servicen de utfører der. I mellomtiden mens jeg har ventet på svar bestilite jeg meg ny PC (fra komplett). Gikk da for et 2070 kort. Men lurer på om jeg skal benytte meg av angreretten og heller bestille et 2080 kort. Føler 2070 fort kan bli litt i svakeste laget med 1440p skjerm. Har kun prøvd 2070 kortet over helgen (fikk det på torsdag i forrige uke). Synes du det? https://www.tweaktown.com/reviews/8766/nvidia-geforce-rtx-2070-review-perfect-card-1440p/index15.html Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Synes du det? https://www.tweaktown.com/reviews/8766/nvidia-geforce-rtx-2070-review-perfect-card-1440p/index15.html Litt avhengig av hvilke forventninger man har til FPS......vil si at 2070 er bra nok for 60-100 frames pr sec ved 1440p i de fleste spill- 2080 vil ligge mellom 10 - 25% høyere. Du vil nok uansett ikke kunne kjøre med full bling og oppnå stabile 144fps med noen av de. Prismessig så er jo da 2070 bra nok, men veien til fulle 144fps vil jo være kortere. Kjører selv i9900 med RTX2080 og er godt fornøyd med dette oppsettet.....var mer følelsesbasert kjøp enn det var fornuftsbasert da 2070 nok er mer på fornuftssiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå