Madschr88 Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 (endret) Hei,Jeg satt opp min i7-4790K fra 4.0GHz til 4,4Ghz for noen dager siden, men plutselig vises ikke dette under min datamaskin -> egenskaper.Dette var oppført riktig på denne måten i en dag eller to , Intel® Core i7-4790K @ 4.00Ghz 4.40Ghz I dag så vises det slik Intel® Core i7-4790K @ 4.00Ghz 4.00GhzNår jeg fyrer opp bios eller cpu-z så står det riktig frekvens, feks som dette, Core Speed 4400.55 mhz multiplier x 44.0 ( 8 - 44 ) Bus Speed 100.01 Mhz. Er det slik at windows resetter denne fordi det er ustabilt, eller noen annen årsak? Eller er det slik at det ikke vises riktig under min datamaskin -> egenskaper, selv om dette var oppført riktig i en dag eller to?Bios og alle drivere er oppdatert, og har forsøkt intel extreme tuning utility (XTU). Legger ved mine specs som fil til tråde. Takk på forhånd for alle tips og triks. Endret 15. januar 2019 av Madschr88 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 CPUz skal vise korrekt. Windows er litt så-så til å registrere hastighet. Har hatt prosessorer som liksom kjørte på 6GHz i følge Windows. Lenke til kommentar
Madschr88 Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 Ok, takk for raskt svar.Jeg føler at ytelsen ikke er den samme, men det sitter vel sikkert bare i hodet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå