Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli eller gå - avhengig kjæreste.

Anbefalte innlegg

Fordi han er en misbruker og det er det han gjør, han misbruker narkotika og sine nærmeste. 

Det du tror dere hadde mellom dere var nok ikke det dere egentlig hadde. Hvis dere virkelig hadde hatt det, hadde dette endt slikt? Fortsett å minne deg selv på hvem han har VIST at han er, ikke hvem han påstår at han er. 

Skriv ned alle jævlige ting relatert til han i en notatbok du kan se tilbake på når du trenger å friske opp hukommelsen og hjernen gjør den tingen hvor den kun husker de gode studene. Av og til trenger du at du minner deg selv på hvorfor du ikke skal ta opp kontakten igjen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi han er en misbruker og det er det han gjør, han misbruker narkotika og sine nærmeste. 

Det du tror dere hadde mellom dere var nok ikke det dere egentlig hadde. Hvis dere virkelig hadde hatt det, hadde dette endt slikt? Fortsett å minne deg selv på hvem han har VIST at han er, ikke hvem han påstår at han er. 

Skriv ned alle jævlige ting relatert til han i en notatbok du kan se tilbake på når du trenger å friske opp hukommelsen og hjernen gjør den tingen hvor den kun husker de gode studene. Av og til trenger du at du minner deg selv på hvorfor du ikke skal ta opp kontakten igjen. 

Ja, jeg har en liste over de vanskelige tingene. Jeg har sett mye over den, samtidig er det som om han har blitt et nytt menneske den siste uka. Han har bestilt legetime for å diskutere avhengigheten, han har begynt å lytte til mange ulike podcaster om måten han har oppført seg på, hva som kan ha forårsaket det, hvordan han kan forhindre det. Han har sluttet å bli sint for ting, og virker bare rolig og avslappet og fokuserer veldig mye på hvordan jeg har det. Han har også kjøpt selvhjelpsbøker om hvordan han kan forandre seg, han har snakket med flere familiemedlemmer og venner om avhengigheten sin. Han vil til psykolog så fort han får time til det. 

Vi har møttes to ganger og hver gang har gått som en drøm. Det er bare hyggelig, og han viser bare sine gode sider, og jeg ser jo gjennom lista over hva som gikk galt, og jeg vil jo ikke plutselig bli sammen igjen nå, men så lurer jeg også på hvordan man kan vite forskjellen på en som virkelig prøver å manipulere og misbruke andre, og en som har blitt fanget i sin egen oppførsel, men som innser hva de har gjort galt og ønsker å forandre på det. 

Jeg holder en emosjonell avstand her. Nå hadde det kanskje vært mer riktig å gjøre det ved å ha null kontakt med ham, men jeg trengte å ha kontakt pga. utflyttingen, og i løpet av den tiden har alt dette skjedd. Nå har jeg endelig fått flyttet helt ut. Nå er spørsmålet om alt dette er hans ondskapsfulle plan for at jeg skal flytte inn så han virkelig kan begynne å misbruke meg, eller om han virkelig mener det.

Anonymous poster hash: 5c7a6...177

Lenke til kommentar

Jeg ville gitt det tid før jeg hadde stolt på han. Han har ødelagt tilliten du hadde til han og han må rett og slett fortjene den igjen, og det er når du bestemmer at det skjer, hvis du bestemmer at det skal skje overhode.

Mitt beste råd er å prøve å stole på hva instinktene dine sier om dette, og ha i bakhodet at en person sin fortid kan være en god indikasjon på hvordan han kommer til å bli fremover, men det er heller ikke gitt, kanskje han faktisk prøver å fikse på ting? Eneste måten å finne ut av det på er å gi det nok tid til du føler at du kan ta ett valg.

Ikke føl at du skylder han en sjanse til bare fordi han virker å prøve hardt akkurat nå. Dette er hans problem å finne ut av og løse, ikke ditt, og du har all rett til å gjøre det som er riktig for deg og din helse.

Lenke til kommentar

Du må huske at når du har vært nær noen i lang tid, så tar det naturligvis lang tid å fjerne seg fra de psykologiske båndene. Det er bare sånn vi mennesker er. Det er ikke naturligvis bare usunt at du har en viss omgang, for å få en myk psykologisk overgang, men det -er- viktig at du fortsetter prosessen du har satt i gang. Men tviler på at du går tilbake nå.

Ja, det er nok en del manipulasjon i bildet her. Du må vokte deg for det. Du må reflektére over og legge til grunn de holdningene og sidene han har vist som gjorde at du flyttet ut, og holde fast på det, tenke livslangt. Dette går aldri bort, men må jobbes med når det er nødvendig. Psykologi er jobb. Det er bedre om du jobber aktivt med det enn at du lar det gå på automatikken.

Lenke til kommentar

Jeg ville gitt det tid før jeg hadde stolt på han. Han har ødelagt tilliten du hadde til han og han må rett og slett fortjene den igjen, og det er når du bestemmer at det skjer, hvis du bestemmer at det skal skje overhode.

Mitt beste råd er å prøve å stole på hva instinktene dine sier om dette, og ha i bakhodet at en person sin fortid kan være en god indikasjon på hvordan han kommer til å bli fremover, men det er heller ikke gitt, kanskje han faktisk prøver å fikse på ting? Eneste måten å finne ut av det på er å gi det nok tid til du føler at du kan ta ett valg.

Ikke føl at du skylder han en sjanse til bare fordi han virker å prøve hardt akkurat nå. Dette er hans problem å finne ut av og løse, ikke ditt, og du har all rett til å gjøre det som er riktig for deg og din helse.

Selvfølgelig er jeg veldig klar over dette, og jeg forstår veldig godt at en uke med god oppførsel ikke sier alt, eller nesten noe. Jeg har absolutt ingen ønsker eller planer om å skulle bli sammen igjen eller ta alt han sier for god fisk. Jeg har det veldig bra i min egen leilighet nå og bestilte meg nettopp en ferie på egen hånd for å få litt tid for meg selv. Jeg reiser forresten mye fremover, så jeg får tid til å være alene, gjøre ting jeg liker og tenke over ting.

Men nå har han også fryktelig mange gode sider, de sidene jeg virkelig falt for og som jeg ikke har snakket om så mye her. Det virker som om han har fått en slags åpenbaring i det siste, for han snakker masse om hvordan han plutselig har oppdaget hvordan ting i barndommen hans har fått ham til å reagere på en viss måte og aktive handlingsmønstre han må følge for å forbedre seg. 

Jeg aner ikke om dette er en åpenbaring som kommer til å vare permanent eller om han kommer til å innse at det ikke passer for ham og gå tilbake til sånn som han var. Jeg skal ikke unnskylde ham om han gjør det.

Anonymous poster hash: 5c7a6...177

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...