Taurean Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Det er trist, ingen tvil om det. Men du har jo gitt han mange sjanser. Noen ganger må en sette strek for å redde seg selv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Problemet med å være sammen disse dagene, er jo at han får sjansen til å prate og prate. Han prøver å overbevise meg om at han vet at når han drikker kan han helt glemme alt han har lovet og glemmer mine følelser og miste respekten for meg, så han ville lage en plan for hvordan han skulle få til det selv etter drikke, men jeg vil ikke ha en mann som trenger en plan for å holde det han lover og vise respekt. Jeg vil ha en som gjør det helt automatisk uten å mukke, og hvis jeg ikke får det, vil jeg heller være singel. Han vil ta meg med ut og spise lunsj i dag, for å bevise noe. Jeg sa ikke øyeblikkelig nei, så plutselig tror han at han har en sjanse, og bare det fikk meg til å føle meg jævlig. Bare tanken på å gå tilbake til den dritten føles jævlig. Jeg har kommet på flere hendelser som jeg har lagt til lista. Han beklager så veldig. Plutselig skjønner han hvor jævlig han har vært mot meg. Han vil forandre alt, men det er så mye. Han kan ikke prøve å fokusere på hvert enkelt problem, når det store problemet er at han ikke respekterer mine følelser og meninger. Når hans plutselige lyster alltid kommer foran hvordan jeg har det. Hvordan kan jeg da vite at han ikke vil være utro snart. Jeg vet han har vært det mot ekser, og med en slik trend, føler jeg det bare er et spørsmål om tid. Anonymous poster hash: 5c7a6...177 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Kokainen er tilgjengelig overalt, spesielt i livet hans. Dealeren bor ikke langt fra der han ofte jobber og det er lett å stikke innom, så det handler jo mye om selvkontroll. Han vil ikke avslutte kontakten med denne kokainvennen. De treffes svært sjelden, men han er vennen til dealeren hans, så... Jeg føler kanskje at han prøver å holde mulighetene litt åpne der. Han er narkis. Han vil antakelig gjøre alt han kan for å få i seg kokain uten at du merker det. Hvis han faktisk hadde ønsket å slutte så hadde han ikke satt seg i situasjoner som gjør at han får muligheten. Når han nekter å kutte kontakt med dealer-vennen sin så sier det egentlig det meste. Hvis han skal slutte så må han kutte ut alt og alle som kan føre ham i feil retning. Dere må kanskje flytte. Han må kanskje få seg en annen jobb. Og så videre. Dealeren bør også meldes til politiet. Kanskje det kan være et første skritt for ham for å vise deg at han faktisk vil prøve å slutte med kokain denne gangen? Men egentlig burde du bare gi faen, dumpe ham og finne deg noe bedre. Jeg føler ingen stor kjærlighet til ham lenger. Jeg blir ikke spesielt tiltrukket av ham lenger. Jeg tror ikke på noe av det han sier... Men de par gangene jeg har prøvd å ta opp brudd, da gråter han, lover ditt og datt som han bryter et par dager senere, men jeg føler meg ikke sterk nok til å ta det videre. Bra! Da burde det ikke være noe problem for deg å komme deg vekk fra ham. Gjør det. Han er narkis. Han kommer nok aldri til å gi seg. Vær imidlertid oppmerksom på at han vil kunne prøve å manipulere deg. Han gjør det allerede med gråtingen sin. Hvis han ser at nå er det alvor så kan han for eksempel finne på å true med selvmord. Men han er ikke ditt problem. Hvis han velger å ende livet sitt så er det hans valg. Det du kan gjøre er å melde fra til familie og myndigheter hvis han eventuelt begynner med slikt. Endret 17. januar 2019 av hekomo Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Ville faktisk prøvd å unngå han så mye som mulig. Det virker som om det gjør deg vondt at han skal være så forvirrende hele tiden. Hvorfor skal han ikke ha løyet om utroskap hvis han har bevist at han allerede lyver om alt annet? Ikke spør en løgner. Få deg testet. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Alt fra slåsskamper, drita full på flyplasser, bæsja på seg i fylla, røyka hasj på åpen gate når han lovte meg å ikke gjøre det, og så er det kokainen. Alle disse tingene skjer ikke med "normale" mennesker. Han er ikke noe å spare på. Han har selv skyld i alt, og det finnes ingen unnskyldninger når han gjør så mye dritt. En ting er at man kan gjøre feil av og til, men denne fyren ser ut til å være en magnet for trøbbel. Dump. Redd deg selv. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Dessverre skal tenåringssønnen hans bo med oss de neste par ukene Det er fullstendig galskap. Bekymringsmelding til barnevernet snarest! Han burde ikke få være omsorgsperson for barn! Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Kjenner jeg blir rasende på dine vegne TS. Den terapauten der vet ikke hva han driver med og burde ikke ha noe med pasienter å gjøre. Det aller første og viktigste man gjør når man er rusmisbruker og vil forandre på det er å fjerne seg selv fra miljøet, ikke fortsette å sende sms og vitse med din dopdealer. Selv bare venner som ruser seg skal man holde seg unna. Så enig, så enig. Det er så mye galt i denne historien at jeg nesten tror den er oppdiktet. Hvis den er sann, må det varsles: 1. Terapeuten må rapporteres av de nevnte årsaker 2. Politiet må varsles om dealeren 3. Barnevernet må varsles om tenåringssønnen (så lenge han er under 18 i det minste) 4. Eventuelt: Varsle familie og politi/helsevesen hvis han begynner å manipulere med trusler om selvmord 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Han er narkis. Han vil antakelig gjøre alt han kan for å få i seg kokain uten at du merker det. Hvis han faktisk hadde ønsket å slutte så hadde han ikke satt seg i situasjoner som gjør at han får muligheten. Når han nekter å kutte kontakt med dealer-vennen sin så sier det egentlig det meste. Hvis han skal slutte så må han kutte ut alt og alle som kan føre ham i feil retning. Dere må kanskje flytte. Han må kanskje få seg en annen jobb. Og så videre. Dealeren bør også meldes til politiet. Kanskje det kan være et første skritt for ham for å vise deg at han faktisk vil prøve å slutte med kokain denne gangen? Men egentlig burde du bare gi faen, dumpe ham og finne deg noe bedre. Bra! Da burde det ikke være noe problem for deg å komme deg vekk fra ham. Gjør det. Han er narkis. Han kommer nok aldri til å gi seg. Vær imidlertid oppmerksom på at han vil kunne prøve å manipulere deg. Han gjør det allerede med gråtingen sin. Hvis han ser at nå er det alvor så kan han for eksempel finne på å true med selvmord. Men han er ikke ditt problem. Hvis han velger å ende livet sitt så er det hans valg. Det du kan gjøre er å melde fra til familie og myndigheter hvis han eventuelt begynner med slikt. Jeg ba ham slutte å ta oppdrag i byen der dealeren bor. Dette kunne han ikke. Det er verdt 2 - 3000 kroner i uka, så han hadde hatt litt mindre penger, men hadde fint klart seg, spesielt når han ikke hadde brukt penger på kokain, men nei, han trenger visst de pengene. Dealeren kan visst ikke meldes til politiet for da kan både jeg og kjæresten min bli drept, sier han. Samme med narkovennen hans i hjembyen. Dette burde egentlig være mer enn nok. Han har ikke sagt noe om selvmord enda. Han bare gråter masse og LOVER å forandre seg. Sier at han har vært avhengig og det har gjort at han lyver osv. Men han greier fremdeles ikke å se hva jeg føler. Jeg tror ikke et sekund på at ting er annerledes denne gangen. Jeg sa at jeg ga ham en sjanse i romjula, og han kastet den bort på 24 timer. Han sier at han visste ikke at jeg virkelig mente at det var siste sjanse. Anonymous poster hash: 5c7a6...177 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Det er fullstendig galskap. Bekymringsmelding til barnevernet snarest! Han burde ikke få være omsorgsperson for barn! Sønnen er over 18 og skal flytte til nabobyen siden han har fått seg jobb der, så han bor hos oss til han finner leilighet, så vet ikke om barnevernet har noe med det å gjøre? Anonymous poster hash: 5c7a6...177 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Drapstrusler ... som skrevet, hvis dere skal ha barn en gang, er dette noe du overhodet vil ha som en faktor i livet? Hva om dealeren blir anmeldt av feil person, og h*n tror det er partneren din? Når man har omgang med kriminelle, kan hva som helst skje. I tillegg til alle disse andre usikkerhetsfaktorene, så blir det vanskelig å bygge et stabilt liv på det. Du er jo usikker også. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Ville faktisk prøvd å unngå han så mye som mulig. Det virker som om det gjør deg vondt at han skal være så forvirrende hele tiden. Hvorfor skal han ikke ha løyet om utroskap hvis han har bevist at han allerede lyver om alt annet? Ikke spør en løgner. Få deg testet. Sant dette. Tror jeg skal teste meg, men det er faktisk ikke lenge siden sist jeg gjorde det, og vi har nesten ikke hatt sex siden da. Likevel får jeg vel gjøre det etter hvert. Så enig, så enig. Det er så mye galt i denne historien at jeg nesten tror den er oppdiktet. Hvis den er sann, må det varsles: 1. Terapeuten må rapporteres av de nevnte årsaker 2. Politiet må varsles om dealeren 3. Barnevernet må varsles om tenåringssønnen (så lenge han er under 18 i det minste) 4. Eventuelt: Varsle familie og politi/helsevesen hvis han begynner å manipulere med trusler om selvmord Jeg kan love 100% sikkert at dette ikke er oppdiktet (selv om jeg f.eks. ikke vil si hvor vi bor, da folk kan finne ut hvem vi er). Sønnen er over 18. Jeg har hatt lyst til å varsle politiet om dealeren, men kjæresten (eksen..) sier at dealeren kan komme til å sende folk for å skade oss, og jeg føler akkurat nå at jeg bare vil ut av alt sammen. Herregud, det er godt å snakke med litt vanlige mennesker for å innse at alt dette er helt hinsides. Jeg ble dratt inn i dette uten å skjønne helt hva som skjedde i begynnelsen. Jeg er en helt vanlig, ærlig nordmann som gjør som jeg skal. Tar ikke dop, ville aldri kjørt i fylla, betaler det jeg skal i skatt. Vi er jo begge freelance. Jeg betaler hvert øre jeg skal i skatt, mens han prøver å gjemme det meste han tjener så han slipper å betale skatt. Dette har jeg også slitt veldig med, så jeg gjorde hele regnskapet hans her om dagen og ba ham sette av det han trengte til skatt, men igjen vanskelig når man har kokain som hobby. Herregud, han kommer og prøver å snakke til meg, og sier såå mange fine ting at jeg føler at jeg NESTEN blir manipulert, men så tenker jeg på alt sammen, og hvor utrolig det er, og at selv om han faktisk greide å forandre en og annen ting, så er det jo så utrolig langt fra nok. Anonymous poster hash: 5c7a6...177 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Jeg sa at jeg ga ham en sjanse i romjula, og han kastet den bort på 24 timer. Han sier at han visste ikke at jeg virkelig mente at det var siste sjanse. Hahahahaha... seriøst?! Endret 17. januar 2019 av hekomo 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Drapstrusler ... som skrevet, hvis dere skal ha barn en gang, er dette noe du overhodet vil ha som en faktor i livet? Hva om dealeren blir anmeldt av feil person, og h*n tror det er partneren din? Når man har omgang med kriminelle, kan hva som helst skje. I tillegg til alle disse andre usikkerhetsfaktorene, så blir det vanskelig å bygge et stabilt liv på det. Du er jo usikker også. Veldig sant, og dette har jeg også på lista mi og har tenkt mye over... Neida, jeg vet at dette ikke vil fungere. Jeg drar vekk om to dager. Sønnen hans er ute når jeg kommer hjem. Da må kjæresten min finne et sted å bo. Han har jo ikke spart ett rødt øre pga kokainen og mye penger til alkohol, mens jeg har vel rundt 100 000 i rainy day fund (noe jeg er jævla glad for nå). Dette er han også sur for, men det er da faen ikke min skyld at jeg har spart og ikke han. Sorry banningen. Jeg kjenner at jeg blir mer og mer frustrert og jeg er så ferdig med alt nå. Han greide nesten å overtale meg til en lunsj, men jeg fikk skikkelig vondt bare av tanken og sa nei. Anonymous poster hash: 5c7a6...177 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Drapstrusler ... som skrevet, hvis dere skal ha barn en gang, er dette noe du overhodet vil ha som en faktor i livet? Hva om dealeren blir anmeldt av feil person, og h*n tror det er partneren din? Når man har omgang med kriminelle, kan hva som helst skje. I tillegg til alle disse andre usikkerhetsfaktorene, så blir det vanskelig å bygge et stabilt liv på det. Du er jo usikker også. Herregud, tok opp dette med ham nå. Skumleste jeg har gjort. Han freaket helt ut. Sa t det helt sikker finnes folk i politiet som også er dealere eller andre måter dealeren kan finne ut at det var han eller jeg som meldte ham, og da kommer ingen til å være trygge. "Tror du foreldrene dine er trygge hvis du melder ham til politiet?" sa han.... Jeg begynte å gråte, ba ham ikke dra foreldrene mine inn i dette. Spurte om foreldrene mine virkelig er i fare "ikke hvis vi ikke melder ham. Han vet at jeg aldri ville gjort noe sånt, og derfor er ingen i fare". Altså... Dette er veldig vanskelig nå for han prøver virkelig å manipulere meg. Han kom og ga meg en stor klem, lovte at han vil gjøre HVA som helst for oss, han har virkelig lært og vil snu livet sitt helt opp ned. Lagde frokost på senga til meg, var så snill. Så nevnt jeg det med dealeren, så kommer: "Tror du foreldrene dine er trygge." Anonymous poster hash: 5c7a6...177 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Bare så du er klar over det TS: Samboeren din er ikke bare et dophue. Basert på det du skriver har han vært i trøbbel siden tidlig ungdomsår. Han vil både være trøbbel og lage trøbbel resten av livet siden hjernen ikke er normalt utviklet. Anonymous poster hash: cdced...c81 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Problemet er litt at jeg blir nødt til å prøve å ta ting rolig i begynnelsen og bli enige om ting, for hvis han blir skikkelig sur, kan han nekte å flytte ut, ellers er jeg nødt til å flytte ut og miste både depositumet mitt og måtte betale halve leia ut oppsigelsestiden. Jeg er jævla sint for at sønnen hans skal være her så lenge. Først sa han at sønnen skulle være ute før jeg kommer hjem fra reise, men nå sier han "innen to uker". Jeg har en reise til bestilt et par dager etter at jeg kommer hjem, som jeg egentlig ikke skulle på, men lurer på om jeg skal dra likevel. Jeg vurderer sterkt å dra til hjembyen for å bo hos foreldrene mine en stund. Sjekket og det koster ikke mye å dra dit, jeg har en del venninner der og jeg kan jobbe derfra. Hmmm... god tenkt, TS Anonymous poster hash: 5c7a6...177 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Da har jeg bestilt fly, så når jeg drar på lørdag, kommer jeg ikke til å se ham til midten av februar. Da skal i hvert fall sønnen hans være ute, og forhåpentligvis er han nærmere en løsning om hvor han skal bo. TS Anonymous poster hash: 5c7a6...177 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 #53: Ingenting å beklage for for min del, virker som det er frustrasjoner som har vært der en stund som kommer til overflaten når du reflekterer som du gjør. Det er veldig bra at du har klart å spare. I et "normalt" forhold, ville begge spart og betalt boliggjeld. Eller i det minste bidratt litt samtidig som parten jobbet -aktivt- med rusproblemet sitt. Det virker som han på et visst nivå har en genuin interesse av å forandre seg, men: #54: når han kommer med utspill som han gjør her, så virker det jo som at han verner ekstremt sterkt om dette området av livet sitt. All denne lidenskapen er det -du- som skulle fått, i form av kjærlighet og dedikasjon, og ikke rusen og rusmiljøet. Det er trist at det er sånn. Jeg tviler på at han mener noe særlig annet med det enn en ren advarsel, men det får en jo til å undre på hva annet han er kapabel til, når han er så i stand til å endre adferd og dra frem så truende diskusjoner på strak arm. Jeg prøver ikke å skremme, men bare å legge frem psykologiske funksjoner en bør være obs på, særlig i slike sensitive situasjoner. #56: Med tanke på halv husleie og depositum: Det er kanskje snakk om ca 40-50 000 til sammen? Forbasket kjipe penger å miste. Men jeg ville vært tilbøyelig til å mene at for din frihet, kunne det vært verdt investeringen. Du slipper hele den psykologiske lasten og trusselen. Du kunne tatt det opp med huseier og sagt at depositumet er -ditt- og det skal -du- ha tilbake ved slutten av leieperioden. Du kunne jo nevnt for partneren din at han kan gjerne betale for de tre siste månedene og bo der, og sønnen hans, hvis dette er aktuelt for deg. Eller i det minste en større del av leia. Det kan jo hende han bestemmer seg for å bli boende, og da vet ikke jeg hvordan jussen er rundt hvem som betalte inn depositum, om du kan få det tilbake og han betaler inn nytt, eller betaler deg, eller om han skal bli tvangsutkastet hvis han ikke kan betale nytt depositum.Husker jeg riktig, så er begge to sitt navn på leiekontrakten? Hvis det bare er ditt, så er det jo din leieavtale å si opp, da må han bare finne en ny plass å bo. Hvis begges navn står der, så blir det nok mer komplisert, og da anbefaler jeg deg å lage ny tråd så du kanskje er heldig å få svar fra brukeren Krikkert, som er utdannet jurist og kommer med svært solide svar rundt jussen. Med tanke på eiendeler, så får du jo bare håpe det er som det var når du kommer tilbake fra reisen du nevner i post #57. Jeg ville vurdert å bestille leiebil og lager, og få eiendelene mine over dit først.. men det virker tidlig i prosessen enda. En kinkig situasjon, ingen tvil om det. Enn så lenge er det viktigste å få det psykososiale på plass, at han finner ut hva han skal gjøre videre og dere vet hvor dere står. Du må få beskjeden over at det er slutt, hvis du virkelig mener det, og få en soleklar bekreftelse fra han. Det er kanskje tryggest at du tar denne prosessen videre på avstand ja, som du nå gjør. Det er kjempebra at du reflekterer og kommer opp med mulige løsninger. Du virker ressurssterk. Håper alt ordner seg til det beste for alle. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Ikke misforstå TS, det var en trussel mot dine foreldre. This is not your circus and not your monkey, ikke ditt problem å løse nå som du ikke skal ha noe med han å gjøre lenger. Ta bilder av lieligheten før du drar i tilfelle han ødelegger noe i leiligheten eller stjeler noe med seg mens han flytter ut. Høres ut som en suveren idee å stikke til foreldrene dine for en stund! Kom deg bort fra dette her, og har du ikke fortalt foreldrene dine så fortell dem det, bare å si at han har såret deg gang på gang og at du er lei og at nok er nok. Hvis du har veldig liberale foreldre som ikke hadde klikket av sannheten hadde jeg fortalt dem alt. Er veldig vanlig at folk i slike dårlige forhold skjuler disse sidene for alle andre, ingen vil at folk skal tro noe vondt om sin kjære selv om de har begått feilgrep. Endret 17. januar 2019 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Jeg skjønner at du liker leiligheten du bor i, men jeg ville flytta så fort jeg kunne. Jeg ville gjort det så vanskelig det var mulig for ham å finne meg igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå