Betroz Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Buy cheap, buy twice. Det blir iallefall ikkje billigere i lengden. Kan nesten vedde på at nye "ryzen 2" ikkje slår 9900k i ytelse i spill. Så hva er vitsen i å vente da? Om Ryzen 3850X eller hva den vil hete, har 12 kjerner, en gaming ytelse som ligger 5% under 9900K, men koster det samme eller litt mindre, så vil jo den være et bedre kjøp. Særlig når den også støtter PCI-E 4.0 som Gabri3L over skriver her. Har den enda bedre gaming ytelse enn 9900K har, så ja vel da er den verdt å vente på for trådstarter. 1 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Buy cheap, buy twice. Det blir iallefall ikkje billigere i lengden. hehe si det til alle de som ble anbefalt å kjøpe 7700K her inne. Mener det var snakk om at de kunne ha den i 5-6år da og =P Får/fikk ikke mange leve år den nå som 4-kjerner begynner bli for lite i spill. 3 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 hehe si det til alle de som ble anbefalt å kjøpe 7700K her inne. Mener det var snakk om at de kunne ha den i 5-6år da og =P Får/fikk ikke mange leve år den nå som 4-kjerner begynner bli for lite i spill. Det billigste blir å slutte å spille PC spill, så kan man bruke en PC til den dauer uten behov for å oppgradere hele tiden 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Men for å spørre om noe annet, hvordan er threadripper med tanke på spill, stream og eventuelt videoredigering? Du kan gjøre alt det med en Threadripper. Men dagens Threadrippere har begrensninger som gjør dem mindre egnet til spill. "Mindre egnet" betyr riktignok fremdeles "mer enn nok" fps i de fleste spill, eller sagt på en annen måte; har du godt nok skjermkort, så vil alle spill være spillbare. Men du kommer til å la ytelse ligge igjen på "stasjonen". Med prioritering av spill, så er ikke denne generasjonen TR noe å se på i mine øyne. Det er når du prioriterer "produktivitets" gjøremål, at TR skinner på grunn av bedre ytelse per krone enn med tilsvarende HEDT løsninger fra Intel. Intels HEDT løsninger er til gjengjeld mer "Jack of all trades". Men igjen, og uansett; PCIe4.0... Jeg ville ikke kjøpt noen HEDT platform uten, altså; jeg ville ikke kikket på HEDT før til høsten , når neste generasjon TR kommer... Om Ryzen 3850X eller hva den vil hete, har 12 kjerner, en gaming ytelse som ligger 5% under 9900K, men koster det samme eller litt mindre, så vil jo den være et bedre kjøp. Særlig når den også støtter PCI-E 4.0 som Gabri3L over skriver her. Har den enda bedre gaming ytelse enn 9900K har, så ja vel da er den verdt å vente på for trådstarter. Som sagt; det finnes ikke for treige CPU'er til spilling i dag, kun for lite supersampling. 2700X er mer enn god nok for all gaming, og neste generasjon Ryzen kommer garantert ikke til å bli dårligere.... Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 Laget to prisjakt lister, en amd og en Intel. I9 9900k blir litt i det dyreste laget for min lommebok. Så satt sammen 2 nesten identiske systemer. Prisen matcher så og si hver andre. Amd er vel den jeg kommer til å gå for med tanke på Ryzen 3xxxx. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Laget to prisjakt lister, en amd og en Intel. I9 9900k blir litt i det dyreste laget for min lommebok. Så satt sammen 2 nesten identiske systemer. Prisen matcher så og si hver andre. Amd er vel den jeg kommer til å gå for med tanke på Ryzen 3xxxx. Prisen er 4.8% dyrere med det inteloppsettet ditt. I mange spill, så er sikkert ytelsen 10-15% høyere. Noe å gruble på Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 @Nizzen Har litt å gruble på Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Laget to prisjakt lister, en amd og en Intel. I9 9900k blir litt i det dyreste laget for min lommebok. Så satt sammen 2 nesten identiske systemer. Prisen matcher så og si hver andre. Amd er vel den jeg kommer til å gå for med tanke på Ryzen 3xxxx. Som sagt; ikke hva jeg ville gått for i dag. Men du skal få lov til å velge selv. Har egentlig bare en kommentar til oppsettene da: Dersom du skal ha NZXT kabinett med støyreduksjons modulen i (altså kabinettene som slutter med en "i"), så ville jeg vurdert å gå for NZXT's AIO kjøler også. Man må uansett bruke deres CAM software til å styre støy modulen, så da kan man jo like gjerne la den styre AIO også, så slipper man ha separate programmer til den jobben. Personlig aldri noen fan av CAM, men når jeg fikk det opp å gå, så har det fungert helt topp. Og X61 AIO'en som jeg har mest erfaring med funker veldig bra. Den har jo blitt avløst av X62 som også stort sett får veldig god omtale. Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 @Gabri3l jeg har bare lagt med corsair aio, usikker på om det blir nzxt kabinett, sikler litt mer Lian Li pc-o11 dynamic, men blir det nzxt kabinett så blir det x62 aio. Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 (endret) @Gabri3l jeg har bare lagt med corsair aio, usikker på om det blir nzxt kabinett, sikler litt mer Lian Li pc-o11 dynamic, men blir det nzxt kabinett så blir det x62 aio. Ville byttet Crosshair med ASUS ROG STRIX X470-F GAMING evt. som er på tilbud på komplett for 1500kr fra 2100kr. Endret 15. januar 2019 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Ingen som har 8700k til 3,5k .. fantasipris.. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Ingen som har 8700k til 3,5k .. fantasipris.. 8700k er vel nesten eol, etter at 9700k kom. Ikkje sikkert 8700k kommer på lager igjen. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Laget to prisjakt lister, en amd og en Intel. I9 9900k blir litt i det dyreste laget for min lommebok. Så satt sammen 2 nesten identiske systemer. Prisen matcher så og si hver andre. Amd er vel den jeg kommer til å gå for med tanke på Ryzen 3xxxx. Ingen som har 8700K på lager etter det jeg kunne se. Netshop.no har 9700K da, men den koster som sagt 1000 kr mer enn 2700X. Akkurat nå så er vel AMD 2700X oppsettet et bedre alternativ, men om du planlegger å kjøpe en Ryzen 3xxx CPU senere i år, så velger du heller bare en Ryzen 2600 nå som det har blitt nevnt før her. Når det gjelder lagringsoppsettet ditt, så ville jeg gjort noen endringer. Siden du ikke kan bruke så mye penger nå, så gå heller kun for singel SATA basert SSD på 500GB + 1 stk vanlig harddisk på la oss si 4TB. Til spill merker du ikke noe forskjell uansett mellom en Samsung 860 EVO og en 970 EVO. Til videoredigering så kanskje du gjør det, men det får andre med mer peiling på det svare for her. Uansett så blir det mindre rot og styr slik jeg foreslår det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå