AnonymDiskusjon Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Starter med å gi dere litt forhistorie: For litt over to år siden gjorde kjæresten min det slutt. Grunnen var at hun ikke hadde tid til meg eller et forhold. Jeg tror dette var en reel grunn ettersom hun faktisk hadde mye å gjøre og aldri hadde tid mellom jobb og studie. Hun fikk jobben mens vi var sammen og ettersom hun fikk jobben, så måtte hun kunne ta vakter og stille opp på kort varsel. Før hun fikk jobben var vi mye sammen. Jeg syntes det var kjipt at det tok to- tre uker mellom hver gang vi så hverandre selv om vi bare bodde 40 min unna hverandre og jeg tror hun merket det og. Var hos henne helgen før jul og merket at hun var mer stille en vanlig og ikke helt seg selv. Før jeg dro dagen etter spurte jeg om alt var ok mellom oss, og sa at jeg håpet at vi ville få mer tid sammen snart. Par dager senere fikk jeg en melding om at hun ville prate. Dro hjem til henne og satt hos til å prate i stua. Hun gjorde det slutt ettersom hun ikke hadde til meg og så at jeg også syntes det var kjipt. Hun trodde eller ikke at hun ville få mer tid med det første. Jeg syntes at dette var en trist samtale ettersom jeg var veldig forelsket i jenta og ønsket et forhold med henne. Uansett, så ble det slutt. Vi ble ikke uvenner eller kranglet. Avsluttet samtalene med et siste kyss før jeg dro hjem. Lot henne beholde julegaven jeg hadde kjøpt til henne. Noen sms'er ble utvekslet på julaften, hun takket for gaven og vi ønsket hverandre en god jul og lykke til videre med jobb og studie. Og etter dette har jeg verket sett eller pratet med henne igjen. vi er heller ikke venner på facebook og følger ikke hverandre på instagram heller. Så for å komme til spørsmålet mitt: Nå som hun snart er ferdig med studie, så har jeg gått å tenkte på å kanskje kontakte henne. Er det en dum ide og kontakte en eks og spørre hvordan det går? Jeg har ikke hatt hell på kjærestefronten etter det ble slutt med henne, bare noen dates det aldri ble noe mer ut av. Denne jenta har veldig mye av det jeg ønsker i en kjæreste. vi har flere like interesser og vi er begge i starten av tjue årene. Hun hadde aldri hatt en kjæreste før vi ble sammen, så var litt usikker på åssen det "fungerte", men hun ble mer trygg på det etterhvert helt til hun fikk jobben. Introduserte henne for venner, og litt familie og de likte henne godt. Burde jeg ta kontakt med henne eller bare fortsette med "jakten" videre på byen og tinder? Anonymous poster hash: 37fce...156 Anonymous poster hash: 10d88...cde Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 (endret) Når noen "ikke har tid" til et forhold så er det litt som at hun ikke kan gå på date for hun må "vaske håret". Hun har ikke tid for hun ønsker ikke å lage tid. Hun er ikke lenger interessert. Du skal ikke se vekk ifra at hun raskt fikk en ny type selv om hun ikke hadde tid til deg og det skal du ikke være sur for. Av og til mister vi følelser for den vi er med og sånb er det bare. Da avsluttet vi av og til forhold på en skånsom måte. That said. Hvis du vil så spør henne om hun vil ta opp forholdet. Når det gjelder kjærlighet så er det verdt å forfølge til en viss grad - men for min del hadde jeg antagelig ikke forfulgt denne for ikke å nedverdige meg selv. Spør det selv; hvis du fikk en ny jobb - hadde du gjort det slutt med noen du var glad i da? Eller er det bevis godt nok på at du egentlig ikke var glad i vedkommende, men bare sammen for convenience og inntil en annen grein kom forbi. Hvor godt forhold har det vært når det eneste som skulle til for å ryke forholdet var en ny jobb? Andre forhold tåler unger, jobb, studie, utroskap, dårlig økonomi m.m. Hvorfor tålte ikke deres motgang? Den største faren med å bli sammen med unge mennesker er at de ikke vet hva de vil. Når de ikke vet hva de vil så lar de andre velge for seg og da blir man raskt lei. Tar du i tillegg da en person med null tidligere erfaring så kan du nesten garantere at denne personen til slutt velger deg bort. Hva er sannsynligheten for å vinne i lotto på første lodd, liksom. I min mening er det beste trekket å lete videre, og ikke gå for unge uerfarne mennesker denne gang. Søk noen med erfaring som har beina bedre planta i jorda Endret 14. januar 2019 av Invader Zim 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 Jeg overhodet ikke sur for at det tok slutt, er som du sier følelser tar slutt. Det er bare jævlig kjipt. Om hun har fått nye kjæreste eller vært på flere dates, har jeg ingen aning om. Hun er en veldig flott jente som ser veldig bra ut, så det burde ikke være noe problem for henne og finne en ny fyr. Men hun er veldig sjenert og gjør ikke mye ut av seg, samtidig som hun er/ var usikker på kroppen sin. Slik jeg kjente henne, så er hun ikke jenta som bruker tinder eller går på byen for å få et ligg. Men jeg har blandet følelser om å ta kontakt med henne. En del av meg sier at jeg bare burde glemme henne og la eks forbli eks, mens en annen del av meg sier at det skader ikke å sende henne en melding. Anonymous poster hash: 72790...b0a Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 En ting er å kontakte en ex man selv har dumpet, noe annet er å kontakte noen som har dumpet deg. Hun har på en hyggelig måte sagt at hun ikke ønsker å ha noe mer med deg å gjøre. Da er det litt trist ikke å gi seg. Du burde ha mer selvrespekt enn som så. Hun gjorde det ikke slutt på grunn av jobb. Dette er det reneste vissvass. Enten hadde hun møtt en ny, eller så ville hun kjøre kuk-karusellen på universitetet mens hun er ung og i sin prime. Utforske sin seksualitet kalles det vel. Men som alltid; begrunnelsen for noe annet enn "ja" er likegyldig: det betyr at hun ikke er interessert nok. Du er ikke "the one", og må gå videre på egenhånd. 4 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Du har tydeligvis mye følelser fremdeles. 1) Hvis du tar kontakt, så vil du få bekreftet for deg selv om det virkelig er slutt eller ikke. Men du må være helt sikker på hva du vil. Vil du bare ha et mer perifért forhold, eller vil du at ho skal binde seg til deg for livet? Dette må du få tydelig over ganske tidlig, også for deg selv. 2) Hvis du velger å ikke ta kontakt, så styrker du selvtilliten din, men på en litt annen måte. Du innrømmer for deg selv at livet kan være like bra eller bedre uten å ta kontakt, og du velger å tro på at det finnes andre der ute det kan være verdt å møte. I forhold til å møte andre damer, så kan det være en tillits-boost for deg også, å vite at du har klart å sette en punktum ved et tidligere vanskelig tilfelle. Så lenge en ikke lar det gjøre en bitter, så kan det være bra for selvtilliten å "gå videre", Man må bare være helt sikker før man bestemmer seg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 En ting er å kontakte en ex man selv har dumpet, noe annet er å kontakte noen som har dumpet deg. Hun har på en hyggelig måte sagt at hun ikke ønsker å ha noe mer med deg å gjøre. Da er det litt trist ikke å gi seg. Du burde ha mer selvrespekt enn som så. Hun gjorde det ikke slutt på grunn av jobb. Dette er det reneste vissvass. Enten hadde hun møtt en ny, eller så ville hun kjøre kuk-karusellen på universitetet mens hun er ung og i sin prime. Utforske sin seksualitet kalles det vel. Men som alltid; begrunnelsen for noe annet enn "ja" er likegyldig: det betyr at hun ikke er interessert nok. Du er ikke "the one", og må gå videre på egenhånd. Slik som jeg kjente hun, så tviler jeg på dette er tilfelle. Vi var begge jomfu når vi ble sammen, og snakket om det med å ha sex. Hun ble alltid nervøs og usikker, de gangene vi prøvde å ta kosen litt lenger. Tror heller ikke hun hadde møtt noen ny, og dumpet meg for han. Hun var ihvertfall ikke en sånn jente når jeg kjente henne. Taurean: Har nok litt følelser igjen for henne. Føler det du sier, med at hvis jeg tar kontakt og hun ikke er interessert, så har jeg virkelig fått bekreftet at det er over. Jeg datet en ny jente, ikke så lenge etter at det ble slutt med henne tråden handler om. Å date den ny jenta, gjorde at tankene om hun første forsvant helt. Men nå som jeg har vært singel i snart to år, så har tankene om henne begynt å komme tilbake. Kan legge til at jeg er på tinder og jenta det er snakk om har dukket opp noen ganger de to siste årene. Jeg har "liket" henne, men det har ikke blitt noen match, men det sier kanskje sitt? Anonymous poster hash: 72790...b0a Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Da har du fått litt erfaring med andre, og dét er positivt. Angående Tinder, tja, jeg har ikke erfaring med det, men ho har helt sikkert sett det og lagt merke til det. At ho ikke har tatt kontakt pga det, er det sikkert en grunn til, men det er noe annet når man får en skikkelig innbydelse til et møte eller direkte spørsmål med følelser bak. En liker på et bilde er ikke helt det samme. Føles mest for meg som at du bør prøve én siste gang for å få bekreftet hva som skjer. Men da må du love deg selv 100% at svaret blir det det blir. Da blir det en bevisst test i selvtillit samtidig, og det er like viktig som selve tilnærmelsen. Det er viktig at man får mest mulig ut av hver utfordring her i livet, bruke det til selvrefleksjon og styre livet i en bedre retning. Håper selvsagt det ordner seg da, uansett. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 Da har du fått litt erfaring med andre, og dét er positivt. Angående Tinder, tja, jeg har ikke erfaring med det, men ho har helt sikkert sett det og lagt merke til det. At ho ikke har tatt kontakt pga det, er det sikkert en grunn til, men det er noe annet når man får en skikkelig innbydelse til et møte eller direkte spørsmål med følelser bak. En liker på et bilde er ikke helt det samme. Føles mest for meg som at du bør prøve én siste gang for å få bekreftet hva som skjer. Men da må du love deg selv 100% at svaret blir det det blir. Da blir det en bevisst test i selvtillit samtidig, og det er like viktig som selve tilnærmelsen. Det er viktig at man får mest mulig ut av hver utfordring her i livet, bruke det til selvrefleksjon og styre livet i en bedre retning. Håper selvsagt det ordner seg da, uansett. Hvis jeg tar kontakt med henne og hun ikke er interessert, så har jeg fått et svar og da blir det med det. Da er det bare å gå videre. Skal jeg ta kontakt med henne, så lurer jeg på når det burde være. Hun går siste semesteret på høgskolen nå er ferdig til sommeren. Da burde hun ha mer fri ettersom det ikke er noe skole og tenke på, men risikerer at hun holder på med noen eller har fått type innen det. Men det kan være hun har allerede... Igjen, så kan det være jeg har møtt noen andre innen det, som gjør at disse følelsene og tankene jeg har nå forsvinner. Eller så bare ta kontakt nå og se åssen det går. Anonymous poster hash: 72790...b0a Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Just do it, som vi sier her på jobb. Ikke vent på riktig tidspunkt. Bare gjør det med en gang, så vet du svaret, og du slipper å gå rundt å gruble hele tiden. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 Jeg ville ikke tatt kontakt med eksen. Hun dumpet deg, hvis hun er interessert i noe tar hun kontakt med deg. Anonymous poster hash: 57b56...7e6 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Slik som jeg kjente hun, så tviler jeg på dette er tilfelle. Vi var begge jomfu når vi ble sammen, og snakket om det med å ha sex. Hun ble alltid nervøs og usikker, de gangene vi prøvde å ta kosen litt lenger. Tror heller ikke hun hadde møtt noen ny, og dumpet meg for han. Hun var ihvertfall ikke en sånn jente når jeg kjente henne. Kan legge til at jeg er på tinder og jenta det er snakk om har dukket opp noen ganger de to siste årene. Jeg har "liket" henne, men det har ikke blitt noen match, men det sier kanskje sitt? Anonymous poster hash: 72790...b0a Jada som alltid, alle som har kjæreste har funnet ei som er annerledes. Hadde jeg hatt ei krone for hver gang jeg har hørt «jeg har vanligvis aldri one night stands, asså»... Forsåvidt greit at du skrev at du hadde sett henne på Tinder flere ganger, ettersom du først skrev at hun ikke var typen til å gå på Tinder, noe jeg også stusset litt over. Ja, det at hun har krysset på «nei» bekrefter alt du trenger å vite. Men uansett, det viktige her er at du nå over to år etter sier at du fortsatt har litt følelser for henne. Kanskje hun går med på å møte deg, kanskje dere til og med ligger sammen en siste gang. Følelsene dine kommer tilbake for fullt. Da blir du satt langt tilbake i tid følelsesmessig. Du får aldri en closure du er helt fornøyd med. Hva mener du med at dere «prøvde å ta kosen lengre»? Hadde dere ikke sex sammen? 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Hadde jeg hatt ei krone for hver gang jeg har hørt «jeg har vanligvis aldri one night stands, asså»... Hehe! True People say and people do. Det er sjeldent det er én og samme ting Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 Jada som alltid, alle som har kjæreste har funnet ei som er annerledes. Hadde jeg hatt ei krone for hver gang jeg har hørt «jeg har vanligvis aldri one night stands, asså»... Forsåvidt greit at du skrev at du hadde sett henne på Tinder flere ganger, ettersom du først skrev at hun ikke var typen til å gå på Tinder, noe jeg også stusset litt over. Ja, det at hun har krysset på «nei» bekrefter alt du trenger å vite. Men uansett, det viktige her er at du nå over to år etter sier at du fortsatt har litt følelser for henne. Kanskje hun går med på å møte deg, kanskje dere til og med ligger sammen en siste gang. Følelsene dine kommer tilbake for fullt. Da blir du satt langt tilbake i tid følelsesmessig. Du får aldri en closure du er helt fornøyd med. Hva mener du med at dere «prøvde å ta kosen lengre»? Hadde dere ikke sex sammen? det jeg skrev var at hun ikke er eller var ihvertfall ikke den jenta som brukte tinder for å finne noen å ha sex med nei, vi hadde ikke sex sammen, ettersom hun ønsket å vente. Anonymous poster hash: 72790...b0a Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 det jeg skrev var at hun ikke er eller var ihvertfall ikke den jenta som brukte tinder for å finne noen å ha sex med nei, vi hadde ikke sex sammen, ettersom hun ønsket å vente. Neida, hun er nok på Tinder for å finne noen å snakke om eksistensielle spørsmål med. Uansett, dere kan vel strengt talt ikke sies å ha vært sammen. Selve definisjonen på å være sammen med noen er at man ligger eksklusivt sammen. Om hun er aseksuell, har sterke daddy issues, dypt religiøs eller bare ikke ble tent av deg er irrelevant. Men, dette er positivt for deg i forhold til planen din om å kontakte henne igjen. Hvis du er litt mer fremoverlent og aggressiv denne gangen så kanskje du greier å tenne henne seksuelt. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Hvis jeg tar kontakt med henne og hun ikke er interessert, så har jeg fått et svar og da blir det med det. Da er det bare å gå videre. Skal jeg ta kontakt med henne, så lurer jeg på når det burde være. Hun går siste semesteret på høgskolen nå er ferdig til sommeren. Da burde hun ha mer fri ettersom det ikke er noe skole og tenke på, men risikerer at hun holder på med noen eller har fått type innen det. Men det kan være hun har allerede... Igjen, så kan det være jeg har møtt noen andre innen det, som gjør at disse følelsene og tankene jeg har nå forsvinner. Eller så bare ta kontakt nå og se åssen det går. Anonymous poster hash: 72790...b0a Du har reflektert riktig over det her, føler jeg. Du har disse følelsene nå, så da føler jeg det er best å slå til når det er ekte. Ett ekstra poeng jeg kan ta med er, at hvis du er redd for at følelsene forsvinner over tid, så kan det være et tegn på at du virkelig egentlig ikke er totalforelsket. Men det kan også være et tegn på at du har bare mistet troen delvis, men at du fremdeles har mye følelser. Jeg føler for det siste alternativet. At du er så nervøs for å ta kontakt er også et tegn på at det er høy risiko, og da er det mye følelser i bildet. Men du vil aldri finne ut hvis du ikke spør, og når det kommer til kjærlighetsliv, så føler jeg at løse tråder ikke er spesielt heldig. Det er bedre å spørre og få svar, særlig hvis du føler deg mer enn halvveis klar, enn å lure hele livet. Med "halvveis uklar", mener jeg at hvis man ikke føler man får spurt med mest mulig følelser med på spørsmålet, så blir det liksom ikke helhjertet, og da kan man angre etterpå. Dét bør man prøve å unngå da, etter min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå