Ung Spiller Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Hei! Vi vet alle at katolisisme er "universell for alle mennesker" med sine 1 milliard tilhengere. Hvorfor har det internasjonale preget så stor betydning for den katolske kirkesamfunn? Skoleoppgave. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Å fy pokker så dårlig definert skoleoppgavene har blitt... Jeg vet ikke hvor du har det fra at katolisisme er "universell for alle mennesker". Jeg er ikke katolikk. Sjekk med Luther for grunnen. Katolisisme er likevel en diger religion, og mye av grunnen er sikkert relatert til Paven i Vatkanstaten. Katolisismen har mange tilhengere, og det kommer neppe til å endre seg snart. 6 Lenke til kommentar
Feilbarlig Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Å fy pokker så dårlig definert skoleoppgavene har blitt... Jeg vet ikke hvor du har det fra at katolisisme er "universell for alle mennesker". Jeg er ikke katolikk. Sjekk med Luther for grunnen. Katolisisme er likevel en diger religion, og mye av grunnen er sikkert relatert til Paven i Vatkanstaten. Katolisismen har mange tilhengere, og det kommer neppe til å endre seg snart. Kanskje det vil endre seg, likevel? Pedofili har vært en stor belastning. Hemmelighold og omplassering er ille, men som med Medlems-juks kan det også være støttet i Bibelen. Nonne-sex blir likevel - enda større! OBS! Spekulasjon: Tenk om nonne-sex ikke er eller har vært frivillig? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Hei! Vi vet alle at katolisisme er "universell for alle mennesker" med sine 1 milliard tilhengere. Hvorfor har det internasjonale preget så stor betydning for den katolske kirkesamfunn? Skoleoppgave. Kan henge sammen med, Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende" Matt 24:14 "Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme" Å fy pokker så dårlig definert skoleoppgavene har blitt... Jeg vet ikke hvor du har det fra at katolisisme er "universell for alle mennesker". Jeg er ikke katolikk. Sjekk med Luther for grunnen. Katolisisme er likevel en diger religion, og mye av grunnen er sikkert relatert til Paven i Vatkanstaten. Katolisismen har mange tilhengere, og det kommer neppe til å endre seg snart. Ordet "katolsk" betyr universell, altomfattende eller allmenn. https://snl.no/katolsk Katolske kirke = allmenn kirke Endret 25. februar 2019 av Omnia vincit amor Flettet innlegg. 1 Lenke til kommentar
neijanei Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Hei! Vi vet alle at katolisisme er "universell for alle mennesker" med sine 1 milliard tilhengere. Hvorfor har det internasjonale preget så stor betydning for den katolske kirkesamfunn? Skoleoppgave. Katoliker tror at deres religion er den eneste som er riktig. Det er bare en Gud som er riktig. Den som katoliker tror på. 1 Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 22. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2019 Katoliker tror at deres religion er den eneste som er riktig. Mener ikke alle troende at deres religion er den eneste som er ritkig? 1 Lenke til kommentar
neijanei Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Ikke alle. Man kan respektere andre religioner. Det kalles for religiøs pluralisme. Religiøs pluralisme refererer til troen på to eller flere religiøse livssyn, som å værelike gyldige eller aksepterte. Det er mer enn bare toleranse, siden religiøs pluralismegodtar flere veier til Gud eller guder som en mulighet, brukes den vanligvis i kontrast med ideen om at det er bare én sann religion eller måte å kjenne Gud. kilde: https://northcoastlighthouse.wordpress.com/2014/12/17/religios-pluralisme/ Jeg synes at katoliker er ikke så åpne som for eksempel protestanter. Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 25. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2019 Ikke alle. Man kan respektere andre religioner. Det kalles for religiøs pluralisme. kilde: https://northcoastlighthouse.wordpress.com/2014/12/17/religios-pluralisme/ Jeg synes at katoliker er ikke så åpne som for eksempel protestanter. Oja, da lærer man visst noe nytt hver dag;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå