Gå til innhold

Ny gaming-PC til ca 40k uten skjerm, mus og tastatur.

Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter en high-end spill pc. 

Jeg ønsker å bygge maskinen selv og har kommet med ett forslag som jeg ønsker at noen tar en nærmere titt på. 

https://www.komplett.no/wishlist/shared/1c7de810-277d-4f03-b284-bedcfd628cce

Jeg er opptatt av det estetiske og ønsker ASUS Rog serien blir benyttet så mye som mulig. 

Maskinen skal kun benyttes til spilling så det er kanskje overkill på noen komponenter med jeg er villig til å betale det lille ekstra. 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går for 4000+ mhz minne til 9900k : )

Selv har jeg en egen gamer som er ganske lik den du setter opp.

9900k

Asus z390 Gene 

g.skill 4000 cl17 2x 8GB @ 4133 cl16

Lian-Li Der8auer pc o11

Seasonic 1300w prime

960pro 1TB

1TB crucial ssd med 32GB optane "linka sammen"

2080ti

Ek vannkjøling

PS: Minne kjøper du på proshop.no- De har veldig mye bedre utvalg :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har du vurdert sokkel 2066 og tilhørende CPU?

Hvorfor snurredisk når du har valgt så stor SSD som 1TB? (Jeg tenker den stort sett blir en støykilde og lite brukt)

Hvorfor så liten Optane?

Hvorfor både Samsung 970 PRO og 850 EVO?

Kun til spilling, så er 9900k best. Grunnen er at den kan kjøre på høy frekvens og har VELDIG lav latency i systemet, sammen med raskt minne.

Slik liten Optane brukes til å cache (speede opp) enten en sata ssd eller en harddisk. Funker nå til både OS og secondary. Optane funker ikkje sammen med nvme ssder.

Mange forskjellige lagringsenheter er litt tullete igrunn. Et par er er glimrende til en gamer. En til OS og de mest spillte spilla, og en til lagring av "steam mappa" og andre mindre spillte spill. Der kan man også lagre "shadowplay highlights" fra spillinga. èn 2TB "billigssd" er glimrende som lagringsenhet nr 2. Optane 905p/ en rask nvme m.2 ssd for OS/ programmer/mest spillte spill.

Det ble litt svar til deg og trådstarter. 

Lenke til kommentar

Kun til spilling, så er 9900k best. Grunnen er at den kan kjøre på høy frekvens og har VELDIG lav latency i systemet, sammen med raskt minne.

Slik liten Optane brukes til å cache (speede opp) enten en sata ssd eller en harddisk. Funker nå til både OS og secondary. Optane funker ikkje sammen med nvme ssder.

Mange forskjellige lagringsenheter er litt tullete igrunn. Et par er er glimrende til en gamer. En til OS og de mest spillte spilla, og en til lagring av "steam mappa" og andre mindre spillte spill. Der kan man også lagre "shadowplay highlights" fra spillinga. èn 2TB "billigssd" er glimrende som lagringsenhet nr 2. Optane 905p/ en rask nvme m.2 ssd for OS/ programmer/mest spillte spill.

Det ble litt svar til deg og trådstarter. 

Går for 4000+ mhz minne til 9900k : )

Selv har jeg en egen gamer som er ganske lik den du setter opp.

9900k

Asus z390 Gene 

g.skill 4000 cl17 2x 8GB @ 4133 cl16

Lian-Li Der8auer pc o11

Seasonic 1300w prime

960pro 1TB

1TB crucial ssd med 32GB optane "linka sammen"

2080ti

Ek vannkjøling

PS: Minne kjøper du på proshop.no- De har veldig mye bedre utvalg :)

Takk for svar! Det var faktisk ganske likt :) 

Er dette dette minne du tenker på? https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-RGB-DDR4-4000-C17-QC-32GB/2642221

Var ikke klar over at det gikk ann å linke en ssd med optane. Da er det gjerne bedre å kjøpe en 2tb SSD slik du har gjort? 

Hvorfor har du så stor psu? bør jeg vurdere mer watt?

Lenke til kommentar

Takk for svar! Det var faktisk ganske likt :)

Er dette dette minne du tenker på? https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-RGB-DDR4-4000-C17-QC-32GB/2642221

Var ikke klar over at det gikk ann å linke en ssd med optane. Da er det gjerne bedre å kjøpe en 2tb SSD slik du har gjort?

Hvorfor har du så stor psu? bør jeg vurdere mer watt?

Disse brikkene ja :)

Stor psu, så blir den stille selv på max load :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...