Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvor finner jeg store tomme kapsler for påfyll av pulver?

xrays

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt store kapsler for påfyll av pulver og slikt som jeg ikke orker å spise, av helsekost-pulver ting, natron etc ....

Jeg har for 1000 mg, men de er for små og jeg er i stand til å sluke en håndfull kapsler i ett jafs. Men det er mye jobb å å putte inni dem og desuten gerlatin blir det stor mengde av helt unødig...

men jeg forstår ikke helt beskrivelsen av kapsler på nettbutikk når det kommer til størrelse, mulig 1000 mg str er størst?

Er det noen som kan gi meg et konkret tips? Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke vurdert en tablettpresse? Man får kjøpt manuelle fra Kina for en tusenlapp eller så. Evt. kan du jo lage det selv, er ikke veldig avansert mekanikk.

Hvordan gjør jeg det?

Det er spes om jeg skal spise natron, som jeg ikke takler å drikke i vann. Det er bra for base og elektrolytter og avkjøle kroppen.

Så 5 stk 1000 mg er en te skje og forsvinner jo i høyt tempo om jeg tenker å gå på slike lurer, noe jeg ikke gjør nettopp pga kapsler blir for små og mye jobb å lage så mange. Hvordan tenkte du at man kan lage?

Endret av xrays
Lenke til kommentar

Hvordan gjør jeg det?

Det er spes om jeg skal spise natron, som jeg ikke takler å drikke i vann. Det er bra for base og elektrolytter og avkjøle kroppen.

Så 5 stk 1000 mg er en te skje og forsvinner jo i høyt tempo om jeg tenker å gå på slike lurer, noe jeg ikke gjør nettopp pga kapsler blir for små og mye jobb å lage så mange. Hvordan tenkte du at man kan lage?

Først: det du driver med er bare tull. Det å spise natron og alt annet er knapt nok relevant for folk som er i toppidretten. Eneste folk som trenger slike type tilskudd i kosten har svært svært svært alvorlige diagnoser. Hvis du hadde vært en av dem ville du fått preparater på blå resept. 

Så til svar:

En tablettpresse presser sammen produktet med såpass høyt trykk at den lille fuktigheten som er i massen holder det hele sammen. 

En enkel måte å gjøre dette på er å bruke en sylinder med et stempel og hammer. En annen er å bruke en mekanisme til å presse dette mer kontrollert sammen.

Hvis du bare er dedikert nok, og er villig til å betale nok, så kan det sikkert være noen som kan lage natron-tabletter for deg.

Advarsel: natron i de mengdene du beskriver er farlig å innta uten at det har fått reagere med vann. Det å innta ren natron i disse mengdene du beskriver kan i verste fall medføre at du bokstavelig talt eksploderer. Det er farlig, og bør ikke gjøres av andre enn de som har et ønske om å dø på den mest mulig smertefulle måte tenkelig. 

Hvis du på død og liv skal innta større mengder natron bør du gjøre det i tryggere former. F.eks Titralac siden du da må spise store mengder for å få skader. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...