Gå til innhold

At Xbox taper konsoll krigen er det beste som har skjedd for spillere på år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han glemte å nevne Atmos, noe som er unikt for Xbox i denne generasjonen. Både i utvalgte spill og noen streaming tjenester.

 

Men jeg er også enig. Har virkelig kost meg med flere fantastiske exclusives på PS4 Pro - og flere blir det. Men allikevel er dette kun 1 av 10 spill - 9/10 er multiplats og de spiller jeg på Xbox X.

 

Jeg har også benyttet meg av muligheten til å få et gjensyn med favorittitler fra Xbox 360, bare å stappe i discen og spille.

 

Godt vi har 2 konsoller som konkurrerer - det gir oss bra greier  :D

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om noen kan tape en krig som strengt tatt ikke eksisterer, men MS har hatt mange gode, eksklusive spill denne generasjonen, og multiplattformspill har vært minst like bra på XB som PS4. XBone X er kraftigere enn PS4 Pro, og det merkes på spillene. Jeg vil tro MS har lært leksen sin, og de vil nok satse enda mer i neste generasjon. Så sånn sett ledet PS4 i starten, men XB har for lengst tatt dem igjen. Er derfor jeg har alle tre konsollene. Da får jeg velge og vrake i det jeg vil, og gir fullstendig blaffen i maset om eksklusive spill.

Lenke til kommentar

Har virkelig kost meg med flere fantastiske exclusives på PS4 Pro - og flere blir det. Men allikevel er dette kun 1 av 10 spill - 9/10 er multiplats og de spiller jeg på Xbox X.

Er faktisk 90% av spillene du spiller multiplattform? Nå har det ikke blitt så mye spilling på de siste par årene, men jeg tror faktisk det har vært overvekt av eksklusive denne generasjonen for min del.
Lenke til kommentar

Er faktisk 90% av spillene du spiller multiplattform? Nå har det ikke blitt så mye spilling på de siste par årene, men jeg tror faktisk det har vært overvekt av eksklusive denne generasjonen for min del.

 

Tok en liten sjekk for sikkerhets skyld - mellom 8-9 av 10 er multiplat de siste 5 årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.rocketleague.com/news/full-cross-platform-play-now-live-in-rocket-league/

 

playstation har gitt seg og rocket league blir etterhvert et fullverdig multiplattform spill

 

Er enig i at xbox i seg selv er mindre enn playstation men slik retningen på utviklingen har vært de siste årene så beveger xbox og windows pc seg i retning av å smelte sammen som en felles plattform og da blir jo playstation på en måte lillebror som står på siden av hele utviklingen.

Lenke til kommentar

Etter min mening er det hele ganske enkelt:

 

Det handler om spillene. Ikke om konsollen kan lage kaffe, eller klippe gresset samtidig som man ser på Netflix. SPILLENE! 

 

Og jeg er helt uenig i at Xbox er "best" på multiplayer, så og si alt jeg spiller er multiplayer, og det er langt bedre matchmaking på Ps4, rett og slett fordi det er flere som har Ps4 i vår del av verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er rart hvordan de store konsollprodusentene snubler i seg selv med jevne mellomrom.

 

Sony med PS3

Nintendo med Wii U

Microsoft med Xbox One

 

Er det Sony sin tur igjen neste gang? :p

Var kanskje litt snubling i starten for PS3, men den endte jo faktisk opp med å selge bedre enn Xbox 360 til slutt. Ville heller trukket fram Wii U, Xbox og kanskje PS Vita.

 

Men spør du meg er det stor fare for å faile på neste generasjon. Det er mer og mer smarte TV-er og mobilspill blir større og større. Noen kan finne på å gå i en felle. Nintendo skal hvertfall ha for å tørre. PS4/XOne er jo mer eller mindre like, og har også nærmet seg PC hva gjelder innmat.

Lenke til kommentar

Var kanskje litt snubling i starten for PS3, men den endte jo faktisk opp med å selge bedre enn Xbox 360 til slutt. Ville heller trukket fram Wii U, Xbox og kanskje PS Vita.

 

Men spør du meg er det stor fare for å faile på neste generasjon. Det er mer og mer smarte TV-er og mobilspill blir større og større. Noen kan finne på å gå i en felle. Nintendo skal hvertfall ha for å tørre. PS4/XOne er jo mer eller mindre like, og har også nærmet seg PC hva gjelder innmat.

Salgstallene til PS3 var bra isolert sett. Men sett ut ifra salgstallene til forgjengeren, tap av markedsandeler og de enorme kostnadene som PS3 medførte var PS3 utvilsomt et de større feilgrepene i konsollhistorien. 

 

Isolert sett er ikke salgstallene til Xbox One så ille heller. Men å gå fra en konsoll som selger 85-90 millioner til en som i beste fall vil ende opp i 50-55 millioner sjiktet er likevel en skuffelse.

Lenke til kommentar

Salgstallene til PS3 var bra isolert sett. Men sett ut ifra salgstallene til forgjengeren, tap av markedsandeler og de enorme kostnadene som PS3 medførte var PS3 utvilsomt et de større feilgrepene i konsollhistorien.

Joda, hvis du sammenligner med PS2 så er jeg jo enig i det. Men jeg mener det blir riktigere å starte med blanke ark og sammenligne med samme generasjon. Ellers gikk de jo med heftige tap på konsollhardwaren, men det var mer eller mindre standarden i bransjen. PS3 dro den bare en del lenger enn andre.

 

Isolert sett er ikke salgstallene til Xbox One så ille heller. Men å gå fra en konsoll som selger 85-90 millioner til en som i beste fall vil ende opp i 50-55 millioner sjiktet er likevel en skuffelse.

Jeg synes ikke nødvendigvis tallene er skuffende da jeg tenker man starter fra blanke ark. Syns du f.eks. Nintendo Switch hadde vært en suksess med f.eks. 30 millioner solgte bare fordi det er godt over dobbelt av forgjengeren? Jeg tenker mest at 50-55 er en skuffelse fordi det er så mye mindre enn PS4 som er hovedkonkurrenten. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...